کد خبر : 1767032 | 19 تیر 1400 ساعت 23:00 | 91.2K بازدید | 29 دیدگاه

انتقام تنها باخت با ترابی و مغانلو؛

پرسپولیس 2- آلومینیوم 0؛ این تیم قهرمانی می‌خواهد

سرخ‌پوشان پایتخت با جبران باخت دور رفت مقابل آلومینیوم و کسب سه امتیاز صدر جدول را حفظ کردند.

پرسپولیس 2- آلومینیوم 0؛ این تیم قهرمانی می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در این فصل تنها یک باخت در دور رفت مقابل آلومینیوم داشت و همین اتفاق موجب شده بود تا آنها در بازی امشب با انگیزه مضاعفی برابر اراکی‌ها قرار بگیرند و از همان شروع مسابقه نمایش سراسر هجومی داشته باشند و سه کرنر پیاپی بزنند. ثمره حملات پرسپولیس در نیمه اول زدن دو گل توسط مهدی ترابی و شهریار مغانلو بود که هر کدام به یکدیگر پاس گل دادند تا در نهایت صاحب برد 2 بر صفر شوند و با دو امتیاز بالاتر نسبت به سپاهان همچنان صدرنشین لیگ برتر بمانند؛ جایگاهی که اگر در سه هفته آینده حفظ شود، قهرمانی آنها را رقم می‌زند.


هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛ شنبه: 1400/04/19 ؛ ساعت 20:55
استادیوم: آزادی/ بدون تماشاگر
داور: امیر عرب‌براقی/ کمک‌ها: مهدی عالیقدر و امیرمحمد داوودزاده؛ داور چهارم: مهدی اجاقی/ ناظر داوری: رضا سخندان.


پرسپولیس


حامد لک
فرشاد فرجی
محمدحسین کنعانی‌زادگان
مهدی شیری
وحید امیری
میلاد سرلک
احمد نوراللهی
احسان پهلوان
مهدی ترابی(87- سیامک نعمتی)
امید عالیشاه(66- سعید آقایی)

شهریار مغانلو(77- مهدی عبدی)


سرمربی: یحیی گل‌محمدی


آلومینیوم اراک


حسین پورحمیدی
رامتین سلیمان‌زاده
شاهین توکلی
امیرمحمد هوشمند
اسماعیل شریفات(78- سعید باقرپسند)
پوریا آریاکیا
محمد ایران‌پوریان(46- مصطفی احمدی)
سید مهدی حسینی
معین عباسیان
امید سینگ(46- جابر انصاری)

حامد پاکدل(87- علیرضا منظمی)


سرمربی: علیرضا منصوریان

 

اخطار


سعید آقایی(81) از پرسپولیس

 

علیرضا منظمی(4+90) از آلومینیوم

 

شرح گل


پرسپولیس 1 - آلومینیوم 0 (دقیقه 23: شهریار مغانلو): مهدی ترابی در میانه زمین پس از صاحب توپ شدن شاهین توکلی را دریبل زد و پس از یک- دو با شهریار مغانلو از سد رامتین سلیمان‌زاده هم گذشت و وارد محوطه جریمه آلومینیوم شد که پاس در عرض بدون نقص او به محوطه 6 قدم را مغانلو با تکل بلند تبدیل به گل کرد.

 

1621357

 

پرسپولیس 2 - آلومینیوم 0 (دقیقه 34: مهدی ترابی): اشتباه ایران‌پوریان در پاس به عقب و توپ‌ربایی عالی شهریار مغانلو این بازیکن را در موقعیت تک به تک با پورحمیدی قرار داد که پاس رو به عقب چشم‌نواز این بازیکن و ضربه فنی بغل پای مهدی ترابی  گل دوم پرسپولیس را به همراه داشت.

 

1621353

 

بهترین بازیکن


مهدی ترابی و شهریار مغانلو، دو ستاره پرسپولیس در شب برد ارزشمند مقابل آلومینیوم اراک بودند؛ دو بازیکنی که بارها خط دفاعی حریف را به دردسر انداختند و با نفوذها و پاس‌های در عمق و از همه مهم‌تر هماهنگی بالا و بازی‌خوانی یکدیگر، موقعیت‌های زیادی به وجود آوردند که موجب شد سهم هر کدام یک گل و یک پاس گل باشد.

