کد خبر : 1768121 | 24 تیر 1400 ساعت 21:49 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

10 سال است که می‌جنگم؛

خاویر تباس: من از برخی جهات با سوپرلیگ موافقم

خاویر تباس، رییس لالیگا، در آخرین مصاحبه خود در باره موارد مختلفی صحبت کرد، از جمله موافقتش با پروژه جنجالی سوپر لیگ.

خاویر تباس: من از برخی جهات با سوپرلیگ موافقم

به گزارش "ورزش سه"، خاویر تباس در مصاحبه با رامون آلاوز دی مون و در همکاری با رادیو مارکا، به تحلیل و بررسی مشکلات مختلف در فوتبال اسپانیا پرداخت. رییس لالیگا درباره مشکلات اقتصادی مرتبط با فیرپلی مالی، درخواست هایش از یوفا و همچنین سوپرلیگ صحبت کرد.

 

درباره فیرپلی مالی یوفا: "من به کمیته اجرایی گفتم که هرگونه اصلاحات در این رابطه باید از طریق محدودیت در درآمدهای نامحدود توسط سهامداران، شرکا یا باشگاه های دولتی انجام شود و اسپانیا و تقریباً همه لیگ ها موافقت می کنند که آن را اصلاح کنند. "

 

1623507

 

درباره سوپرلیگ: "من معتقدم اکوسیستم کنونی در اروپا جواب داده است و من در برخی از جنبه ها مانند حاکمیت با سوپرلیگ موافقم، به رئال مادرید و بارسا هم گفته ام. من 10 سال است که در حال جنگم و آنها که دور هم می نشینند و خاویار می خورند حتی اجازه ورود به من ندادند. و ببینید در اولین جلسه کمیته اجرایی یوفا من اخیراً با ناصر الخلیفی برخورد کردم. در نهایت فکر می کنم که باشگاه ها باید قدرت تصمیم گیری بیشتری داشته باشند."

 

وضعیت در لالیگا: "به عنوان مثال در اینجا یک سیستم کنترل حق پخش تلویزیونی وجود دارد که ما 6 نفر هستیم و 5 باشگاه هم هستند. این باید بهبود یابد زیرا باشگاه ها موتور فوتبال هستند، اما من به این انتقاد دارم که باشگاه های بزرگ می گویند "من نمایش را اجرا می کنم و به بقیه صدقه می دهم." یوفا باید در اینجا قدمی بردارد و من قبلاً هم به چفرین گفته ام."

 

1623508

 

تبدیل بارسلونا به یک شرکت سهامی عام: "من این پیشنهاد را به عنوان یک راه حل به باشگاه نداده ام و هیچ چیزی را با آنها در میان نگذاشته ام. با توجه به آنچه من از روسای بارسا یا رئال مادرید می دانم، انجام چنین کاری برای آنها غیرممکن است. این وظیفه من است که ترکیب دو باشگاه برتر جهان به همین ترتیب ادامه یابد، زیرا مردم آنها را اینگونه می خواهند. به همین دلیل شما باید برای این امر با باشگاه‌های دولتی بجنگید. هرچه لالیگا را بزرگتر کنیم، آنها قوی تر می شوند."

 

مخاطبان: "ما نمی دانیم فوتبال گران است یا ارزان، زیرا در کنار دیگر چیزها در نظر گرفته شده است. تقاضاهایی برای تماشای فوتبال روی اپراتورها وجود دارد، در اسپانیا 4 میلیون مشترک وجود دارد و آنها حتی نمی توانند با پرداخت پول فوتبال را تماشا کنند و وضعیت فعلا همین است ".

دیدگاه‌ها