کد خبر : 1767475 | 21 تیر 1400 ساعت 16:32 | 41.2K بازدید | 4 دیدگاه

ذخیره دوناروما اشک آتزوری را در آورد

سالواتوره سیریگو در یورو 2020 تنها یک دقیقه برای ایتالیا بازی کرد ولی یک مهره کاملا تاثیرگذار در رختکن آتزوری بود.

ذخیره دوناروما اشک آتزوری را در آورد

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا شب گذشته در فینال یورو 2020 موفق شد در ضربات پنالتی و با درخشش جی جی دوناروما، انگلیس را شکست دهد و قهرمان اروپا شود. ایتالیا در این بازی اما خیلی زود و در دقیقه 2 دروازه خود را باز شده دید!

در همان دقایق ابتدایی بازی ضد حمله بازیکنان انگلیس با ارسال کیه‌ران تریپیر به روی دروازه همراه شد و لوک شاو با یک ضربه والی دروازه ایتالیا را باز کرد تا نتیجه 1-0 شود. اما لئوناردو بونوچی در نیمه دوم مسابقه موفق شد کار را به تساوی بکشد تا ضربات پنالتی سرنوشت قهرمان یورو را مشخص کند. دوناروما در ضربات پنالتی درخشان ظاهر شد و توانست دو پنالتی بازیکنان انگلیس را بگیرد و تیمش را قهرمان کند.

 

 

1622303

 

 

جورجو کیه‌لینی کاپیتان تیم ملی ایتالیا و مدافع کناری این تیم آلساندرو فلورنزی فاش کردند که چگونه هم‌تیمی‌شان سالواتوره سیریگو آنها را قبل از رسیدن به ورزشگاه ومبلی برای انجام بازی فینال یورو 2020 و مصاف با انگلیس احساساتی کرد و روحیه‌ای داد که منجر به مقاومت‌شان تا پایان بازی با وجود دریافت شوک بزرگی با دریافت گل در دقیقه دوم مسابقه و در نهایت پیروزی‌شان در ضربات پنالتی شد.

فلورنزی که یکی از بازیکنان تعویضی ایتالیا در این مصاف بود، گفت:« سیریگو یکی از بازیکنان کلیدی تیم ما در رختکن بود. قبل از بازی او به هر یک از ما نامه‌ای با خط خودش داد که در آنها نظرش را درباره هر کدام‌مان نوشته بود. متن هر نامه با دیگری متفاوت بود.»

 

 

1622306

 

 

این اما تنها کاری نبود که دروازه‌بان تورینو برای روحیه‌ دادن به هم‌تیمی‌هایش انجام داد. جورجو کیه‌لینی کاپیتان آتزوری هم در این باره گفت:« سالواتوره امروز اشک ما را درآورد. او قبل از بازی به هر یک از ما کلیپ‌هایی از بستگان‌مان نشان داد و کاری کرد که اشک از چشمان‌مان سرازیر شود.»

 

سیریگو در کل یورو تنها یک دقیقه بازی کرد وقتی که در دقایق تلف شده بازی ایتالیا مقابل ولز در آخرین دور از مرحله گروهی که ایتالیایی‌ها یک بر صفر پیش بودند، به‌عنوان ذخیره جیجو دوناروما به میدان رفت.

 

 

1622305

 

 

دوناروما هم در پایان مسابقات و دریافت جایزه بهترین بازیکن تورنمنت فاش کرد که سیریگو چه نقش مهمی در آماده شدن او برای ضربات پنالتی بازی قبلی ایتالیا مقابل اسپانیا در مرحله نیمه نهایی ایفا کرده است. سنگربان جدید پاری‌سن‌ژرمن در آن بازی هم با مهار ضربه آلوارو موراتا باعث پیروزی و صعود تیمش به فینال شد.

دیدگاه‌ها