کد خبر : 1767160 | 20 تیر 1400 ساعت 08:31 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

روزهای منتهی به المپیک حساس است

سوریان: مدال المپیک افتخار ابدیست

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی گفت: روزهای منتهی به المپیک مهم است و باید حواس‌‌مان را جمع کنیم.

سوریان: مدال المپیک افتخار ابدیست

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، حمید سوریان در خصوص اعزام کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی به المپیک توکیو، اظهارداشت: با توجه به اینکه ما ۱۱ نماینده در المپیک داریم به همین دلیل ۴ مربی آزاد و ۴ مربی فرنگی با سرمربیان ملی به المپیک اعزام خواهند شد. 

نایب رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که اعلام شده شما و رئیس فدراسیون هم به توکیو اعزام خواهید شد، خاطرنشان کرد: بناست که در این المپیک باشیم. همه کارها را کمیته ملی المپیک انجام داده و حضور ما فعلا قطعی است. همانطور که می‌دانید موضوع کشتی متفاوت بوده و توقع از این رشته بالاست، به همین دلیل همه امکانات باید در اختیار باشد. 

 

وی ادامه داد: ما در یک روز در ۲ وزن رقابت داریم، اگر همزمانی به وجود بیاید یعنی دو کشتی‌گیر ما در یک تایم مسابقه داشته باشند، یک مربی جلو می‌نشیند و یک نفر پشت، به همین دلیل باید ۴ مربی باشند تا بتوانند کار خود را انجام دهند. از طرفی برخی دیگر از کشتی‌گیران در دهکده در حال وزن کم کردن برای مسابقه روز بعد هستند. 

سوریان عنوان کرد: کشتی موظف است در شرایط ایده‌آل پا به میدان بگذارد چرا که این رشته همیشه در مدال‌آوری سهم داشته است. شاید الان شرایط سخت کرونا که همه جهان را درگیر کرده و تحریم اثرات خود را در ورزش بگذارد اما همچنان انتظار از کشتی وجود دارد. خودمان هم توقع داریم اما هیچ قولی نمی توان داد. 

 

دارنده مدال طلای المپیک لندن با اشاره به اینکه کشتی ورزشی رکوردی نیست که بتوان آن را پیش‌بینی کرد، یادآور شد: خیلی‌ها در شرایط بهتری کار خود را دنبال کردند اما ما با پیک‌های متعدد، کرونای سختی داشتیم اما می‌توانم بگویم تقریباً بچه‌ها شرایط ایده‌آلی دارند. 

سوریان در ادامه مصاحبه خود در پاسخ به این سوال که حضور پیشکسوتان در تمرینات تیم ملی از نظر روانی چقدر می‌تواند تاثیر گذار باشد، گفت: چند روز پیش سوالی از من پرسیده شد مبنی بر اینکه آیا حضور روانشناس ملزم هست یا نه؟ ما تایید می‌کنیم در ادوار مختلف روانشناس کنار تیم بوده است. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد دعوت از پیشکسوتان است. قطعاً حرف‌های آنها اثرگذار بوده و بار روانی و روحی خوبی دارد. این کار خوبی بود که فدراسیون با رعایت پروتکل‌ها انجام داد. 

 

فرنگی کار سابق تیم ملی کشورمان درباره اینکه فدراسیون جهانی اسامی شرکت کنندگان در المپیک را اعلام کرده حریفان را چطور ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: همه رقبا با تمام تلاش و آمادگی ایده‌آل به المپیک می‌آیند. کسب مدال و حضور در این بازی‌ها افتخاری ابدیست. بچه‌های ما هم دقیقا با همین شرایط کار کردند و انگیزه دارند. فراموش نکنیم رقابت در المپیک قطعا سخت خواهد بود. 

سوریان همچنین در خصوص وضعیت فرنگی‌کاران یادآور شد: ما در فرنگی ۵ وزن سهمیه گرفتیم که هم ورزشکاران جوانی هستند و هم رقابت بزرگ را تجربه کرده‌اند. آنها در طول ۸ ماه گذشته از نظر آمادگی شرایط خوبی دارند و کارهایی که باید و لازم بوده انجام شده، باید منتظر آن روز مسابقه بود. روز مسابقه، اختلاف ساعت و روزهای نهایی که به المپیک منتهی می‌شود شرایط حساسی است که باید حواسمان را جمع کنیم.

دیدگاه‌ها