 

اتفاق ویژه


پرسپولیس که در 26 بازی قبلی این فصل تنها یک شکست مقابل آلومینیوم اراک داشت، امروز انتقام باخت از این تیم را با دو گل گرفت تا علاوه بر این برد، صدرنشینی و فاصله دو امتیازی با سپاهان را حفظ کند و همچنان شانس اول قهرمانی باشد.

 


لحظات حساس

 

دقیقه 2: ضربه ایستگاهی مهدی ترابی از سمت چپ زمین را پورحمیدی راهی کرنر کرد.

دقیقه 12: احسان پهلوان در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و در موقعیت خوبی قرار گرفت که تکل به موقع هوشمند اجازه گلزنی به او را نداد.

دقیقه 44: نفوذ تند و تیز وحید امیری از جناح چپ زمین و ارسال کوتاه او با شوت مغانلو همراه شد که پورحمیدی در دو مرحله توپ را جمع کرد.

دقیقه 1+45: ارسال خوب مهدی ترابی از سمت چپ زمین و ضربه سر احمد نوراللهی با اختلاف کمی از کنار دروازه آلومینیوم رد شد.

دقیقه 5+45: ارسال امید سینگ از روی کرنر سمت چپ زمین به مقابل تیرک اول دروازه پرسپولیس و ضربه پشت سر سلیمان‌زاده به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

 

1621366

 

دقیقه 53: پاس در عمق وحید امیری را شهریار مغانلو با سرعت بالا تبدیل به یک فرصت جدی کرد و در موقعیت تک به تک قرار گرفت که ضربه او را پورحمیدی به کرنر فرستاد.

دقیقه 55: نزدیک بود اشتباه حامد لک کار دست او بدهد که حامد پاکدل از فرصت عالی گلزنی استفاده نکرد و شوت او به تور کنار دروازه اصابت کرد.

دقیقه 65: ارسال آریاکیا را حسینی با ضربه سر به هوشمند رساند که در ادامه ضربه آکروباتیک این مدافع پیشتاخته به بیرون رفت.

دقیقه 88: شوت ناگهانی پای چپ سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه را پورحمیدی با واکنش خوبی به کرنر فرستاد.

دقیقه 1+90: کنعانی‌زادگان در محوطه جریمه آلومینیوم صاحب توپ شد که چرخش و شوت محکم او با کمترین اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه به بیرون رفت.


در حاشیه


* سید جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس با وجود اینکه در ترکیب این تیم حضور داشت، بخاطر کشیدگی همسترینگ از جمع نفرات اصلی سرخ‌پوشان خارج شد تا مثل دیدار رفت نتواند مقابل آلومینیوم به میدان برود و فرشاد فرجی جانشین او شود.

* یحیی گل‌محمدی و علیرضا منصوریان قبل از شروع بازی و در تونل ورزشگاه آزادی برخورد صمیمانه‌ای با یکدیگر داشتند.
* طرح موزائیکی و پرچم بزرگ قرمز رنگی روی صندلی‌های ورزشگاه آزادی دیده می‌شود.

* در دقیقه 10 مجادله لفظی بین علیرضا منصوریان و یکی از اعضای کادر فنی پرسپولیس شکل گرفت که با دخالت داور و داور چهارم این غائله ختم به خیر شد.

* شهریار مغانلو و امیرمحمد هوشمند در اواسط نیمه اول از ناحیه سر برخورد شدیدی با یکدیگر داشتند که منجر به مصدومیت هر دو نفر شد و آنها با سر بانداژ شده به کارشان ادامه دادند.
* در دقیقه 36 مهدی شیری با پوریا آریاکیا سر به سر شد که در این صحنه آریاکیا آسیب دیدگی جدی‌تری پیدا کرد و با سر بانداژ شده در زمین حضور یافت.
* علیرضا منصوریان در نیمه اول به سه مهاجم تیمش ازجمله جابر انصاری دستور داد تا خود را گرم کنند.

دیدگاه‌ها