کد خبر : 1767647 | 22 تیر 1400 ساعت 13:56 | 60.2K بازدید | 24 دیدگاه

پس از قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا؛

مسی و رویای هفتمین توپ طلا؛ پادشاه لاتینو بی‌رقیب است؟

قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا به همراه تیم ملی آرژانتین که نخستین قهرمانی مسی در رده ملی بود، رای های زیادی را برای کسب توپ طلا به سبد او خواهد ریخت. اما آیا او رقیبی هم دارد؟

مسی و رویای هفتمین توپ طلا؛ پادشاه لاتینو بی‌رقیب است؟

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا 2021، اولین قهرمانی لیونل مسی با پیراهن آلبی سلسته بود و توانست مسیر او را برای کسب هفتمین توپ طلای خود هموار کند. مراسم اهدای توپ طلا در پایان سال 2021 و یا اوایل سال 2022 در پاریس برگزار خواهد شد.

کوپا آمه‌ریکا و یورو، همانطور که معمولاً در سال‌های برگزاری تورنمنت های بزرگ اینچنینی و جام جهانی اتفاق می افتد، تا حد زیادی برنده توپ طلای سال را مشخص می کنند و به نظر می رسد، با توجه به درخشش در بازی های ملی و آنچه او در بارسا انجام داده است، هیچکس نمی تواند از آنچه لئو مسی در سال 2021 فتح کرده، پیشی بگیرد؛ بله مسی نه قهرمان لیگ اسپانیا شد و نه لیگ چمپیونزلیگ و این چیزی است که احتمالا به ضرر او تمام خواهد شد.

 

1621479

 

دستاوردهای امسال لئو مسی: 38 گل در 47 مسابقه ای که بازی کرد، 14 پاس گل، بردن جایزه پیچیچی (بهترین گلزن) در لالیگا و بردن جایزه بهترین گلزن کوپا آمه ریکا با چهار گل به صورت مشترک با لوییس دیاز، پنج پاس گل و دخیل بودن در 9 گل از 12 گلی که آلبی سلسته در مسیر قهرمانی کوپا به ثمر رساند.

اینها تنها دستاوردهای مسی در سطح فردی بود. مسی امسال به همراه آرژانتین عنوان قهرمانی کوپا امه ریکا را کسب کرد و به همراه بارسا در کوپا دل ری قهرمان شد.

 

1622626

 

به یاد داشته باشید که مسی در حال حاضر شش توپ طلا دارد که در سال های 2009، 2010، 2011، 2012 ،2015 و 2019 کسب کرده است.

 

اما در این مسیر چه کسی می تواند با مسی رقابت کند؟

رقبای اصلی؛ کیلیان امباپه با 27 گل در فصل پیش بهترین گلزن فرانسه بود اما PSG نه قهرمان لیگ شد، نه چمپیونزلیگ. تیم ملی فرانسه هم در یورو شکست خورد و حذف شد و خود امباپه نیز به خصوص نمایش بسیار ناامیدکننده ای در این تورنمنت داشت.

 

1622625

 

اوضاع در مورد کریستیانو رونالدو هم تقریبا به همین شکل است. او با 31 گل بهترین گلزن سری آ شد اما نه در لیگ و نه در چمپیونزلیگ قهرمان نشد. CR7 البته به همراه پرتغال در یورو توانست با پنج گل بهترین گلزن این رقابت ها شود اما جز این موفقیت دیگری در این رقابت ها کسب نکرد.

روبرت لواندوفسکی به همراه تیم ملی لهستان شانسی برای رقابت با حریفان در یورو نداشت اما با سه گل نمایش فردی درخشانی داشت. او همچنین با به ثمر رساندن 41 گل در بوندسلیگا به همراه بایرن مونیخ رکورد بیشترین تعداد گل در طول یک فصل را شکست. او جایزه بهترین گلزن را خواهد برد.

رقبایی که از شانس کمتری بهره‌مند هستند؛ بازیکنانی مثل کیه‌لینی و بونوچی و دیگران هستند که در رقابت های یورو درخشیدند و نظرها را به خود جلب کردند، اما بسیاری هستند که تنها در سطح باشگاهی در تقویم 2021 درخشان ظاهر شده اند. به عنوان مثال کانته یا مونت، ستاره های چلسی، ممکن است به دلیل درخشش در سطح باشگاهی و قهرمانی در چمپیونزلیگ به همراه آبی ها به عنوان کاندیداهای توپ طلا در نظر گرفته شوند اما فرانسوی ها در یورو خیلی زود حذف شدند و انگلیس هم در فینال شکست خورد.

 

1622620

 

همیشه باید حواسمان به بازیکنانی که در چمپیونزلیگ و یورو قهرمان شده اند، باشد. آنها دو بازیکن ایتالیایی-برزیلی هستند؛ یکی امرسون پالمیری که به دلایل واضح از این معادله خط می خورد و دیگری جورجینیوی فوق العاده.

این هافبک در چمپیونزلیگ نمایش درخشانی داشت، هر چند کانته از او بهتر بود، همچنین در یورو هم عملکرد فوق العاده ای داشت که با بالای سر بردن جام قهرمانی اروپا در لندن به اوج خود رسید.

 

1622618

 

 درست است که او در ضربات پنالتی در دیدار فینال برابر انگلیس پنالتی خود را از دست داد (در برابر اسپانیا در نیمه نهایی اما پنالتی سرنوشت ساز خود را به ثمر رساند)، اما این موضوع درخشش خارق العاده او در رقابت های یورو را تحت تاثیر قرار نمی دهد. آیا او می تواند رقیب بزرگ مسی باشد؟

 

و دیگر چیز بیشتری برای گفتن وجود ندارد. به صراحت باید گفت که بسیار سخت خواهد بود. کسی جرات می‌کند توپ طلای امسال را از چنگ مسی درآورد. اما با این وجود باید منتظر ماند و دید.

 

خوان کاسترو-مارکا

دیدگاه‌ها