کد خبر : 1767157 | 20 تیر 1400 ساعت 08:10 | 81.2K بازدید | 14 دیدگاه

با قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا؛

تاجگذاری مسی؛ نفرین شکست در فینال‌ها تمام شد

در پنجمین فینال بالاخره دست لیونل مسی به جام رسید! کاپیتان آرژانتین که در هر چهار فینال قبلی خود در عرصه ملی شکست خورده بود، بازگشتی باشکوه در ماراکانا داشت.

تاجگذاری مسی؛ نفرین شکست در فینال‌ها تمام شد

به گزارش "ورزش سه"، بدشانسی های آرژانتین پس از 28 سال بالاخره به پایان رسید و آلبی سلسته بار دیگر توانست قهرمانی را فریاد بکشد. این بار کارما همراه با لیونل مسی بود؛ کاپیتانی که در چهار فینال قبلی که در آنها حضور داشت، شکست خورده بود، آن هم بدون گل! در چهار فینال قبلی نه مسی و نه تیم ملی آرژانتین موفق به گلزنی نشده بودند. در بازی امروز بالاخره کارما تمام شد و طلسم شکست. مسی قهرمانی را فریاد زد. قهرمانی در آمریکا آن هم در خاک برزیل.

 

1621479

 

پنجمین فینال بالاخره برای مسی شگون داشت. با او به عنوان کاپیتان و رهبر آرژانتین در تمام طول این سال‌ها بخت بالاخره به آلبی سلسته رو کرد. با وجودی که مسی در این سالها اغلب در دل توفان ها و چشم در چشم بادهای مخالف هدایت آرژانتین را بر عهده داشته، او هرگز تسلیم نشد.

 

او در مقطعی حتی تصمیم به کناره‌گیری گرفت، اما برای انتقام بازگشت. داستان مسی و تیم ملی نمی‌توانست اینگونه به پایان برسد. و البته به پایان هم نرسید. آرژانتین قهرمان است. مسی قهرمان است. فوتبال حالا کمی منصفانه‌تر است.

 

لئو تنها دو بار با پیراهن آرژانتین به جام رسید: در جام جهانی زیر 20 سال هلند در سال 2005 و سه سال بعد در بازی‌های المپیک 2008 پکن. پس از آن او نتوانسته بود در انتهای هیچ تورنمنتی لبخند بزند... تا امروز.

 

چهار فینال قبلی که مسی در آنها شکست خورد

 

1621501

پس از شکست برابر برزیل در فینال کوپا آمه ریکا 2007

 

 

کوپا آمه‌ریکا 2007؛ برزیل 3-0 آرژانتین

در سن 20 سالگی مسی طعم اولین شکست در فینال را با آلبی سلسته چشید. اولین ناکامی، آن هم مقابل برزیل. آرژانتین پس از کسب شش پیروزی به فینال کوپا آمه ریکا 2007 رسیده بود، اما با وجود درخشش در طول تورنمنت، جام با گل های جولیو باپتیستا، روبرتو آیالا(گل به خودی) و دنی آلوس به برزیل رسید.

لئو به عنوان بهترین بازیکن جوان این تورنمنت انتخاب شد.

 

 

1621505

دلداری باستین شواین‌اشتایگر به مسی پس از پیروزی آلمان‌ها در فینال جام جهانی 2014 در ماراکانا

 

 

جام جهانی 2014 در برزیل؛ آلمان 1-0 آرژانتین

احتمالا بزرگترین اندوه آرژانتین درطول تاریخ در زمین چمن... در خاک برزیل در فینال برابر آلمان که تیمی مستحکم را روانه این رقابت ها کرده بود. اما آرژانتین با مسی که پرچمدار رویاهای یک ملت بود می توانست در این بازی پیروزی شود. شانس هایی برای گلزنی آلبی سلسته در طول بازی به وجود آمد اما گل گوتزه آمال و آرزوهای آرژانتین را فروریخت.

تسلی: لئو برنده توپ طلای مسابقات شد.

 

1621502

در سال 2015 یک بار دیگر فرصت قهرمانی در کوپا با شکست برابر شیلی در ضربات پنالتی از دست رفت

 

 

کوپا آمه ریکا 2015؛ شیلی (4)0-0(1) آرژانتین

یک سال پس از سُر خوردن جام جهانی از دستان کاپیتان آرژانتین، بردن کوپا آمه ریکا می توانست مرهمی بر زخم های آرژانتین باشد. اما این هم تبدیل به زخمی دیگر شد؛ پس از تساوی بدون گل در طول بازی، در ضربات پنالتی شیلی پنالتی های بیشتری را تبدیل به گل کرد و جامی را که می توانست اولین عنوان قهرمانی مسی با تیم ملی آرژانتین باشد را از چنگ او درآورد.

 

1621504

2016؛ باز هم فینال کوپا باز هم شیلی، باز هم ضربات پنالتی و این بار مسی هم پنالتی خود را از دست داد تا جام قهرمانی باز هم دور از دستان کاپیتان بماند

 

کوپا آمه ریکا 2016؛ آرژانتین (2)0-0(4) شیلی

یک شانس دیگر که بر باد رفت. بار دیگر مقابل شیلی و بار دیگر یک ناامیدی عظیم و بار دیگر در ضربات پنالتی... شیلی باز هم در ضربات پنالتی موفق تر بود و مسی هم این بار پنالتی خود را از دست داد تا تلخکامی کامل شود. دلشکستگی و عصبانیت از این شکست آنقدر عظیم بود که مسی بازنشستگی خود را از تیم ملی آرژانتین اعلام کرد... که البته چندان طولی نکشید و کاپیتان تنها چند ماه بعد باز هم پیراهن آلبی سلسته را بر تن کرد.

 

1621480

 

و حالا بالاخره پس از سال ها چشیدن طعم ناکامی، مسی با پیروزی برابر برزیل موفق شد تا برای اولین بار جامی را که اینهمه سال از چنگش گریخته بود به دست بیاورد؛ اولین جام قهرمانی با تیم بزرگسالان آرژانتین... جادوگر آرژانتینی تنها هفت سال داشت که آرژانتین در سال 1993 برای آخرین بار قهرمان کوپا آمه ریکا شد و حالا در تورنمنتی که مسی لحظه به لحظه اش را با چنگ و دندان جنگید و حتی با مصدومیت و پای خون‌آلود به بازی ادامه داد، در نهایت توانست برای اولین بار در 34 سالگی یک جام قهرمانی را با پیراهن آلبی سلسته بالای سر ببرد و اشک‌های کاپیتان محبوب در پایان بازی نشان از پایان کارما داشت؛ طلسم ناکامی‌های اسطوره در فینال‌ها شکسته شده بود...

 

دیدگاه‌ها