کد خبر : 1768124 | 24 تیر 1400 ساعت 22:33 | 12.4K بازدید | 0 دیدگاه

در واکنش به توهین‌های نژادپرستانه؛

ساکا: اجازه نمی‌دهم که این اتفاق من را بشکند

بوکایو ساکا، ستاره نوجوان تیم ملی انگلیس و آرسنال، از خانواده و دوستانش برای حمایت هایشان در روزهایی که در شبکه های اجتماعی هدف حمله قرار گرفته بود، تشکر کرد.

ساکا: اجازه نمی‌دهم که این اتفاق من را بشکند

به گزارش "ورزش سه"، بوکایو ساکا می گوید که اجازه نخواهد داد تا از دست دادن پنالتی در فینال یورو 2020 و آزار و اذیت و حملات نژادپرستانه ای که پس از فینال در شبکه های اجتماعی با آن روبه‌رو شد، او را بشکند. او همچنین معتقد است که شرکت هایی که شبکه های اجتماعی را اداره می کنند، به اندازه کافی برای جلوگیری از این اتفاقات تلاش نمی کنند.

ساکا در فینال یورو 2020 آخرین پنالتی تیم ملی انگلیس را زد اما جی جی دوناروما، دروازه بان ایتالیا، توانست ضربه او را بگیرد و به این ترتیب یک بار دیگر دست سه شیرها از جام کوتاه ماند.

پس از بازی سیل توهین ها و آزارهای نژادپرستانه به سوی ساکا، مارکوس راشفورد و جیدون سانچو، سه بازیکن تیم ملی انگلیس که نتوانسته بودند پنالتی های خود را تبدیل به گل کنند، روانه شد.

این ستاره 19 ساله که برای اولین بار پس از فینال یکشنبه شب برابر ایتالیا صحبت می کند، از خانواده و دوستانش برای اینکه در این روزها در کنار او ایستادند، تشکر کرد.

 

1623511

 

ساکا در پیام خود نوشت: "من چند روزی از شبکه های اجتماعی فاصله گرفتم تا با خانواده ام وقت بگذرانم و درباره آنچه که در چند هفته گذشته رخ داده، تامل کنم.

این پیام نمی تواند به درستی منتقل کند که چقدر من از همه محبتی که به من شده سپاسگزارم و احساس می کنم باید از همه کسانی که از من حمایت کرده اند تشکر کنم.

افتخاری بود که عضو تیم ملی انگلیس باشم که مثال زدنی و الگو هستند، آنها برای تمام عمر برادران من هستند و من از همه چیزهایی که از همه بازیکنان و کادرفنی که به سختی تلاش کردند یاد گرفته‌ام بسیار سپاسگزارم.

کمک کردن به آن تیم برای رسیدن به اولین فینال ما در 55 سال گذشته، دیدن خانواده ام در میان جمعیت، دانستن اینکه آنها برای کمک به من در راه رسیدن به آنجا از چه چیزهایی گذشته اند، برای من بی نهایت ارزش داشت.

هیچ کلمه ای برای اینکه به شما بگویم چقدر از نتیجه و پنالتی ام ناامید شده ام، وجود ندارد. من واقعاً اعتقاد داشتم که ما این جام را برای شما می بریم. متأسفم که امسال نتوانستیم آن را برای شما به خانه بیاوریم، اما به شما قول می دهم با هر آنچه در اختیار داریم تلاش خواهیم کرد تا مطمئن شویم این نسل می داند پیروزی چه احساسی دارد.

 

1622138

 

واکنش من پس از مسابقه نمایانگر همه چیز بود، من بسیار ناراحت شدم و عذاب کشیدم و احساس کردم که انگار همه شما و خانواده انگلیس خودم را نا امید کرده ام، اما می توانم این را به شما قول بدهم؛ اجازه نمی دهم آن لحظه یا چیزهای منفی که این هفته دریافت کرده ام من را بشکند.

از همه کسانی که از طرف من کارزار به راه انداختند و نامه های صمیمانه و دلگرم کننده برای من ارسال کردند، کسانی که برای من و خانواده ام آرزوی سلامتی کردند، بسیار سپاسگزارم. فوتبال باید همین شکلی باشد. شور و اشتیاق، افرادی از هر نژاد، جنس، آیین و مذهب با یک لذت مشترک دور هم جمع می شوند؛ لذت فوتبال.

خطاب به شبکه های اجتماعی اینستاگرام، توییتر و فیس بوک، من نمی خواهم که هیچ کودک یا بزرگسالی مجبور شود پیام های نفرت انگیز و آسیب‌زایی را که من، مارکوس و جیدون در این هفته دریافت کرده ایم، دریافت کند.

من بلافاصله فهمیدم که در شرف دریافت چه نوع نفرتی هستم و این واقعیت غم انگیزی است که پلتفرم های قدرتمند شما برای جلوگیری از این پیام ها آنقدرها که لازم است کاری انجام نمی دهند.

هیچ جایی در فوتبال یا در هر بخش از جامعه نژادپرستی یا نفرت از هر نوع جایی ندارد و اکثر مردم متحد می شوند تا افرادی را که این پیام ها را ارسال می کنند، با اقدام عملی و گزارش این نظرات به پلیس و با مهربان بودن با یکدیگر این نفرت را از بین ببرند، ما پیروز خواهیم شد.

عشق همیشه برنده است."

 

 

 

 

دیدگاه‌ها