کد خبر : 1767913 | 23 تیر 1400 ساعت 18:28 | 261K بازدید | 16 دیدگاه

قهرمان المپیک 35 کیلو آب رفت!

تصاویر عجیب از حسین رضازاده

حتی در مراسم چند ماه قبل رونمایی از تندیس، حسین رضازاده را اینقدر لاغرتر نسبت به دوران قهرمانی ندیده بودیم.

تصاویر عجیب از حسین رضازاده

به گزارش "ورزش سه"، حسین رضازاده که در دوران قهرمانی‌اش گفته می شد روزی 25 عدد تخم مرغ می خورد، حالا عزم خود را برای یک کاهش وزن جدی جزم کرده است. البته در همان دوران قهرمانی نیز پرخوری و خوردن 25 تخم مرغ در یک روز را تکذیب کرده بود، اما به هر حال وزنی بیش از 150 کیلوگرم می توانست مشکلاتی را برای سلامتی این قهرمان به وجود بیاورد.


در دوران قهرمانی و اوج درخشش حسین رضازاده که منجر به کسب چند مدال طلای جهان و قهرمانی در دسته فوق سنگین دو دوره المپیک سیدنی و آتن شد، وزن او 152 کیلوگرم به ثبت رسیده بود. 


اما در آستانه المپیک پکن حسین رضازاده به شکل شوکه کننده ای از تخته وزنه برداری خداحافظی کرد و دلیلش هم بیماری دیابت عنوان شد. البته که هنوز هم او می گوید این قند خون بالا و دیابت اذیتش می کند و مجبورش کرده که بیشتر از قبل ورزش کند و رژیم بگیرد.

 

 


در 13 سال گذشته‌ای که حسین رضازاده از دوران قهرمانی جدا شده، کاهش وزن در دستور کارش قرار داشته، اما هیچ وقت اینقدر آن را جدی نگرفته بود. وقتی امروز با یکی از ستاره های تاریخ وزنه برداری جهان مواجه شویم، تغییراتی جدی را در وضعیت بدنی او نسبت به حتی چند ماه قبل که در مراسم رونمایی از تندیس خود در کمیته ملی المپیک حاضر شد، دیدیم.


حسین رضازاده درباره کاهش وزن مشهود خود به "ورزش سه" می گوید: «من سال هاست که ورزش می کنم و سعی در کاهش وزن دارم. هم ورزش های هوازی و هم قدرتی را مرتب انجام می دهم. من دیابت دارم و باید وزنم را پایین می آوردم. در طول این 12، 13 سالی که از دوران قهرمانی ام می گذرد، 35 کیلو وزن کم کردم.»

 

1623111

 


آب رفتن 35 کیلویی حسین رضازاده در طول سال های اخیر تغییرات کاملا مشهودی را در بدن او داده و از آنجایی که همه چهره 152 کیلویی این وزنه بردار را زیر وزنه های سنگین به یاد دارند،‌ دیدن حسین رضازاده با این کاهش وزن برای هر کسی تازگی دارد. 


با وجود کاهش وزن 35 کیلویی، الان می توان وزن حسین رضازاده را حدود 115 کیلوگرم تخمین زد. به نظر می رسد با انگیزه ای که او دارد و راهی که در پیش گرفته، در ماه‌های آینده قویترین مرد دو دوره المپیک را لاغرتر از این هم ببینیم.

 

 

دیدگاه‌ها