کد خبر : 1767299 | 20 تیر 1400 ساعت 19:29 | 84.8K بازدید | 21 دیدگاه

داستان جنگ جهانی تمام شده است؛

حمله تند آلمانی‌ها به ساوت‌گیت؛ متاسفیم، تو دیوانه هستی! (عکس)

نشریه مشهور و آلمانی بیلد عکس العمل شدیدی به اظهارات اخیرا گرت ساوت گیت نشان داده است.

حمله تند آلمانی‌ها به ساوت‌گیت؛ متاسفیم، تو دیوانه هستی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، گرت ساوت گیت، سرمربی موفق تیم ملی انگلیس اخیرا در مصاحبه ای مدعی شد علاقه به تماشای فیلم هایی از وینستون چرچیل، نخست وزیر مشهور بریتانیا داشته و می خواهد بعد از او تبدیل به دومین بریتانیایی بزرگ همه ادوار شود.

 

ساوت گیت روز جمعه گفت: "من فکر می کنم اتفاقات تاریخی زیادی وجود دارد که باید به آنها افتخار کنیم. مردم سعی کرده اند به ما حمله کنند و ما جراتش را داشتیم که مانع این حملات شویم. نمی توانید کتمان کنید که بخشی از انرژی و شور هواداران در ورزشگاه مقابل آلمان به دلیل اتفاقات گذشته بوده است. من هرگز چنین داستانی را برای بازیکنان تیم ملی انگلیس عنوان نکردم، اما می دانم که به هر حال این نیز بخشی از ماجرا است.

 

1621809

 

ما در انگلیس موارد زیادی داریم که باید به آنها افتخار کنیم، اما احتمالا خودمان را دست کم می گیریم. شاید اگر ما در کشورهای دیگر زندگی می کردیم شاهد تعریف و تمجید از انگلیس بودیم، اما ما همیشه به دنبال نکات منفی کشور خودمان هستیم. انگلیس تاثیر فوق العاده ای بر اتفاقات جهان دارد و باید این روند را به شکلی مثبت حفظ کنیم."

 

اما نشریه بیلد این سخنان را اختلاف افکن و تفرقه انگیز خوانده و با تیتر " متاسفم آقای ساوت گیت، شما دیوانه هستید"، به سرمربی سه شیرها حمله کرده است. در مطلب نشریه بیلد آمده است: "درست است که آلمان نازی در سال 1940 نبرد هوایی بزرگی علیه انگلیس را به راه انداخت و می خواست این جزیره را با بمب گذاری تسلیم کند. همچنین می دانیم اراده آهنین وینستون چرچیل، نه تنها کشور خود را نجات داد، بلکه به رهایی اروپا از جنایت کاران نازی نیز کمک کرد.

 

1620950

 

او چند سال پیش در یک برنامه تلویزیونی به درستی به عنوان برترین بریتانیایی تمام دوران انتخاب شد. اما آقای ساوت گیت، دشمنان چرچیل افرادی چون هیتلر و گورینگ بودند، نه توماس مولر و مانوئل نویر. حتی به ندرت هیچ یک از تماشاگران حاضر در استادیوم در مرحله یک هشتم نهایی در ورزشگاه ومبلی پایان جنگ 76 سال پیش را دیده و آن موقع متولد شده بودند.

 

حتی مطبوعات انگلیسی نیز که در گذشته دوست داشتند داستان های قدیمی را دوباره تکرار کنند، مدت هاست که این روند را رها کرده اند. آخرین بار در مسابقات جام ملت های اروپا در سال 1996 بود که پیش از دیدار انگلیس برابر آلمان، از تصویر پل گاسکوئین، فوق ستاره انگلیسی با کلاه خود فولادی استفاده شد و این ماجرا تمام شده است. پس از آن طوفان خشم و نفرت در انگلیس، مرور جنگ جهانی دیگر در فوتبال معنایی ندارد."

 

1621808

دیدگاه‌ها