کد خبر : 1768236 | 25 تیر 1400 ساعت 13:31 | 53.9K بازدید | 12 دیدگاه

آمار عجیب صدرنشین لیگ برتر در دربی

کرنر و شوت در چارچوب پرسپولیس = صفر!

پرسپولیس در حالی دیدار حساس دربی پایتخت را به استقلال واگذار کرد که شاگردان گل محمدی در اتفاقی عجیب، در طول 120 دقیقه تعداد شوت های در چارچوب و کرنرهایشان صفر بود.

کرنر و شوت در چارچوب پرسپولیس = صفر!

به گزارش "ورزش سه"، شهرآورد 96 برخلاف انتظارات آنچنان حساس، پرهیجان و پرموقعیت نبود و شاید اگر کار به ضربات پنالتی کشیده نمی شد، هرگز حساسیت نزد هواداران دو تیم بالا نمی رفت. البته در این میان سرخپوشان یک بار توپ را به تیر دروازه حسینی کوبیدند و در سمت مقابل نیز مطهری، یزدانی، قایدی و دانشگر فرصت های خوبی را از دست دادند ضمن اینکه کنعانی زادگان نیز چند سانتی متر تا یک گل بخودی در دقیقه 114 فاصله داشت.


پرسپولیس به دلیل روند خوبی که در هفته های گذشته داشت و اینکه در آستانه قهرمانی لیگ برتر نیز قرار دارد، انتظار می رفت بازی بهتری را به نمایش بگذارد که علت این امر نیز وجود عناصر تهاجمی برجسته در ترکیب این تیم است اما این اتفاق رخ نداد و موقعیت های استقلال برای گلزنی بیشتر از شاگردان گل محمدی بود.


اما نکته عجیب در آمار ثبت شده پس از بازی است. جایی که شاگردان گل محمدی در طول 120 دقیقه، حتی یک شوت درون چارچوب نیز برابر استقلال به ثبت نرسانند. سرخپوشان در این بازی دو فرصت جدی داشتند. موقعیت او

ل در ابتدای نیمه دوم بود که ضربه عجولانه عالیشاه به کنار دروازه رفت و جدی ترین فرصت آنها در دقیقه 102 بود که توپ آل کثیر به تیر دروازه برخورد کرد.


با این وجود، پرسپولیسی ها از زدن شوت به درون چارچوب دروازه حسینی عاجز بودند و سنگربان استقلال روز راحتی را برابر حریف پشت سر گذاشت. شاگردان گل محمدی در این بازی 11 بار برای گلزنی اقدام کردند ولی هیچ کدام از شوت های آنها دروازه استقلال را تهدید نکرد تا حسینی موفق به ثبت نخستین کلین شیت خود در دربی تهران شود.


اما نکته جالب دیگر تعداد کرنرهای این بازی است. در حالیکه استقلال موفق شد 6 ضربه کرنر را در این بازی به دست بیاورد، اما پرسپولیس با آمار صفر کرنر، به کارش در این بازی پایان داد. در حالیکه شاگردان گل محمدی روی ضربات ایستگاهی خطرناک نشان داده اند و از وجود بازیکنان بلند قامتی نظیر مغانلو و کنعانی زادگان نیز در ترکیب خود بهره می بردند، اما آنها نتوانستند برابر استقلال کرنری را به دست بیاورند.


به هر شکل در دربی گذشته، روز بازیکنان پرسپولیس نبود و استقلالی ها در تمامی بخش های آماری از حریف خود برتر بودند تا شاگردان فرهاد مجیدی به آنچه که استحقاقش را داشتند، دست یافته و راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شوند.

 

دیدگاه‌ها