کد خبر : 1767499 | 21 تیر 1400 ساعت 18:45 | 268.6K بازدید | 19 دیدگاه

نفرت فزاینده انگلیس از ثروتمندترین داور جهان

برای سر داور فینال یورو جایزه گذاشتند (عکس)

به گفته بسیاری از کارشناسان داوری بیورن کویپرز، داور هلندی، شب گذشته در فینال یورو مرتکب یک اشتباه بزرگ شده است.

برای سر داور فینال یورو جایزه گذاشتند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بیورن کویپرز را ثروتمندترین داور جهان فوتبال می دانند.  او که در هلند مالک سوپرمارکت های زنجیره ای است، ثروتی در حدود 11.5 میلیون یورو دارد. هر چند او همچنین به عنوان یک داور فعالیت می کند و از زمانی که دوران کاری خود را به عنوان داور بین المللی آغاز کرده، با بازیکنان زیادی برخورد داشته است.

 

کویپرز در حالی قضاوت فینال رقابت‌های یورو را برعهده گرفت که پیش از این سه مسابقه را در این تورنمنت داوری کرده بود. او در ابتدا قضاوت بازی دانمارک و بلژیک را برعهده داشت که اجازه توقف 10 دقیقه ای بازی را صادر کرد تا به کریستین اریکسن ادای احترام شود.

 

 

1622363

 

 

دیگر مسابقه ای که داور هلندی قضاوت آن را بر عهده داشت به بازی دور گروهی بین دو تیم اسپانیا و اسلواکی بر می گشت که با برتری پنج گله لاروخا به پایان رسید؛ کویپرز در آن بازی به شکل واضح نشان داد که در استفاده از کارت‌های خود اصلاً خجالتی نیست چرا که چهار بازیکنان دو تیم را با کارت زرد جریمه کرد. همچنین دیدار مرحله یک چهارم نهایی بین دانمارک و جمهوری چک دیگر مسابقه ای بود که کویپرز داور آن به شمار می‌آمد.

 

اما کویپرز که قضاوت دیدار شب گذشته انگلیس و ایتالیا در فینال یورو را برعهده داشت پیش از این و در جام جهانی 2014 نیز بازی این دو تیم را قضاوت کرده بود که آن مسابقه هم با شکست انگلیس به پایان رسید. البته که او چهار سال بعد و در جام جهانی 2018 داور بازی انگلیس و سوئد در مرحله یک چهارم نهایی بود که با پیروزی سه شیرها و صعود آنها به مرحله بعد همراه بود.

 

با این وجود قضاوت کویپرز در فینال شب گذشته خالی از حاشیه و جنجال نبود. در دقیقه 114 مسابقه شاهد یک صحنه بسیار خشن بودیم؛ جایی که جورجینیو هافبک تیم ملی ایتالیا به شکلی واقعا خطرناک و با کف پا روی زانوی جک گریلیش فرود آمد؛ در واقع به نظر می‌رسید که در این صحنه کویپرز باید فوراً از کارت قرمز خود استفاده می‌کرد اما او ترجیح داد چنین کاری انجام ندهد و تنها با کارت زرد خود جورجینیو را جریمه کند؛ موضوعی که با اعتراض ستاره های انگلیس روبرو شد اما هیچ تغییری در این تصمیم به وجود نیامد.

 

 

1622359

 

1622357

 

 

بعد از پایان مسابقه فینال و شکست تیم ملی انگلیس نیز تصمیم کلیپرز مبنی بر عدم اخراج جورجینیو با واکنش‌های قابل توجهی همراه بود که در اینجا برخی از آنها را می خوانیم.

 

آلن شیرر، اسطوره فوتبال انگلیس، در واکنش به این موضوع گفت: " این یک سهل انگاری محض بوده چراکه جورجینیو سلامتی حریف را به خطر انداخت. داور باید در این صحنه به او کارت قرمز نشان می‌داد."

 

فرانک لمپارد نیز همچون آلن شیرر اعتقاد داشت که داور باید به جورجینیو کارت قرمز نشان می‌داد. او گفت: "به نظر می رسید که VAR می توانست در این صحنه کمک کند. من مطمئن هستم که اگر این اتفاق در لیگ برتر رخ می‌داد و از طریق مانیتور کنار زمین بررسی می‌شد داور کارت قرمز نشان می‌داد. من فکر می‌کنم که باید جورجینیو اخراج می‌شد."

