کد خبر : 1766706 | 17 تیر 1400 ساعت 18:01 | 20K بازدید | 7 دیدگاه

نشان شوالیه در انتظار ساوت گیت، کین و استرلینگ

در صورتی که تیم ملی فوتبال انگلیس عنوان قهرمانی رقابت های یورو 2020 را از آن خود کند، گرت ساوت گیت، هری کین و رحیم استرلینگ، نشان شوالیه را دریافت می کنند.

نشان شوالیه در انتظار ساوت گیت، کین و استرلینگ

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال انگلیس شب گذشته در دیداری حساس و جنجالی، با نتیجه دو بر یک از سد دانمارک گذشت و راهی دیدار فینال شد. آنها اکنون تنها ایتالیا را مقابل خود می بینند و شاگردان ساوت گیت قصد دارند انتظار 55 ساله بریتانیا را برای کسب یک جام بزرگ بین المللی به پایان برسانند.


روزنامه POLITICO در این خصوص نوشته است در صورتی که انگلستان عنوان قهرمانی رقابت های یورو را کسب کند، گرت ساوت گیت و رحیم استرلینگ، مربی و بازیکن سه شیرها عنوان شوالیه را از ملکه انگلیس دریافت خواهند کرد.

 

 

1620863

 


رحیم استرلینگ که یکی از ستاره های انگلیس در این تورنمنت بود، پیش از این و به همراه هری کین نشان MBE را دریافت کرده بودند و حالا در صورت قهرمانی، نشان شوالیه بریتانیا را می توانند از آن خود کنند. MBE یا نشان والا مقامی امپراتوری بریتانیا (به انگلیسی: Most Excellent Order of the British Empire) یک رتبه شوالیه‌گری است که در سال ۱۹۱۷ توسط جرج پنجم پادشاهی متحده بنا نهاده شد. این رتبه شامل ۵ درجه نظامی و شهروندی می ‌شود. انبوهی از بازیکنان مانند استرلینگ که از قبل دارای MBE هستند نیز می توانند نشان شوالیه بگیرند.


فقط دو مربی انگلیس قبلاً به مقام شوالیه مفتخر شده اند. آلف رمزی که در طول تاریخ سازی انگلستان در جام جهانی 1966 تیم را به مقام قهرمانی رساند و بابی رابسون که انگلیس را به نیمه نهایی جام جهانی 1990 رساند.

 

 

1620862

 


ساوت گیت 50 ساله پس از تبدیل شدن به اولین مربی پس از رمزی که انگلیس را به مرحله نیمه نهایی جام جهانی رساند، پس از ارائه بازی های زیبا در جام جهانی روسیه در سال 2018، موفق شد تا در سال 2019 نشان OBE را دریافت کند. 


هری کین کاپیتان تیم ملی انگلیس نیز به دلیل رسیدن به کفش طلای آخرین جام جهانی و به ثمر رساندن 6 گل برای تیم ملی انگلیس، یک نشان MBE دریافت کرد. امسال نیز اعلام شد که استرلینگ بخاطر تلاش هایش در موضع گیری علیه نژادپرستی در فوتبال به نشان MBE دست یافته است.

دیدگاه‌ها