کد خبر : 1767002 | 19 تیر 1400 ساعت 17:25 | 77.3K بازدید | 13 دیدگاه

بواویشتا انتقال بیرانوند را رسمی کرد

بیرانوند با این گلر برزیلی می جنگد (عکس)

باشگاه بوآویشتای پرتغال به صورت رسمی اعلام کرد که امروز قرارداد خود را با علیرضا بیرانوند به ثبت رسانده است.

بیرانوند با این گلر برزیلی می جنگد (عکس)

به گزارش "ورزش سه" دروازه‌بان 28 ساله ایرانی به صورت قرضی از باشگاه بلژیکی رویال آنتورپ به بوآویشتا ملحق شده است؛ این مهره تازه باشگاه بوآویشتا اف سی به عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی شناخته می‌شود و 44 بازی ملی در کارنامه دارد و در مسابقات بزرگی مثل جام ملت‌های آسیا (در سال‌های 2015 و 2019) و هم‌چنین جام جهانی 2018 سابقه بازی دارد که در آن به عنوان بهترین بازیکن آسیایی تورنمنت انتخاب شده است.

 

سایت بوآویشتا، بیرانوند را دروازه‌بانی معرفی می‌کند که کارش را از پیوستن به تیم نفت تهران در سال 2016 آغاز کرده و پس از پیوستن به پرسپولیس، در سال‌های 2016 تا 2020 چهار بار عنوان قهرمانی لیگ ایران را به چنگ آورده، قبل از این‌که این کشور را به مقصد رویال آنتورپ ترک کند؛ جمله پایانی وبسایت بوآویشتا هم با تعریف مجدد از بیرانوند به عنوان بهترین مهارکننده پنالتی در آسیا به پایان رسیده است.

 

1621267

 

قرارداد بیرانوند با باشگاه جدیدش قرضی و با حق خرید برای بواویشتا است.

 

علیرضا بیرانوند که فصل تازه را در باشگاه بوآویشتا و زیرنظر ژائو پدرو سوسا آغاز خواهد کرد، در صورت حضور در ترکیب اصلی در اولین بازی رسمی با این تیم به مصاف تیم ماریتیمو خواهد رفت که علی علیپور را به عنوان مهاجم در خدمت دارد.

 

بیرانوند در خبر باشگاه بوآویشتا با تی‌شرت رسمی این باشگاه معارفه شده و باید هر چه سریع‌تر کار خود را آغاز کند.

 

1621268

 

دو رقیب بیرانوند برای رقابتهای این فصل پرتغال.بیرانوند هنوز عکس تیمی خود را برای سایت رسمی بواویشتا ثبت نکرده است.رافائل براکالی گلر شماره یک این باشگاه بوده و بیرانوند باید برای حضور فیکس با او بجنگد.براکالی 40 ساله است و این برای بیرانوند باعث امیدواری.

 

 

در فاصله یک سال و نیم مانده به شروع جام جهانی، علیرضا بیرانوند به دنبال قرار گرفتن در ترکیب ثابت در رده باشگاهی بوده و به همین دلیل به صورت قرضی راهی تیم بواویشتای پرتغال شده است. این در حالیست که همین چند روز قبل امیر عابدزاده، دروازه بان ایرانی شاغل در پرتغال راهی سگوندای اسپانیا شده و البته اخباری در مورد احتمال حضور پیام نیازمند در پرتغال مطرح شده است. بدین ترتیب به نظر می رسد هر سه دروازه بان مطرح فوتبال ایران فصل بعد در جنوب اروپا مشغول به بازی کردن بوده و برای فتح لباس شماره یک مبارزه می کنند.

 

1621270

 

*بیرانوند اولین خرید برای تقویت بواویشتا 


بواویشتا فصل گذشته رقابت های فوتبال در پرتغال را با 36 امتیاز و در رتبه 12 ام تمام کرد. آنها اما برنامه های دیگری برای فصل پیش رو دارند و اولین خرید آنها برای تقویت تیمشان، انتقال قرضی دروازه بان ایرانی آنتورپ بوده است که در اولین فصل پس از جدایی از فوتبال ایران، روزهای بسیار سختی را تجربه کرد؛ با این حال در برخی مسابقات نظیر دیدار با تاتنهام درخشید تا پتانسیل‌ش را علی رغم تمام ناملایمات در قاره سبز هم به رخ بکشد.

 

*مهار پنالتی رونالدو همچنان پررنگ‌ترین خاطره


سایت معتبر آبولا در گزارشی اولین خرید 28 ساله بواویشتا را با جزئیاتی زیر ذره بین برده که فقط فوتبالی های واقعی در ایران از آن آگاهند. در این گزارش یکی از نکاتی که تاکیدی زیادی روی آن شده، مهار پنالتی رونالدو توسط بیرانوند در جام جهانی 2018 روسیه است. آنها همچنین به این موضوع نیز پرداخته اند که بیرانوند در اولین فصل حضور در فوتبال اروپا موفق به انجام 12 بازی شده است.

 

1588246

 

*از چوپانی تا آرزوی ستاره شدن؛ بیرانوند علیه محدودیت‌ها


در بخش دیگری از این گزارش که بلافاصله پس از امضای قرارداد بیرانوند به رشته تحریر درآمده است، با اشاره به زادگاه این سنگربان و سختی هایی که او در زندگی برای تبدیل شدن به یک ستاره متحمل شده، اینطور در مورد دروازه بان ملی پوش سابق باشگاه پرسپولیس نوشته شده است:« اما داستان زندگی علیرضا بیرانوند فراتر از این هاست؛ داستانی از فداکاری ها و آرزوها، علیه بند و زنجیرهایی که در مسیر وجود دارند و قطعا محدودیت های زیادی برای موفق نشدن پیش روی او قرار داشته است. زاده شده در روستایی کوهستانی به نام سراب یاس، که به زندگی روستایی تمایل بیشتری دارد و پدرش را در کودکی به عنوان چوپان همراهی می کرد. با این حال همیشه فوتبال او را به سوی خودش جذب می کرد و خودش می گوید که از هر فرصتی برای بازی کردن، استفاده می کرده است.» 

 

*آغاز رسمی دومین ماجراجویی خارج از ایران 


این ها بخشی از گزارشی یکی از معتبرترین روزنامه های فوتبال پرتغال در مورد گلر ملی پوش فوتبال ایران است که چالش بسیار دشواری را در بواویشتا آغاز کرده است. بی شک تکرار نمایش هایی که از بیرانوند در ذهن داریم، می تواند سبب توجه گسترده تر و بیشتر رسانه های پرتغالی به دروازه بان ایرانی بواویستا شود.

دیدگاه‌ها