کد خبر : 1766510 | 16 تیر 1400 ساعت 15:47 | 11.4K بازدید | 1 دیدگاه

تعطیلی لیگ چین، با هدف صعود به جام جهانی

فدراسیون فوتبال چین تصمیم گرفت تا برای تمرکز بر روی تیم ملی این کشور و صعود به جام جهانی، در اقدامی بی سابقه لیگ خود را به مدت 3 ماه تعطیل کند.

تعطیلی لیگ چین، با هدف صعود به جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال چین تصمیم گرفت برای افزایش شانس صعود تیمش به جام جهانی برای اولین بار در 20 سال گذشته، لیگ داخلی را به مدت 3 ماه به حالت تعلیق درآورد. فدراسیون فوتبال چین اعلام کرد این لیگ از 15 جولای از سر گرفته می شود و تا 12 آگوست ادامه دارد و از آن تاریخ تا اول دسامبر متوقف می شود.


به گفته "رویترز"، این توقف فرصتی را برای لی تای مربی تیم ملی چین فراهم می کند تا تیم خود را برای رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 آماده کند. چین در مرحله سوم و پایانی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در گروه B در کنار عربستان سعودی، عمان، ژاپن ، استرالیا و ویتنام حضور دارد.


این مسابقات به صورت رفت و برگشتی برگزار می شود و با توجه به محدودیت های شدید قرنطینه در چین، بازی در لیگ داخلی به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. چین که پس از تنها حضور خود در جام جهانی در سال 2002، دیگر هرگز به این رقابت ها صعود نکرده است، به دنبال شکستن این طلسم ناکامی است و در اولین دیدار خود در 2 سپتامبر به مصاف استرالیا می رود.


قرار بود سوپر لیگ چین پس از شرکت تیم ملی این کشور در دور دوم مقدماتی جام جهانی، در 21 ژوئن از سر گرفته شود. با این حال، شرایط قرنطینه باعث شد تا میزبانی مرحله دوم مقدماتی از این کشور گرفته شده و رقابت ها از شهر سوژو به امارات منتقل شود، که این اتفاق منجر به تعویق لیگ داخلی چین شد .

دیدگاه‌ها