کد خبر : 1768206 | 25 تیر 1400 ساعت 10:07 | 17.4K بازدید | 2 دیدگاه

الگو گرفتن از اسطوره تنیس؛

ریاض محرز و درسی که از رافائل نادال گرفت

ریاض محرز، ستاره الجزایری منچسترسیتی، می گوید که از رافائل نادال، تنیسور اسپانیایی و یکی از رکوردداران گرنداسلم ها، در نبرد خود برای رسیدن به جام های قهرمانی الگو گرفته است.

ریاض محرز و درسی که از رافائل نادال گرفت

به گزارش "ورزش سه"، ریاض محرز در مورد اینکه رافائل نادال، ستاره تنیس، همچنان به او الگو و الهام بخش او در حفظ عطش و میل به قهرمانی است، صحبت کرد. ستاره منچسترسیتی گفت که این امر او را در تلاش برای پیشی گرفتن از دستاوردهای قدیمی خود یاری می کند.

محرز از زمانی که کمک کرد تا لسترسیتی در سال 2016 به یک قهرمانی غافلگیرکننده در لیگ برتر در برسد، در سطح باشگاهی از یک دوران پربار و عناوین قهرمانی لذت می برد و از زمان پیوستن به منچسترسیتی و بازی کردن زیر نظر پپ گواردیولا، عناوین بیشتری را نیز در مسابقات مختلف کسب کرده است.

با توجه به اینکه این وینگر موفق تقریباً هر افتخاری که در سطح باشگاهی انگلیس پیش روی او بوده را فتح کرده، تایید می کند که از نادال، دارنده رکورد مشترک بیشترین قهرمانی در گرنداسلم های مردان در تنیس جهان، الهام می گیرد تا همیشه بتواند خود را بهتر از قبل کند.

 

1623674

 

محرز 30 ساله درباره حفظ انگیزه خود به کانال یوتوب Oui Hustle گفت: "این مثل داستان رافائل نادال است. زمانی او 11 بار در رولان گاروس پیروز شد و داشت یکی از فینال ها را در یک تورنمنت دیگر در سال 2019 می باخت.

او گفت که صدایی در سرش می شنیده که به او می گفته: "مشکلی نیست رافا، تو تا همین جا هم 11 بار قهرمان شده ای." اما نه، او ادامه داد، حتی در حالی که مصدوم شده بود. او تمام تلاشش را می کند و فشار می آورد و پیروز می شود.

اینها قهرمانان واقعی هستند. وقتی قهرمان می شوی، باید تلاش کنی تا دوباره هم قهرمان شوی یا اینکه می گوییم دیگر کارمان تمام است. باید همیشه خودت را شکست دهی."

 

1623675

 

محرز همچنین درباره کیلیان امباپه، ستاره تیم ملی فرانسه، و ناکامی و شکستی که این تیم در مسابقات یورو 2020 تجربه کرد صحبت کرد و گفت که باور دارد امباپه می تواند ذهنیت درست را برای پشت سر گذاشتن این ناکامی پیدا کند.

امباپه در دیدار یک هشتم نهایی برابر سوییس یک پنالتی سرنوشت ساز را خراب کرد تا شاگردان دیدیه دشان و مدافعان عنوان قهرمانی جهان یک خروج زودهنگام از یورو داشته باشند.

 

1617385

 

محرز گفت: "فوتبال یک چالش مدام است. در مورد امباپه این را دیدیم. او سه سال پیش جام جهانی را برد. بعد یک پنالتی را از دست داد. همه علیه او شدند.

هر کاری هم که دیروز کرده باشید، کسی اهمیتی نمی دهد، آن دیگر در گذشته است. وقتی یک بار بردی و قهرمان شدی، سال بعد هم باید برگردی و سعی کنی دوباره قهرمان شوی. این ذهنیت درست است. و آنهایی که این ذهنیت را دارند موفق هشتند."

 

 

دیدگاه‌ها