کد خبر : 1767911 | 23 تیر 1400 ساعت 18:17 | 33.6K بازدید | 6 دیدگاه

ترابی-قایدی؛ دوئل خوش‌تکنیک‌ها در آزادی؛

چشم هواداران در دربی به ساق این دو ستاره (آمار)

مهره‌های کلیدی استقلال و پرسپولیس در لیگ بیستم در بهترین شرایط از حیث آمادگی قرار دارند و در شرایطی ایده‌آل مهیای حضور در دربی هستند.

به گزارش "ورزش سه" یکی از رقابت‌های انفرادی که در حاشیه دربی پایتخت رقم خواهد خورد، دوئل مهدی ترابی و مهدی قایدی، دو وینگر سرعتی و خوش‌تکنیک پرسپولیس و استقلال است که می‌تواند بر جذابیت‌های بازی فردا بیفزاید و حتی شاید نتیجه بازی هم به دست یکی از این دو ستاره پر فروغ میدان مسابقه رقم بخورد؛ بازیکنانی که در هفته‌های گذشته در اوج آمادگی خود بوده‌اند و در فرمی ایده‌آل، آماده حضور در در دربی حذفی هستند.

 

نقش ترابی در بالارفتن قدرت تهاجمی پرسپولیس در نیم فصل دوم غیر قابل انکار است؛ ترابی در هفت بازی اخیر روی 4 گل تیم اش تاثیر مستقیم گذاشته و گرچه در آمار دریبل و پاس کلیدی ضعیف تر از قایدی عمل کرده اما در فاز دفاعی هم بسیار موثر بوده و با بیش از 300 پاس فعالیت بیشتری در جریان بازی به نفع تیم‌اش داشته است.

 

در طرف مقابل قایدی که با درخشش در تیم ملی، اعتماد به نفس بیشتری گرفته با 15 دریبل و 9 پاس کلیدی در 7 بازی، نقش محوری در طراحی حملات استقلال دارد؛ قایدی در این مدت علاوه بر 2 گل و یک پاس گل، یک پنالتی منجر به گل هم برای تیم‌اش گرفته است. البته که گل دوم قایدی مقابل تراکتور به نام محمدی مدافع تراکتور ثبت شد.

 

براساس آمار یازده این دو بازیکن در فاکتورهای آماری مختلف کارنامه نزدیک به هم داشته‌اند و از حیث نمره کلی در لیگ بیستم، مهدی ترابی شش صدم درصد توانسته عملکرد بهتری از مهدی قایدی داشته باشد؛ حالا باید دید این دو ستاره سرخابی‌های پایتخت فردا و در جدال حساس پرسپولیس و استقلال در مرحله یک چهارم نهایی و در دربی پایتخت، چه عملکردی را از خود نشان خواهند داد.

 

1623126

 

ترابی از دربی گذشته تا مسابقه‌ای که فردا باید به میدان برود، هر بازی بهتر از قبل در زمین حاضر شده و مقابل آلومینیوم اراک در هفته ماقبل دربی حذفی، شب رویایی را گذراند و یک گل زد و یک ساخت تا با تمام قوا، آماده درخشش در دربی پایتخت باشد.

 

1623127

 

مهدی قایدی که در دربی‌های گذشته یکی از بهترین‌ها بوده و در سه رویارویی اخیرش با پرسپولیس، 2 بار گلزنی کرده و یک پاس‌گل هم داده، امیدوار است فردا در ادامه روند موفق خود در پیراهن استقلال بتواند در دربی بازهم بدرخشد و بازی را به سود تیمش رقم بزند؛ قایدی در لیگ امسال به مانند فصل گذشته مهره کلیدی استقلال بوده و در هفته‌های گذشته هم بارها کیفیت فنی بالای خود را نشان داده است.

دیدگاه‌ها