کد خبر : 1768326 | 25 تیر 1400 ساعت 21:13 | 65.3K بازدید | 17 دیدگاه

سقوط جوانترین دربی باز در شهرآورد ایران (عکس)

از دست دادن پنالتی منجر به شکست در شهرآورد پایتخت، کابوسی بود که برای مهدی عبدی تعبیر شد.

سقوط جوانترین دربی باز در شهرآورد ایران (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ستاره جوان خط حمله تیم پرسپولیس که در بازی‌های اخیر عملکرد درخشانی را از خود نشان داده بود، بار دیگر از روی نیمکت بازی را آغاز کرد اما در دقیقه 74 وارد زمین شد. یحیی گل‌محمدی با ورود او و عیسی آل‌کثیر قصد داشت تا خط حمله اش را قدرتمند کند و از سوی دیگر احتمالا نگاهی نیز به بار تاریخی و روحی - روانی ماجرا داشته است.

 

آل‌کثیر در شهرآورد قبلی موفق به گلزنی شد و مهدی عبدی نیز در دو دربی توانست دروازه استقلال را باز کند. گل اول او با برخورد به سیدحسین حسینی به ثمر رسید اما عبدی گل دوم را با مهارتی کم نظیر و پس از دریبل دو مدافع استقلال به ثبت رساند.

 

ثبت دو گل از مهاجمی جوان در قواره مهدی عبدی سبب شده بود تا او بازیکنی خطرناک برای دربی باشد. از طرف دیگر مهاجم ۲۲ ساله سرخپوشان در هفته‌های اخیر موفق به گلزنی برابر شاهین، ذوب آهن و مس رفسنجان شده بود و به نظر می‌رسید که در فرم مطلوبی قرار دارد.

 

عبدی پس از ورود به زمین یک ضربه به چارچوب داشت و یک استارت بسیار خوب هم زد که البته نافرجام بود و توپ به پای خودش گیر کرد و نتوانست توپ را به عیسی آل‌کثیر بدهد و این بازیکن را تک به تک کند.

 

 

اما لحظه اصلی دربی برای مهدی عبدی، در ضربات پنالتی بود. عبدی پس از اینکه حامد لک موفق شد پنالتی مهدی قایدی را مهار کند و امید را به اردوی قرمزها بازگرداند، پشت توپ ایستاد.

 

در حالی که پرسپولیسی‌ها تصور می‌کردند این توپ تبدیل به گل خواهد شد و کار به ضربات تک به تک خواهد رسید، عبدی ضربه را به آرام‌ترین شکل ممکن زد و همچنین جهت توپ تقریبا در وسط دروازه بود تا حسینی به راحتی آن را مهار کند.

 

نکته جالب اینکه پیش از عبدی، دیگر پنالتی زن های پرسپولیس، با ضربات محکم توپ را روانه دروازه کردند و به نظر می‌رسید که شاگردان گل‌محمدی با چنین تاکتیکی پای به ضیافت پنالتی گذاشته‌اند اما عبدی برخلاف آنها شوت زد تا کار دشوار شود.

 

با از دست دادن پنالتی، عبدی که در میان هواداران پرسپولیس به مهاجم روزهای سخت و بازی‌های بزرگ شهره شده بود، با ناراحتی و غصه به میانه زمین بازگشت؛ مهاجمی که پس از چند ماه سخت، فرم خوبی پیدا کرده بود، این بار در جایگاهی قرار گرفت که خروج از آن کار آسانی نخواهد بود.

دیدگاه‌ها