کد خبر : 1767632 | 22 تیر 1400 ساعت 12:36 | 13.8K بازدید | 0 دیدگاه

رخصت سریع‌ترین دختر ایران در روزی که تاریخ تکرار شد

فرزانه فصیحی که با سهمیه یونیورسالیتی المپیکی شد معتقد است تاریخ در مورد او تکرار شده است.

به گزارش "ورزش سه"، کاروان المپیک ایران پیش از سفر به توکیو با سورپرایز ویژه‌ای مواجه شد و سه بانوی ورزشکار موفق شدند در روزهای منتهی به المپیک، به توکیو برسند تا سهمیه بانوان ایران به یازده برسد و در کسب سهمیه المپیک رکوردشکنی شود. یکی از این سهمیه‌های غیر منتظره فرزانه فصیحی، سریع ترین دختر ایران بود که با سهمیه یونیورسالیتی المپیکی شد.

 

فصیحی در گفت و گویی که با "ورزش سه" انجام داد در خصوص این‌که بعد از ۵۷ سال که سیمین صفامهر در المپیک ۱۹۶۴ توانسته بود در رشته دوی صدمتر المپیکی شود، جواز حضور در المپیک را کسب کرده است، گفته بود: شگفت انگیز است که خانم سیمین صفامهر آن سال در المپیک توکیو بودند و در اتفاقی جالب من هم در المپیک توکیو در دوی صد متر حاضر خواهم بود. همیشه دوست داشتم با این خانم ملاقات کنم.

 

پس از پی‌گیری‌های سریع‌ترین دختر ایران، سرانجام سیمین صفامهر را در بهشت زهرا پیدا کرد و با گل‌باران کردن قبر ایشان به نوعی از او کسب رخصت کرد. فصیحی که دنبال پیدا کردن ایشان و کسب تجربه و هم صحبتی با این بانوی ورزشکار بود متوجه شد که این بانوی المپیکی پنج سال پیش فوت شده است. حالا تاریخ برای ایران تکرار شده و بعد از نیم قرن، دوباره در دوی صدمتر توکیو در بخش بانوان نماینده داریم و باید دید سرانجام چه نتیجه‌ای در این رشته سخت کسب می‌شود.

 

1622579

 

1622577

 

1622578

دیدگاه‌ها