کد خبر : 1768286 | 25 تیر 1400 ساعت 17:01 | 88.3K بازدید | 21 دیدگاه

عجیب و باورنکردنی

عربستان-ایتالیا؛ میزبانان مشترک جام جهانی 2030!

عربستان قصد دارد میزبانی جام جهانی 2030 را مشترک با ایتالیا برگزار کند و در حال برنامه ریزی برای این اتفاق بزرگ است.

عربستان-ایتالیا؛ میزبانان مشترک جام جهانی 2030!

به گزارش "ورزش سه"، عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی 2030 خیز برداشته و قصد دارد این میزبانی را به طور مشترک با ایتالیا به دست بیاورد. دو کشوری که بیش از 2000 مایل با یکدیگر فاصله دارند.

 

 

1623831

 

 

تلاش ها برای گرفتن میزبانی جام جهانی 2030 از مدتی پیش شروع شده و برای مثال اخیرا بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس خبر از احتمال میزبانی مشترک انگلیس و ایرلند برای این رقابت ها داد. اسپانیا و پرتغال نیز چنین ایده ای را در نظر دارند و میزبانی مشترک را تقاضا کرده اند.

جام جهانی 2030 احتمالا با 48 تیم برگزار خواهد شد و شاهد انجام 80 مسابقه خواهیم بود و به همین دلیل فیفا ایده میزبانی مشترک دو کشور را بیشتر مورد توجه قرار خواهد داد.

 

 

1623832

 

 

طبق گزارش منتشر شده در نشریه اتلتیک، عربستان سعودی در حال همکاری با شرکت مشاوره جهانی "Boston Consultancy Group" مستقر در ایالات متحده برای پیدا کردن کشوری برای میزبانی مشترک است و فعلا ایتالیا بیشترین شانس را دارد.

همچنین عربستان میزبانی مشترک با دو کشور عرب زبان شمال آفریقا و خاورمیانه ای مصر و مراکش را نیز در نظر دارد ولی مشکل اینجاست که این دو کشور از لحاظ بودجه و نیز زیرساخت، کمبودهایی جدی دارند.

 

عربستان چند سالی است که در ورزش شروع به سرمایه گذاری های جدی کرده است و به خصوص پس از رسیدن میزبانی جام جهانی 2022 به کشور همسایه قطر، حالا به طور جدی کسب میزبانی بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان را هدف گذاری کرده است.

 

 

1580950

 

 

عربستان در سال های اخیر میزبانی چند رویداد ورزشی معتبر را برعهده داشته است. دسامبر 2019 دیدار بوکس سنگین وزن جهان بین آنتونی جاشوا و اندی روئیز در این کشور برگزار شد. رالی داکار و نز میزبانی گرندپریکس فرمول یک( برای نخستین بار) از دیگر رویدادهای مهم برگزار شده در عربستان بوده اند.

در یکی دو سال گذشته بحث خرید مالکیت باشگاه نیوکاسل توسط محمد بن سلمان نیز در میان بوده که به سرانجام نرسیده است.

ارتباط ایتالیا و عربستان در زمینه ورزشی هم در چند سال اخیر رشد داشته و برای مثال تاکنون دو دیدار سوپرکاپ ایتالیا در عربستان برگزار شده و سومی را نیز سال آینده شاهد خواهیم بود. ایتالیا اخیرا توانست فاتح یورو 2020 شده و بار دیگر بر قله فوتبال اروپا قرار بگیرد.

 

 

 

1623833

 

 

عربستان اما برای کسب میزبانی جام جهانی با موانعی جدی نیز روبرو است. مشکلات مربوط به حقوق بشر که باعث شد تا بن سلمان نتواند مالکیت نیوکاسل را برعهده بگیرد، جنگ یمن و نیز ترور جمال خاشقچی در سفارت عربستان در ترکیه، از دیگر معضلات عربستان در راه میزبانی جام جهانی هستند.

 

با توجه به این موارد، انگلیس امیدوار است که طرح میزبانی مشترک با ایرلند بتواند از شانس بیشتری برای میزبانی جام جهانی 2030 برخوردار باشد.

در همین رابطه یکی از منابع دولتی انگلیس به تلگراف گفت:« این یک پیشنهاد کاملا مناسب است. همه ما دور هم جمع می شویم و یک تورنمنت خارق العاده را برای کل دنیا برگزار می کنیم.

من فکر می کنم این قدرت همکاری ما را نشان می دهد. این فرصتی خارق العاده برای همه ماست که دور هم جمع شده و یک تورنمنت کانل و خوب را  برگزار کنیم.»

 

 

1623834

 

 

انگلیس اخیرا میزبان دور نیمه نهایی و فینال یورو 2020 بود که با حواشی زیادی نیز همراه شد. هجوم هولیگان ها برای ورود به ورزشگاه ومبلی بدون در اختیار داشتن بلیت و کتک زدن هواداران ایتالیا در پایان بازی، باعث شده تا اتحادیه فوتبال انگلیس، ضمن جریمه خاطیان، به فکر وضع قوانینی جدید برای کنترل بیشتر آشوب گری باشد. 

این نگرانی اکنون وجود دارد که چنین اتفاقات تلخی، می توانند مانعی برای میزبانی بریتانیا تلقی شوند یا خیر؟

 

 

دیدگاه‌ها