کد خبر : 1768293 | 25 تیر 1400 ساعت 17:19 | 38.7K بازدید | 5 دیدگاه

شب سوت‌های بی‌نقص و اعتراض های حداقلی؛

یادداشت رفیق قدیمی فغانی برای دربی ۹۶

رضا سخندان در یادداشتی دیده‌های خود از دربی ۹۶ را با هواداران فوتبال در میان گذاشته است.

یادداشت رفیق قدیمی فغانی برای دربی ۹۶

به گزارش "ورزش سه"، سخندان ۴۸ ساله یکی از موفق‌ترین کمک داوران فوتبال ایران در طول تاریخ بوده است. او قضاوت در جام جهانی را تجربه کرد و به مدت نزدیک به دو دهه در لیست فیفا قرار داشت اما آنچه که نقش او در فوتبال ایران را برجسته کرده، رکوردزنی در شهرآورد پایتخت است.

 

وی ۱۴ بار در دربی تهران پایتخت زده که سه بار آن همراه با علیرضا فغانی بوده است. او همچنین در حضور داورانی چون اشکان خورشیدی، محسن ترکی، محسن قهرمانی و... نیز کمک داور بوده است.

 

1623839

 

این کمک داور بازنشسته شب گذشته به همراه بابک داوری مورد تقدیر قرار گرفت و رسما از دنیای داوری خداحافظی کرد، دیده هایش از این مسابقه را در قالب یادداشتی در اختیار "ورزش سه" قرار داد:

 

* دربی دیشب همانطور که می‌دانید در چارچوب جام حذفی برگزار شد و یک تیم باید از آن برنده بیرون می‌آمد. این به همراه نتایج لیگ برتر، به حساسیت بازی خیلی اضافه کرده بود و به همین خاطر کار داوری مسابقه هم برای آقای فغانی، منصوری و ابوالفضلی که در جام جهانی قطر قضاوت خواهند کرد، سخت شده بود.

 

* از نظر من بازی سرعت بالایی نداشت و حساسیت روی کار تاثیر گذاشته بود و موقعیت زیادی هم به وجود نیامد اما آنچه که واقعا به عنوان یک داور در آنجا مشاهده کردم، تسلط آقای فغانی و تیم داوری بر مسابقه بود که توانستند خیلی خوب بازی را کنترل و اداره کنند. صحنه های آنچنان سختی هم به وجود نیامد اما هرصحنه ای هم که بود به خوبی کنترل و اداره کردند.

 

* خیلی ها اعتقاد داشتند صحنه برخورد مطهری با فرجی می‌تواند خطای شدید باشد و قرمز داشته باشد اما اینطور نیست. فشار و چیزی که اصطلاحا میگوییم خطای شدید، اتفاق نیفتاد که ما بخواهیم با کارت قرمز جریمه کنیم و فقط کارت زرد باید داده می‌شد.

 

* به نظر من حضور آقای فغانی که یکی دو سالی نبودند و در استرالیا قضاوت می‌کردند، باعث شد که باتوجه به شناخت بازیکنان از او _که کوچکترین اعتراض را بی پاسخ نمی‌گذارد_ باعث شد که فقط به فکر بازی باشند و اعتراض‌های شدیدی که ما در لیگ برتر به داوری داشتیم و حتی روی یک صحنه کوچک و پیش پا افتاده هک اعتراض می‌شد، در این بازی وجود نداشت و دیده نشد. آنها کار خودشان را انجام می‌دادند و داور هم کار خودش را.

 

* دو نکته هست که دوست دارم به آن اشاره کنم. امیدوارم همه داوران تلاش کنند به سطح بالاتر و سطحی که آقای فغانی در آن حضور دارند نزدیک کنند و با تلاش خودشان باید این کار را انجام دهند. مورد دیگر هم این‌که کادرفنی و بازیکنان مثل بازی دیروز باوجود حساسیت مسابقات، به داوران احترام بگذارند تا شاهد فوتبال‌های زیباتر باشیم و از فوتبال لذت ببریم.

دیدگاه‌ها