کد خبر : 1768214 | 25 تیر 1400 ساعت 11:27 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

"تو یک دروغگو هستی"

گری نویل و حملات تازه به نخست‌وزیر انگلیس

گری نویل، اسطوره منچستریونایتد و کارشناس فوتبال، که پیش از این نیز بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، را به میدان دادن به نژادپرستی متهم کرده بود، بار دیگر او را هدف انتقاد قرار داد.

گری نویل و حملات تازه به نخست‌وزیر انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، گری نویل نخست وزیر انگلیس را به دلیل صحبت های جدیدش دروغگو خوانده است. بوریس جانسون گفته: "همیشه گفته ام که هو کردن بازیکنان انگلیس هنگام زانو زدن کار اشتباهی است".

علیرغم اینکه اتحادیه فوتبال انگلیس و خود بازیکنان بارها اعلام کردند که زانو زدن پیش از آغاز مسابقات یک اعتراض غیر سیاسی علیه نژادپرستی است، آنها بارها و بارها توسط بخشی از تماشاگران تیم ملی انگلیس قبل و در جریان رقابت های یورو 2020 مورد سرزنش قرار گرفتند و هو شدند. صدای هو شدن ها البته اغلب توسط تشویق اکثریت هواداران حاضر در ورزشگاه ساکت می شد اما به هر حال از مواردی بود که بر یورو سایه انداخت.

به دنبال شکست انگلیس در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا در دیدار فینال یورو 2020 در یکشنبه شب، که طی آن مارکوس راشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا نتوانستند ضربات پنالتی خود را تبدیل به گل کنند، هر سه بازیکن در شبکه های اجتماعی هدف حملات نژادپرستانه و توهین و آزار نژادی قرار گرفتند.

 

1623700

 

صبح روز دوشنبه جانسون در توییتر خود نوشت: "این تیم انگلیس شایسته ستایش شدن به عنوان قهرمان است، نه اینکه در شبکه های اجتماعی مورد آزار نژادی قرار بگیرد.

کسانی که مسئول این آزارهای وحشتناک هستند باید از خود شرمنده باشند."

در پاسخ نویل به ریاکاری جانسون در موضع‌گیری اشاره کرد چرا که ماه گذشته، در یک جلسه توجیهی، سخنگوی رسمی نخست وزیر انگلیس در ابتدا از محکوم کردن کسانی که بازیکنان را به خاطر زانو زدن هو می کردند، خودداری کرد.

سخنگوی جانسون گفته بود: "نخست وزیر کاملاً به حق کسانی که تصمیم به اعتراض صلح آمیز و ابراز احساسات خود دارند احترام می گذارد. در مورد مسئله زانو زدن، نخست وزیر بیشتر از اینکه به این ژست ها توجه کند، روی عمل کردن متمرکز است."

 

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس، نیز با تکرار همین حرف ها، اعتراض بازیکنان را "حرکتی سیاسی" خواند، اگرچه جانسون بعدا تغییر موضع داد و از طریق سخنگوی خود گفت که می خواهد هواداران "آنها را تشویق کنند، نه هو."

 

1623697

 

نویل در در مصاحبه ای با اسکای نیوز گفت: "دو یا سه هفته پیش، ما گرت ساوت گیت را به عنوان مربی داشتیم که من فکر می کنم همه در این کشور به او اعتماد دارند، رهبری که همه در این کشور به او اعتماد دارند، روزهای متوالی بازیکنان به ما گفتند که آنها علیه نژادپرستی و در حمایت از برابری زانو می زنند.

ما وزیران بلندپایه ای در این کشور داشتیم، از جمله نخست وزیر، که گفتند اشکالی ندارد مردم ما آنها را به خاطر زانو زدن در برابر نژادپرستی و ترویج برابری هو کنند!

این مشکل از بالاترین سطح شروع می شود. فکر می کنید در زندگی قرار است در سطوح پایین تر چه اتفاقی بیفتد؟ والدین کاری می کنند و بچه ها آن را تکرار می کنند.

چرا باز هم از این موضوع تعجب می کنیم؟ ما باید ریشه های این موضوع را ببینیم. طی دو یا سه سال اخیر در این کشور اختلافات و تفرقه زیادی وجود داشته است.

 

1623698

 

در همین مسئله زانو زدن در ماه گذشته، وقتی بازیکنان ما سعی کردند توضیح دهند که این امر برای ترویج برابری و مخالفت با نژادپرستی است، توسط مقامات عالی رتبه دولتی مورد تمسخر قرار گرفتند.

وقتی پس از یک مسابقه فوتبال در پایان یک تورنمنت مورد آزار و اذیت نژادپرستانه قرار می گیریم، متأسفانه من انتظارش را دارم، و در واقع این اتفاق توسط نخست وزیری که زنان مسلمان را "صندوق نامه" خطاب می کرد و می گفت که آنها شبیه صندوق نامه هستند، تبلیغ شده است.

صادقانه بگویم که ما باید کاری در این مورد انجام دهیم. من مدام در تلویزیون می گویم، من متهم می شوم که به حزب محافظه کار پیوسته ام. اما این کاری با محافظه کار یا حزب کارگر یا لیبرال دموکرات ندارد، بلکه مربوط به صداقت و انجام کار درست است.

این واقعا من را آزار می دهد که صحبت در این باره ما را متعجب کرده است. همان دقیقه ای که بوکایو ساکا، راشفورد و سانچو پنالتی هایشان را از دست دادند، من می دانستم که صبح روز بعد از خواب بیدار می شویم و با تیترهایی درباره حملات نژادپرستانه روبرو خواهیم شد. "

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها