کد خبر : 1766465 | 16 تیر 1400 ساعت 13:36 | 9.6K بازدید | 2 دیدگاه

یک قدم تا عبور ساوت گیت از بزرگان (عکس)

سرمربی تیم ملی انگلیس در صورت فینالیست کردن تیمش، تاریخ ساز خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی انگلیس امشب در دیدار نیمه نهایی یورو 2020 به مصاف دانمارک خواهد رفت. شاید از لحاظ اعتبار فوتبالی دو تیم قابل مقایسه باهم نباشند اما نکته مهم اینجاست که دانمارک یک قهرمانی در یورو دارد اما انگلیس نه تنها هیچ قهرمانی ندارد، بلکه تا کنون به فینال این مسابقات نیز راه نیافته است.

 

گرت ساوت گیت با تیم یکدستی که روانه یورو 2020 کرده، تا این جا نتایج بسیار خوبی کسب کرده و هواداران فوتبال انگلیس امید زیادی دارند تا تیم شان در این دوره به فینال راه یافته و جام قهرمانی را در ومبلی بالای سر ببرد.

 

در صورتی که سرمربی 50 ساله انگلیس بتواند تیمش را در برابر دانمارک پیروز از زمین خارج کرده و فینالیست کند، موفق به انجام کاری خواهد شد که سرمربیان بزرگی در طول تاریخ فوتبال انگلیس موفق به انجام آن نشده اند.

 

1620416

 

تری ونبلز که اکنون 78 سال سن دارد، تنها مربی تاریخ فوتبال انگلیس است که موفق به رساندن این تیم به جمع 4 تیم نهایی جام ملت ها تا پیش از این دوره شده بود. او در یورو 96 هدایت سه شیرها را به عهده داشت. انگلیس در آن دوره، با دو برد و یک مساوی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در این مرحله نیز در ضربات پنالتی از سد اسپانیا گذشت تا به جمع 4 تیم راه یابد. در دیدار نیمه نهایی اما انگلیس در ضربات پنالتی مغلوب آلمان شد تا از رسیدن به فینال بازبماند.

 

حال بعد از 24 سال، انگلیس یک بار دیگر در دیدار نیمه نهایی جام ملت های اروپا حاضر شده و این بار شانس بیشتری نسبت به زمان ونبلز دارد تا با گذر از حریف خود، حضور در دیدار پایانی جام ملت های اروپا را تجربه کند؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد، ساوت گیت را به یک مربی ماندگار در تاریخ فوتبال جزیره تبدیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها