کد خبر : 1766486 | 16 تیر 1400 ساعت 14:20 | 109.9K بازدید | 0 دیدگاه

لغو مسابقات 3 گروه AFC CUP

خطر بزرگ در انتظار مقدماتی جام جهانی در آسیا

در حالی که کشورهای اروپایی کم کم در حال بازگرداندن تماشاگران به ورزشگاه هستند، AFC از لغو بازی های 3 گروه AFC کاپ خبر داد.

خطر بزرگ در انتظار مقدماتی جام جهانی در آسیا

 

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا طی تصمیمی عجیب و بحث برانگیز رسما اعلام کرد که تمامی مسابقات AFC CUP 2021 در گروه های G، H و I به دلیل به دلیل چالش ‌های تحمیل شده به خاطر شیوع ویروس کرونا در یافتن میزبان مناسب لغو شده است. قرعه ‌کشی دور حذفی مسابقات نیز که قرار بود امروز (چهارشنبه) برگزار شود، به روز 13 مرداد موکول شد.

 

بر اساس اعلام AFC بازی های دیگر گروه ها طبق روال تعیین شده از قبل برگزار می شوند.  به این ترتیب مرحله حذفی مسابقات در منطقه مرکزی و غربی به صورت تک بازی برگزار می شود و طبق برنامه ریزی بازی ها دیدار فینال منطقه مرکز بین نسف ازبکستان و اهال ترکمنستان در کشور ازبکستان انجام خواهد شد. همچنین دیدارهای مرحله نیمه نهایی منطقه غرب نیز شهریور امسال برگزار می شود. تلاش ها برای یافتن میزبان متمرکز برای بازی های جنوب هم ادامه دارد.

 

پیش از این اتفاق ، AFC به همه باشگاه های شرکت کننده اطلاع داده بود که اگر هیچ پیشنهادی برای میزبانی مسابقات مرحله گروهی ارائه نشود ، این بازی ها به دلیل شرایط ویژه لغو می شوند. البته برای گروه D شاهد ارائه پیشنهاد میزبانی از سوی فدراسیون فوتبال بنگلادش بودیم که روز دوشنبه خبر از ارسال مدارک مربوطه به AFC  را داده بودند اما به نظر می رسد که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزای بازی های این سه گروه به جمع بندی نهایی نرسیده و تصمیم به لغو بازی ها گرفته است.

 

حال سوال مهم اینجاست که در چنین شرایطی، تکلیف بازی های حساس مقدماتی جام جهانی 2022 که از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است چه خواهد بود و کنفدراسیون فوتبال آسیا که کرونا به شدت برنامه هایش را تحت تاثیر قرار داده، در خصوص این مسابقات یا ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا چه تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد؟ این در حالی است که کشورهای اروپایی آرام آرام در حال بازگرداندن حالت سکوها به شرایط پیش از کرونا هستند؛ اتفاقی که آن را در یورو 2020 هم شاهد هستم؛ جایی که هیاهو و هیجان هواداران به بازی فوتبال بازگشته است.

 

دیدگاه‌ها