کد خبر : 1767305 | 20 تیر 1400 ساعت 20:20 | 9.9K بازدید | 2 دیدگاه

آمار جالب پیش از فینال؛ برتری سری آ مقابل لیگ برتر

پیش از آغاز فینال رقابت‌های یورو بین دو تیم انگلیس و ایتالیا یک آمار جالب به ثبت رسیده است.

آمار جالب پیش از فینال؛ برتری سری آ مقابل لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، عجیب است که گل به خودی بهترین گلزن رقابت های یورو 2020 محسوب می‌شود چرا که تا قبل از مسابقه فینال بین دو تیم انگلیس و ایتالیا تیم های حاضر در بازی ها 11 گل به خودی را به ثبت رسانده اند؛ این در حالی است که کریستیانو رونالدو و پاتریک شیک با پنج گل زده در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

اما در مورد 129 گل دیگر در یورو که با گل به خودی ثبت نشده یک آمار جالب و قابل توجه وجود دارد؛ جایی که بازیکنان حاضر در سری آ با 36 گل زده بیشترین سهم را از این حیث داشته اند و باشگاه آتالانتا نیز در بین آن ها بالاتر از بقیه قرار دارد.

 

 

1618933

 

 

نکته جالب دیگر اینکه لیگ برتر انگلیس به این لحاظ در رده دوم قرار دارد؛ جایی که بازیکنان حاضر در این لیگ تا به اینجای رقابت های یورو 29 گل وارد دروازه حریفان کرده اند. همچنین بوندسلیگا با 28 گل در رده سوم قرار دارد. این در حالی است که بازیکنان لالیگایی جام تنها 9 گل به ثمر رسانده اند. همچنین این آمار در مورد لیگ یک فرانسه و لیگ پرتغال نیز به ترتیب 7 و 3 گل است و بازیکنان حاضر در لیگ های بلژیک، هلند، روسیه، کرواسی و لیگ دسته دوم فوتبال انگلیس یا همان چمپیونشیپ هر کدام دو گل به ثمر رساندند.

دیدگاه‌ها