کد خبر : 1768184 | 25 تیر 1400 ساعت 01:21 | 674.3K بازدید | 86 دیدگاه

ارسلان مطهری ؛ اخراج یا کارت زرد؟

کارشناسی دقیق صحنه بحث‌برانگیز دربی

اکثر کارشناسان داوری معتقد هستند که علیرضا فغانی باید در نیمه اول، مهاجم تیم استقلال را حداقل با کارت زرد جریمه می کرد.

کارشناسی دقیق صحنه بحث‌برانگیز دربی

به گزارش "ورزش سه"، دربی شماره 96 با پیروزی 4 بر 3 استقلال در ضربات پنالتی به پایان رسید؛ دیداری که در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم نتیجه بدون گل را به همراه داشت. در طول این 120 دقیقه، شاهد کم افت و خیزترین بازی ممکن از سوی دو تیم بودیم که دربی 96 را به یکی از کم موقعیت ترین دربی های چند سال اخیر تبدیل کرد. در پایان این دیدار اما پرسپولیسی ها به شدت نسبت به یک صحنه معترض بودند. آنها اعتقاد داشتند که علیرضا فغانی بایستی در دقیقه 15، مهاجم استقلال را به دلیل خطای خشن روی بازیکن آنها از زمین بازی اخراج می کرد.

 

در پانزدهمین دقیقه از بازی استقلال و پرسپولیس بود که ارسلان مطهری و فرشاد فرجی برای تصاحب توپ به هوا برخاستند؛ در این صحنه بود که مهاجم استقلالی ها با ضربه پای نسبتا شدیدی، به پهلوی فرشاد فرجی، موجب سرنگونی او شد. برخورد کف استوک مطهری به پهلوی فرجی، موجب مصدومیت نسبتا شدید مدافع پرسپولیس شد. علیرضا فغانی در واکنش به این صحنه، هیچ برخوردی با مهاجم استقلالی ها نداشت و کارت زرد یا قرمز را برای این حرکت او در نظر نگرفت. این تصمیم با اعتراض پرسپولیسی ها همراه بود. 

 

 

 

1623628

 

 

گل محمدی در مورد صحنه یاد شده در نشست خبری پس از بازی گفت: "صحنه ای در دقیقه 14 رخ داد که آن چیزی که من دیدم، آقای مطهری بدون شک باید اخراج می شد. ولی فکر می کنم در مجموع آقای فغانی و تیمش خوب قضاوت کردند. بعضی از کارشناسان تا جایی که من دیدم اذعان داشتند که آقای مطهری باید اخراج می شد." واکنش علیرضا فغانی که بعد از غیبتی طولانی به فوتبال ایران برگشته بود هم به صحنه یاد شده جالب بود؛ او زمانی که در پایان بازی با سوال خبرنگاران در مورد خطای مطهری که بدون جریمه او همراه بود، گفت: "مبتدی ترین حالت بازی بود. درباره بازی نباید صحبت کنم اما کلی پرسیدید من گفتم. هرچه بود گرفتم!"

 

 

1623627

 

 

اکثر کارشناسان داوری نیز معتقد هستند که علیرضا فغانی باید در نیمه اول، مهاجم تیم استقلال را حداقل با کارت زرد جریمه می کرد. در ادامه نظر کارشناسان را در خصوص صحنه یاد شده مرور می کنیم:

 

* حیدر سلیمانی: ارسلان مطهری باید اخراج می‌شد، چراکه با استوک به کمر بازیکن حریف ضربه زد. کاری که بازیکن استقلال کرد خطای شدید بود، اما فغانی صحنه را ندید و فقط اعلام خطا کرد.

 

* نوذر رودنیل: دقیقه ۱۵ مطهری خطایی که کرد حداقل اخطار باید میگرفت.

 

 

1623630

 

 

* نادر جعفری: در دقیقه 15 مطهری با پا ضربه به کمر بازیکن پرسپولیس زد و داور این برخورد را ندید. کمک داور هم درست ندید و به همین دلیل داور نتوانست جریمه شخصی در نظر بگیرد. در این صحنه داور باید به مطهری اخطار می‌داد.

 

* جعفر خوشرو: خطای مهاجم استقلال کارت زرد داشت.

 

* ابراهیم میرزابیگی: مهمترین صحنه‌ای که از دست فغانی در رفت این بود که باید به ارسلان مطهری کارت زرد نشان می‌داد چرا که خطای بازیکن استقلال شدید نبود.

 

* نوید مظفری: اخطار داشت و مطهری باید با کارت زرد جریمه می‌شد.

 

* حسین عسگری: کارت زرد برای این خطا کافی بود.

 

* تورج حق وردی: خطایی که بازیکن استقلال با حرکتی تکواندویی روی بازیکن پرسپولیس انجام داد، می توانست اخطار داشته باشد. البته چون شدت نداشت، اخطار کافی بود.معمولا خطاهایی که بازیکن به دلیل بی پروایی، بازی خطرناک انجام می دهد، کارت زرد می گیرد و اگر خطا شدید باشد اخراج می شود؛ در این صحنه چون ضربه خیلی شدید نبود، اخطار کافی بود. آقای فغانی با توجه به زاویه ای که داشت، احساس کرد که برخوردی صورت نگرفته است. حتی با تاخیر سوت زد و کمک هایش هم به او یاری نرساندند.

 

حسین نجاتی: هیچ قید صددرصدی در این باره وجود ندارد و ممکن است نظرات ۵۰-۵۰ باشد. این صحنه را اصلا آقای فغانی ندید و پشتش به صحنه بود و از گوشی به او خبر دادند که خطاست و در چنین صحنه ای تیم داوری نمی‌تواند شدت را بررسی می‌کند. به نظر من کارت زرد حداقل بود و باتوجه به شرایط بازی همان کارت زرد کافی بود.

 

محمد فنایی: چون نیروی بیش از حد نبود و میخواست پایش را هم کنترل کند، به نظر من زرد کافی بود. فغانی صحنه را ندید وگرنه او کسی نیست که از این صحنه‌ها بگذرد.

 

رضا سخندان: خیلی ها اعتقاد داشتند این می‌تواند خطای شدید باشد و قرمز داشته باشد اما اینطور نیست. فشار و چیزی که اصطلاحا میگوییم خطای شدید، اتفاق نیفتاد که ما بخواهیم با کارت قرمز جریمه کنیم و فقط کارت زرد باید داده می‌شد.

دیدگاه‌ها