کد خبر : 1767401 | 21 تیر 1400 ساعت 10:58 | 249.6K بازدید | 28 دیدگاه

گریه‌‌هایی که به درد هیچ‌کس نخورد؛

انتقاد تند از ساوت‌گیت؛ این بچه فقط 19 سالش بود!

روی کین، اسطوره لیگ برتر، از بازیکنان باتجربه‌تر تیم ملی انگلیس که اجازه دادند بوکایو ساکای 19 ساله پنالتی سرنوشت‌سازی را که منجر به شکست سه‌شیرها در فینال یورو شد بزند، انتقاد کرد.

انتقاد تند از ساوت‌گیت؛ این بچه فقط 19 سالش بود!

به گزارش "ورزش سه"، روی کین از بازیکنان با سابقه تر تیم ملی انگلیس انتقاد کرد که برای زدن ضربات پنالتی حساس و سرنوشت ساز در دیدار فینال یورو 2020 برابر ایتالیا پیش‌قدم نشده اند.

انگلیس شب گذشته پس از تساوی 1-1 در پایان وقت های اضافی، در ضربات پنالتی برابر ایتالیا شکست خورد. بوکایو ساکا، ستاره 19 ساله انگلیس، آخرین ضربه پنالتی انگلیس را از دست داد تا سه شیرها با نتیجه 3-2 در ضربات پنالتی شکست بخورند و دستشان باز هم از جام کوتاه بماند. مارکوس راشفورد و جیدون سانچو دیگر بازیکنان انگلیس بودند که پنالتی های خود را از دست دادند.

 

1622086

 

در صورتی که بوکایو ساکا موفق می شد ضربه خود را تبدیل به گل کند، امیدهای انگلیس همچنان زنده می ماند اما جی جی دوناروما، دروازه بان ایتالیا، توانست پنالتی ساکا را دفع کند.

 

روی کین اما با این وینگر جوان انگلیسی ابراز همدردی کرد و معتقد بود که بازیکنان باسابقه انگلیس باید برای زدن آن پنالتی سرنوشت ساز پیشقدم می شدند.

 

1622095

 

کین گفت: "اگر تو جک گریلیش یا رحیم استرلینگ هستی، نمی توانی اجازه دهی که یک بازیکن جوان به جای تو پیش‌قدم شود. نمی توانی بنشینی و بگویی من شاهد خواهم بود که یک بچه 19 ساله جلوی من برای پنالتی زدن می رود وقتی من بازی های بسیار بیشتری در کارنامه و تجربه بسیار بیشتری دارم... و تازه استرلینگ که تجربه بردن جام های قهرمانی را هم دارد.

من نمی گویم او آماده نبود، شاید برای زدن پنالتی ششم یا هفتم آماده بود، اما بقیه نباید آنجا می نشستند و نگاه می کردند، پنالتی سختی بود. در این موقعیت باید بروی و به این بچه بگویی ببین من به جای تو پیش‌قدم می شوم."

 

1622104

 

هواداران فوتبال انگلیس نیز به شدت از انتخاب های گرت ساوت گیت، سرمربی این تیم، برای ضربات پنالتی انتقاد کردند، مخصوصا از اینکه آخرین پنالتی انگلیس به ساکای 19 ساله داده شده بود.

 

1622080

 

"ساوت‌گیت واقعا اجازه داد که ساکای 19 ساله حساس‌ترین پنالتی تاریخ انگلیس را بزند. نباید یک بازیکن باتجربه تر این پنالتی را می زد و ساکا پنالتی اول و دوم را؟

ساکا قبلا فقط دو بار پنالتی زده، یکی در یک بازی دوستانه برابر رئال مادرید و دیگری برای تیم ملی زیر 17 سال انگلیس."

 

1622084

 

"برای اینکه ساکا را اینجوری به دهن شیر انداخت خون ساکا روی دست های ساوت‌گیت است. حتی خون سانچو و راشفورد. او به آنها برای بازی کردن از ابتدا اطمینان نداشت اما وقتی نوبت به پنالتی ها رسید آنها را به زمین فرستاد؟ خون آنها روی دستان ساوت‌گیت است."

 

1622087

 

"هنوز باورم نمی شود ساوت‌گیت ساکا را مسئول زدن پنالتی پنجم کرد، وقتی استرلینگ و گریلیش در زمین بودند."

 

1622088

 

"ساکای 19 ساله باید پنالتی سرنوشت‌ساز را بزند... ساوت‌گیت گند زد. واقعا حالم برای ساکا گرفته است. نمی دانم چرا ساوت‌گیت این بلا را سرش آورد."

 

1622094

 

"از دست ساکا حتی ناراحت هم نیستم، تقصیر او نبود که آخرین پنالتی به او رسید. چرا ساوت‌گیت گذاشت او پنالتی پنجم را بزند؟ تصمیم احمقانه ای بود."

 

1622092

 

"تازه فهمیدم که آن پنالتی اولین پنالتی ساکا در یک بازی رسمی بود و او پشت پنالتی سرنوشت ساز در مهمترین بازی تاریخ این ملت در 55 سال گذشته ایستاد...

مدیریت افتضاح از ساوت‌گیت، سرت رو بالا بگیر سلطان"

 

1622089

 

"ساوت‌گیت مسئول این شکست انگلیس است... به نظر من در آخرین لحظه تصمیم بدی گرفت. برای ساکا متاسفم، به بچه 19 ساله چنین مسئولیت سنگینی را دادند. بازیکنان باتجربه تر باید پنالتی ها را می زدند."

 

1622091

 

"سه تا از پنج پنالتی‌زن ساوت‌گیت برای انگلیس...

راشفورد: 45 ثانیه در زمین بود

سانچو: 45 ثانیه در زمین بود

ساکا: 19 ساله در اولین تورنمنت بزرگ خود"

 

1622093

 

"اینکه ساوت‌گیت راشفورد و سانچو را دو دقیقه به بازی فرستاد تا پنالتی بزنند واقعا مایه شرمساری است. همچنین کی به ساکای 19 ساله چراغ سبز داد که پنجمین پنالتی را بزند؟ به نظر من ساوت‌گیت در فینال همه تصمیمات را اشتباه گرفت."

 

 

دیدگاه‌ها