کد خبر : 1766974 | 19 تیر 1400 ساعت 15:20 | 97.1K بازدید | 7 دیدگاه

بازی در تهران از آنچه که شنیده بودم سخت تر بود

ستاره کره‌ای ماینتس: ایرانی‌ها لشکرکشی راه می اندازند

جائه سونگ لی بازیکن کره ای که به تازگی قراردادش را با باشگاه ماینتس آلمان به امضا رسانده است، از سختی های دیدار در تهران گفت.

ستاره کره‌ای ماینتس: ایرانی‌ها لشکرکشی راه می اندازند

به گزارش "ورزش سه"، مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی از شهریور ماه آغاز می شود. پس از انجام قرعه کشی این مرحله، مشخص شد که شاگردان اسکوچیچ با تیم های کره جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه همگروه شده است. دیدار تکراری با کره جنوبی، از آن دست مسائل عجیب است که همواره طی سالهای اخیر در مرحله مقدماتی جام جهانی رخ داده است.


جائه سونگ لی بازیکن تیم ملی کره جنوبی که به تازگی قرارداد خود را با باشگاه آلمانی ماینتس به امضا رسانده است، در گفتگویی که با وب سایت گل داشت، درباره حضور تیم ملی این کشور در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی و دیدار با ایران صحبت هایی را مطرح کرده است.

 

 

 * نتایج قرعه کشی مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی اعلام شد. ایران، امارات، لبنان، عراق، سوریه هم گروهی های شما هستند. یک ماجراجویی برای کره جنوبی در خلیج فارس آغاز شده است.
منتظر قرعه کشی و انجام گروه بندی تیم ملی بودم. من کنجکاو شدم که با چه تیم هایی همگروه می شویم. اما من فکر نمی کنم گروهمان بد باشد. به اینکه حریف ما چه کسی است فکر نمی کنیم، بیشتر به این مسئله برمیگردد که آیا می توانیم در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی آنطور که مربی درخواست می کند، خوب بازی کنیم یا نه. من فکر می کنم مهمترین چیز این است که ما بتوانیم انتظار هواداران از یک تیم با بازیکنان منسجم را در زمین به نمایش بگذاریم.

 

* فکر نمی کنم بتوانیم روابط بد با ایران را کنار بگذاریم. من در آخرین مرحله مقدماتی 4 سال پیش، بازی در استادیوم آزادی را تجربه کردم. خودت حضور در ایران را چطور تجربه کردی؟
قبل از اینکه به ایران بروم، داستانهای زیادی در مورد لشکر کشی (حضور پرتعداد هواداران) در ایران را شنیدم. وقتی به آنجا رفتم، جو استادیوم از آنچه که شنیده بودم سخت تر بود و احساس می کردم بیش از حد در جو آنجا غرق شده ام. حتی اگر نمی توانستم به خوبی بازی کنم، زمانی که عقب افتادیم تمایل زیادی به بازی داشتم. این بار باید برای بازی در مسابقه ای خوب آماده شویم و من می خواهم این بار پیروز شوم.

 

 

1621236

 

 

* من در مرحله مقدماتی قبل نیز به آزادی و پیونگ یانگ رفتم. وقتی به یک بازی خارج از خانه می روید چه حسی دارید؟
فکر می کنم که لحظه خاصی است که هیچ کس نمی تواند آن را تجربه کند. من به عنوان یک شخص غیر از بازیکن فوتبال یک تجربه ارزشمند داشته ام. من فکر می کنم در مقدماتی نهایی متغیرهای غیر منتظره زیادی برابر کشورهایی مانند لبنان، عراق و سوریه در انتظارمان باشد. فکر می کنم اینها تجربیات ارزشمندی هستند که به ما آموختند چگونه از طریق سفرهای قبلی به کره شمالی و ایران، برای دیدارهای بعدی آماده شویم.

 

* من فکر می کنم که بنتو همچنین تجربه های سخت زیادی به عنوان یک خارجی دارد. چه پیامی برای هم تیمی هایت داری؟
من فکر می کنم سرمربی این تصور را داشت که بازیکنان تیم ملی تحت فشار خارجی زیادی قرار دارند. مواردی که از ابتدای انتصاب وی به عنوان مربی تیم ملی به ما گفته، این است که نگران آنچه نمی توانیم کنترل کنیم نباشیم، بلکه باید بر روی آنچه می توانیم انجام دهیم تمرکز کنیم و انتظارات هوادارانمان را برآورده کنیم.

 

 

* بنتو از وقت کشی و ضدفوتبال انتقاد کرد و گفت: "این چیزی نیست که بتوانیم کنترلش کنیم." در بازی اخیر مقابل لبنان، تیم ملی با این گونه فوتبال دست و پنجه نرم کرد، بازیکنان نسبت به خوابیدن بازیکنان روی زمین چه احساسی دارند؟
شما در این مواقع می توانید تصور کنید که در موقعیت هواداران قرار دارید. این یک احساس خسته کننده است. فکر می کنم این صحنه بدی برای طرفدارانی است که قصد دارند از فوتبال لذت ببرند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که شرایط به سمتی پیش برود که هواداران شاهد چنین صحنه هایی نباشند. مهم این است که اول گل بزنیم، خصوصاً اینکه اول گل نخوریم. اگر حریف بازی تاخیری زیادی انجام دهد، می تواند سرعت ما را قطع کند و اگر سرعت خود را حفظ نکنیم، بازی بدی خواهیم داشت. تاکتیک ها بسته به حریف تغییر خواهند کرد، اما برای شکستن دفاع متراکم به مهاجمین زیادی نیاز دارید. شما باید در ضد حمله دقت کنید، اما من فکر می کنم بازیکنان زیادی باید در موقعیت گلزنی باشند.

 

1621259

 


* اگر به جام جهانی صعود کنیم، این دومین جام جهانی تو خواهد بود. این تورنمنت بزرگ است که اوج دوران حرفه ای یک بازیکن را رقم می زند. می خواهید با چه اتفاقی در جام جهانی به یادگار بمانید؟
در مورد نگرش به جام جهانی، من می خواهم با آن همانند اولین جام جهانی ام رفتار کنم. دور نهایی مقدماتی باقی مانده است، اما اگر به جام جهانی بروم می خواهم به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کنم. در اولین جام جهانی که تجربه کردم، من در واقع به تمام اهدافی که در ذهن داشتم رسیدم. من می خواستم یک گل بزنم، اما هونگ مین در دیدار برابر مکزیک گلزنی کرد و اولین بردمان برابر آلمان را بدست آوردیم. اگرچه ما به مرحله یک هشتم نهایی نرسیدیم، اما این یک جام جهانی بود که در آن موفقیت های زیادی کسب کردیم. در جام جهانی بعدی می خواهم به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کنیم و من گل بزنیم.

 

دیدگاه‌ها