کد خبر : 1767616 | 22 تیر 1400 ساعت 11:47 | 25.5K بازدید | 2 دیدگاه

پنج مربی را دو ماه محروم کنید همه چیز درست می‌شود

منصوریان: فدراسیون و کمیته انضباطی کجا هستند؟

سرمربی آلومینیوم انتقاداتی را علیه فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی مطرح کرد.

منصوریان: فدراسیون و کمیته انضباطی کجا هستند؟

به گزارش "ورزش سه" یکی از مهمانان تلفنی برنامه فوتبال برتر این هفته علیرضا منصوریان بود؛ آن هم در شرایطی که به گواه کارشناسان داوری این برنامه، پنالتی گل‌گهر مقابل آلومینیوم به اشتباه اعلام شد. سرمربی آلومینیوم که از این موضوع ناراحت بود و آن را در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با گل‌گهر و پرسپولیس اعلام کرد، پشت خط برنامه زنده تلویزیونی آمد و صحت خود را اینگونه آغاز کرد: موضوع صحبت من با کوپال ناظمی و اشتباهاتی که داشته، نیست. من از همه همکاران و دوستان فوتبالی عذرخواهی می‌کنم، اما باید وضعیت خودمان را معلوم کنیم. با تمام احترامی که به مربی خودم، امیر قلعه‌نویی دارم؛ تمام اشتباه ما از زمانی شروع می‌شود که فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی اجازه می‌دهد بعد از هر بازی همه می‌توانند بیانیه بدهند، نامه اعتراض داشته باشند و نظر کارشناسی بدهند. آدم‌هایی که اصلا صلاحیت کارشناسی ندارند، می‌آیند در برنامه شما داوری را به چالش می‌کشند. خودشان به خودشان اجازه می‌دهند کارشناسی کنند. من چند نفر را دیدم که در برنامه شما به خودشان این اجازه را داده‌اند بگویند از نظر من خطا نبود. من نمی‌دانم دید این عزیز که نه سرمربی است و نه کادر فنی چطور است که نظر کارشناسی می‌دهد. 

 

او ادامه داد: یک انسان داوری کرده و تمام داوری ما سهوی است، اما چرا بعضی از این اتفاقات عمدی برداشت می‌شود؟ به این دلیل است که داور را در فضای مجازی آنقدر تحت فشار قرار می‌دهیم. این اتفاق بخصوص در تیم‌های بزرگ بیشتر رخ می‌دهد و به تیم‌های کوچک هم سرایت کرده است. شما از داوران بپرسید؛ علی‌رغم اینکه عاشق داوری هستند، اما ۹۰درصد دیگر دوست ندارند که قضاوت کنند. 

 

سرمربی آلومینیوم اضافه کرد: یک انسان با خانواده و عواطف می‌آید جلو و دوست ندارد خانواده‌اش فحش بخورد. شما در چند سال اخیر چه زمانی دیدید که در بازیکنان، مربیان و مدیران در کنفرانس مطبوعاتی‌ای که در چارچوب جام باشگاه‌های آسیا برگزار شده، به خودشان اجازه دهند اعتراض به داوری داشته باشند. کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا سریعا آن فرد را معلق می‌کند و جریمه سخت دارد و اصلا برایشان مهم نیست که چه می‌گویند؛ آنقدر با اقتدار پشت داور می‌ایستند، ما مربیان می‌دانیم که آنجا به دیوار سیمانی می‌خوریم و به همین دلیل از داوران داخلی برای مشاوره استفاده می‌کنیم که چگونه رفتار کنیم. 

 

1621254

 

منصوریان در خصوص نحوه اعتراضش به داوری گفت: طبیعت سرمربیان این است که دنبال حق باشند. ممکن است سر و صدایی بشود، اما کسی از گروه ما جرات این را ندارد به داوری اعتراض کند. نه که جرات نداشته باشد، فرهنگ و اصالت آن‌ها طوری است که اعتراض نکنند. اجازه مصاحبه ندارند و اگر اینکار انجام بشود، من آن‌ها را بیرون می‌کنم. چطور می‌شود خود را با فوتبال آسیا وفق می‌دهیم اما اینجا نمی‌شود؟ کدام مربی ایرانی جرات کرد در آسیا به داور اعتراض کند؟ چون یک قانون انضباطی بسیار سخت پشت داور است. 

 

او یادآور شد: مهدی تارتار یک حرف جزیی زد، محرومش کردند. اگر می‌خواستند به همان روال ادامه دهند، الان کل مربیان باید محروم می‌شدند. وقتی فضا ببینید، اعتراض را ادامه می‌دهید. گله من از فدارسیون و کمیته انضباطی است. اصلا دیده نمی‌شوند این روزها. وقتی می‌خواهند رای اعلام کنند، دیر این کار را انجام می‌دهند. شما در فوتبال اروپا کی دیدید که در کنفرانس مطبوعاتی مربیان اعتراض کنند؟ شما مگر می‌توانید به قوه قضاییه بروید و به قاضی بگویید در حق ما اجحاف کرده‌ای؟ همانجا می‌تواند شما را دستگیر کند. من الان می‌گویم احمد زنده‌روح باید اخراج می‌شد. آنقدر داور تحت فشار بود که آن صحنه را ندید. پنالتی دقیقه ۹۲ را هم اشتباه کرد. با سوت اشتباه تیم من باخته اما به خودم اجازه ندادم هنوز صحبت کنم. در حق تیم گل گهر با توجه به برنامه شما، در دو هفته متوالی اجحاف شد، اما این حق از دست رفته را نیایید با آزار هوادار اراکی جبران کنید. ما یک میلیون هوادار داریم. شهر با ما می‌بازد و با ما می‌برد. من نمی‌خواهم حق تیم ما را از تیم دیگر بدهید ولی با این مسائل خواهشا به شدت برخورد انضباطی کنید.

 

سرمربی آلومینیوم تصریح کرد: با این وضع دو سال دیگر، کسی داوری نمی‌کند. ما چند روز دیگر با گل گهر در جام حذفی بازی داریم و به دنبال برگزاری بازی در شرایط سالم هستیم، اما یکی از افراد کادر فنی گل گهر بعد از بازی با تراکتور گفته ما مقابل حریف ۱۴ به ۱۱ بوده‌ایم و با داوران هم باید بجنگیم. اگر کمیته انضباطی ۶-۵ مربی را ۲ محروم کند، قطعا شاهد این اتفاقات نخواهید بود. برای سالم شدن فوتبال باید برخورد قاطع داشت.

دیدگاه‌ها