 

 

1622362

 

 

کوریره دلو اسپورت در رابطه با عملکرد داور هلندی نوشت: "امتیاز 6/5 برای داور انگلیس- ایتالیا. قطعاً بهترین داور این مسابقه را قضاوت کرد. اشتباهات تاثیر گذار نبود. کویپرز با اعلام 34 خطا و دادن شش کارت زرد به شکلی خوب بازی را قضاوت کرد. همچنین استرلینگ می‌توانست یک کارت زرد دریافت کند و اگر هم جای اعتراضی باشد، ایتالیا بود که می توانست برایش یک پنالتی اعلام شود؛ جایی که در صحنه برخورد کیلینی و استونز کاپیتان ایتالیا روی زمین افتاد."

 

توتواسپورت هم در تمجید از کویپرز نوشت: "بازی بسیار خوب و با دقت عالی مدیریت شد. در یک صحنه استرلینگ در برخورد با کیه‌لینی روی زمین افتاد اما صحنه به گونه ای نبود که داور نقطه پنالتی را نشان دهد. همچنین عدم اعلام پنالتی در صحنه مشکوک حرکت جان استونز نیز کاملا درست بود. با این حال هنوز در مورد خطای جورجینیو روی گریلیش تردید وجود دارد."

 

سایت 90min هم در مورد عملکرد کویپرز نوشت: "کویپرز در تمام طول بازی عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. او همچنین سعی کرد که از دادن کارهای غیرضروری و زودرس صرف نظر کند. در واقع داور هلندی موفق شد روند بازی را به شکل ثابتی نگه دارد. البته در دوئل ها نیز فوق‌العاده عمل کرد و اجازه نداد که بازی از دستش خارج شود. همچنین بازیکنان و مربیان نیز می دانستند که هیچ جای اعتراضی به او وجود ندارد."

 

یکی از کاربران توییتر نیز توییت جالبی را به اشتراک گذاشت و نوشت: "از آقای کویپرز خیلی عصبانی هستم؛ حتماً باید استخوان پای گریلیش بیرون بزند تا داور کارت قرمز نشان دهد؟"

 

 

1622354

 

 

کاربر دیگری نوشت: 'فکر می‌کنم که کویپرز یک شب وحشتناک داشت. اگر به خطای کیه‌لینی روی ساکا و جورجینیو روی گریلیش نگاه کنید، می بینید که او تصمیمات ضعیفی را به سود ایتالیا اتخاذ کرد. فکر می‌کنم که فشار ایتالیایی ها روی او تاثیر گذار بوده است."

 

 

1622365

 

 

اما یک کاربرد دیگر اعتقاد داشت که کویپرز تصمیم درستی در رابطه با دادن کارت زرد به جورجینیو اتخاذ کرده است: "کویپرز عالی بود. به گفته برخی از کارشناسان داوری در شبکه های تلویزیونی، تصمیم او در رابطه با دادن کارت زرد به جورجینیو درست بود چرا که جورجینیو اول توپ را زد و سپس پایش لغزید و به گریلیش برخورد کرد."

 

 

1622358

 

 

همچنین یک کاربر دیگر اعتقاد داشت که خطای جورجینیو به قدری شدید بود که باید کارت قرمز تیره دریافت می‌کرد: "یک اشتباه بزرگ از کویپرز. جورجینیو باید کارت قرمز تیره رنگ دریافت می کرد."

 

 

1622364

 

 

یک کاربر ایتالیایی در تمجید از کویپرز نوشت: " بیورن کویپرز کسی بود که ما خیلی از او می ترسیدیم و بابتش نگرانی داشتیم اما بدون فشار شرایط را کنترل کرد."

 

 

1622355

 

 

کاربر دیگری با تمسخر توییت کرد: "بیورن کویپرز، عملکردی عالی برای ایتالیا؛ قطعا مرد اول بازی بود و به تنهای مسابقه را برای ایتالیا در آورد."

 

 

1622361

 

دیدگاه‌ها