کد خبر : 1766645 | 17 تیر 1400 ساعت 13:09 | 17.6K بازدید | 5 دیدگاه

این نیمه نهایی فراموش نخواهد شد؛

فنایی: استرلینگ داور هلندی را فریب داد!

محمد فنایی کارشناس داوری در خصوص جنجالی ترین صحنه نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ بین دو تیم انگلیس و دانمارک صحبت کرد.

فنایی: استرلینگ داور هلندی را فریب داد!

به گزارش "ورزش سه"، دیشب تکلیف دیگر فینالیست این دوره نیز با برتری انگلیس در وقت‌های اضافه مشخص شد. بازی که در طول نود دقیقه مساوی تمام شد به وقت‌های اضافه رفت اما پیش از کشیدن کار به ضربات پنالتی، این پنالتی جنجالی انگلیس بود که کار را برای سه شیرها در آورد. در این خصوص محمد فنایی پیشکسوت داوری دیدگاه خود درباره پنالتی را در اختیار ما قرار داده است.

 

او در مورد این بازی گفت: به اعتقاد من درست است که ما امروز معتقدیم VAR مشکلات داوری را تکمیل می‌کند ولی بعضی جاها لغزش دارد به نظرم آمد رحیم استرلینگ که سابقه گرفتن خطا در محوطه جریمه را دارد با هوشیاری توانست دایوینگ کند و داور به پنالتی گرفتن مجاب شود. من هیچ وقت هیچ داوری را حتی در سطح جهان متهم نمی‌کنم به این که به طرف تیمی گرایش دارد. اما بازی دیشب اصلا نمی‌توانست من را به عنوان کارشناس متقاعد کند که آن صحنه پنالتی است. کسی برخورد آن چنانی به پای استرلینگ نداشت و آن برخورد بسیار جزئی بود.

 

فنایی درباره داور هلندی این مسابقه عنوان کرد: در این شرایطی که بازی حساس است چهره داور نشان می‌داد هنوز از لحاظ روحی و روانی خودش را آماده نکرده  برای همین بود که با VAR هم که در تماس بودند خیلی صحنه طولانی شد. خصوصیات داوری که قاطعانه سوت می‌زند و فردی که مصمم نیست مشخص است.

 

کمک داور سابق فوتبال ایران درباره کمک داور ویدیویی و همچنین ابعاد این پنالتی اظهار داشت: در آن لحظه تمام خبرگزاری های مطرح دنیا داشتند اعلام می‌کردند که آن صحنه نمی‌تواند پنالتی باشد بنابر این حتی در بعضی صحنه ها که باید VAR کمک کند شاید تصمیمات بشری و انسانی می‌تواند اشتباه باشد. من فکر می‌کنم خیلی ها هستند که دنبال گرفتن پنالتی هستند. این اتفاق افتاد و امروز صبح وقتی مراجعه کردم به خبرگزاری های مطرح جهان دیدم خیلی ها که صاحب نظر هستند معتقد بودند این صحنه پنالتی نیست.

 

من هم وظیفه دارم نظر خودم را بگم شاید خیلی ها موافق نباشند ولی حالا حالا ها دنیای فوتبال این صحنه در نیمه نهایی را فراموش نخواهد کرد. انگلیس به فینال رسیده و کاری هم نمی‌شود کرد. در فوتبال مدرن دنیا اعتقاد داریم VAR می‌تواند نظر داور را تکمیل کند.  در این صحنه به اعتقاد من مشکل از این بود که داور نرفت خودش صحنه را ببیند و موضوع مشکوکی بود.

دیدگاه‌ها