کد خبر : 1768218 | 25 تیر 1400 ساعت 12:00 | 19.1K بازدید | 1 دیدگاه

"فوتبال المپیکی نیست"

چرا بارسلونا نمی‌خواست پدری را به المپیک بفرستد؟

پدری، ستاره جوان بارسلونا، خوشحال است که می تواند تیم ملی اسپانیا را در المپیک توکیو همراهی کند، اما بارسا نگران خستگی مزمن و فرسوده شدن این بازیکن نوجوان است.

چرا بارسلونا نمی‌خواست پدری را به المپیک بفرستد؟

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه فوتبال اسپانیا با انتخاب تیمی یسیار قدرتمند برای رقابت های المپیک در توکیو و مخصوصا به دلیل انتخاب پدری، ستاره نوجوان بارسا، تعجب همگان را برانگیخت.

این هافبک 18 ساله که به همراه تیم ملی اسپانیا در یورو 2020 نیز شرکت داشت و جایزه بهترین بازیکن جوان این رقابت ها را برد، می تواند به رکورد 66 بازی در فصل 21-2020 برای باشگاه و تیم ملی برسد!

این سالی به یادماندنی برای پدری بوده که طی آن توانست خود را در ترکیب کاتالان ها جا بیندازد، رابطه ویژه ای با لیونل مسی در زمین ایجاد کند و همچنین جایگاهی در تیم لوییز انریکه را به نام خود کند.

 

1583648

 

در واقع پدری آنقدر دستاوردهای زیادی داشته که می توان او را فراتر از استانداردهای انتخاب بازیکنان المپیکی دانست که اغلب از استعدادهای نوظهور تشکیل می شود.

اما لوییس دی لا فوئنته، سرمربی تیم فوتبال المپیک اسپانیا، پدری را نیز در کنار بازیکنانی چون اونای سیمون، اریک گارسیا، پائو تورس، میکل اویارزابال و دنی اولمو به تیم ملی دعوت کرد.

بارسلونا تلاش کرد تا از حضور پدری در المپیک جلوگیری کند اما فدراسیون فوتبال اسپانیا به آنها هشدار داد که عقب نشینی کنند. رونالد کومان نیز یکی از کسانی بود که به شدت با دعوت شدن پدری به تیم المپیک مخالف بود.

کومان در این باره گفت: "برای بازیکنان فوتبال دو تورنمنت سطح بالا در یک تابستان زیادی است. پپ گواردیولا هم این را گفته است و من با او موافقم.

پدری تقریبا در تمام بازی های داخلی در این فصل به میدان رفته و تقریبا در تک تک بازی های قهرمانی اروپا نیز در زمین بوده. اینکه چهار روز استراحت داشته باشی و بعد به زاپن پرواز کنی تا در المپیک بازی کنی اصلا شرایط ایده آلی نیست. خیلی زیاد از حد است.

این فقط یک نظر شخصی من است، اما به عقیده من بازی های المپیک دوومیدانی و سایر ورزش ها هستند، اما فوتبال نیست. من که اینطور فکر می کنم.

درک می کنم که بازیکنان مشتاق بازی هستند، اما ما یک برنامه کاملاً فشرده داریم و باید از بازیکنان خود محافظت کنیم."

 

1623708

 

قابل درک است که اسپانیا می خواهد در توکیو تاثیرگذار ظاهر شود.

پس از یک نمایش قدرتمند در یورو، جایی که آنها در نیمه نهایی با ضربات پنالتی توسط ایتالیا که قهرمان این رقابت ها شد، حذف شدند، آنها می خواهند با کسب مدال های طلا به کشوری که به شدت تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، کمی شادی ببخشند.

با این حال برای بازیکنانی که بیش از یک سال است که بدون وقفه بازی می کنند، به نظر می رسد که ملاحظه خاصی صورت نگرفته است و این چیزی است که می تواند در ادامه حرفه آنها تاثیر داشته باشد.

اگر پدری همچنان مانند اتفاقی که بارسلونا و تیم ملی اسپانیا افتاد، بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرد، احتمال دارد که با وجود استقامت غبطه برانگیزش، پیش از موعد دچار فرسودگی شود.

انتظار می رود اسپانیا، که قبل از بازی برابر مصر، استرالیا و آرژانتین در مرحله گروهی در یک بازی دوستانه به مصاف ژاپن میزبان می رود، به دلیل قدرت تیمش شکست ناپذیر باشد و حتی به راحتی قهرمان این مسابقات شود.

 

1623707

 

پدری در این باره به رادیو Onda Cero گفت: "لوییس دو لا فوئنته قبل از اعلام لیست بازیکنان برای بازی های المپیک با من صحبت کرد. من فقط عاشق فوتبال بازی کردن هستم و از ادامه بازی خوشحالم.

با این حال دیدگاه بارسلونا را درک می کنم، چرا که من در مسابقات زیادی بازی کرده ام. اما می خواهم به بارسلونا در حالی برمی گردم که حسابی استراحت کرده ام."

 

دنیا اکنون زیر پای پدری است و او نمی خواهد تاخت و تازش متوقف شود.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها