کد خبر : 1768375 | 26 تیر 1400 ساعت 09:17 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

نجاتی: شرایط تیم ایده‌آل است

تجربه مصاف با برخی مدعیان المپیکی را دارم

نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک توکیو معتقد است در یکی از شلوغ‌ترین اوزان مسابقات از لحاظ حضور مدعیان عنواندار حضور دارد.

تجربه مصاف با برخی مدعیان المپیکی را دارم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، علیرضا نجاتی یکی از چهره‌های جوان و باانگیزه تیم ملی کشتی فرنگی است که توانست پله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کند و در نهایت به دوبنده تیم ملی در المپیک برسد. نجاتی که مدال برنز کشتی فرنگی جهان را در کارنامه دارد توانست پس از کسب سهمیه المپیک به عنوان مدعی اصلی این وزن در لیست محمد بنا قرار گیرد و در نهایت مسافر توکیو شود.

 

در همین راستا علیرضا نجاتی که در آستانه حضور در آخرین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در المپیک به خبرنگار مهر گفت: اردوی قبلی از روز ۱۱ تیرماه در خانه کشتی شهید صدرزاده آغاز شد که تا ۲۲ تیرماه بطول انجامید. خوشبختانه در این مدت اردوهای خوب و پرفشاری را پشت‌سر گذاشتیم که باعث شد بچه‌ها در شرایط ایده‌آل جسمی و روحی قرار گیرند. خداروشکر من هم هیچ مصدومیتی ندارم و از هر نظر آماده حضور در المپیک هستم.

 

این فرنگی‌کار جوان قمی با تاکید بر اینکه در وزنی پر مدعی در المپیک حضور خواهد داشت که هر مبارزه‌، حکم یک دیدار فینال را برای او دارد افزود: مطمئناً تمامی حریفانم که در المپیک به میدان می‌روند، جزو بهترین‌های هستند. به هر حال باید اعتراف کنم در وزنی شلوغ و پر مدعی هستم که البته تجربه کشتی با برخی از حریفان المپیکی را دارم. من قبلاً با مدعیان قرقیز، ازبک و ژاپنی کشتی گرفتم که امیدوارم این تجربیات در المپیک به دردم بخورد.

 

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان در خصوص مشکلاتی که به دلیل شیوع کرونا در روند آماده سازی کشتی گیران ایجاد شد گفت: متأسفانه این مساله باعث شد تا اردوهای بیشتر و همچنین مسابقات تدارکاتی و رسمی بین المللی را از دست بدهیم. اصولی‌تر این بود که من و حتی دیگر ملی پوشان تا قبل از اعزام به المپیک با بسیاری از حریفان اصلی خود در تورنمنت‌های بین المللی سرشاخ می‌شدند که شرایط خاص کرونا باعث شد این فرصت مهیا نشود. به هر حال هم اکنون به مرحله‌ای رسیدم که باید فقط و فقط به المپیک بیاندیشم و به شکست دادن رقبایم تمرکز کنم.

 

1435299

 

نجاتی ادامه داد: مدتهاست با مربیان کادر فنی مشغول آنالیز حریفان و دیدن فیلم مبارزات آن‌ها هستم و طبیعتاً برای کشتی با هر کدام از آنها برنامه دارم. در طول مدت حضور در اردوهای تیم ملی سعی کردم فقط به برنامه‌های تمرینی ام تمرکز کنم و به همین دلیل هیچ مانعی نمی‌تواند باعث شود من از هدف بزرگی که در المپیک به دنبال آن هستم دور شوم.

 

وی در پایان به زحمات مربی اصلی و سازنده خود در روند تمریناتش در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: من هم مثل خیلی از کشتی گیران به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم به خوبی تمرین کنیم، اما در شرایطی که بسیاری از کشتی‌گیران به خاطر کرونا دست از تمرین کشیده بودند، من همواره تمریناتم را زیر نظر مربی سازنده‌ام روح‌الله میکائیلی انجام می‌دادم و اجازه ندادم روند تمریناتم با تعطیلی و مشکل مواجه شود.

 

طبق برنامه اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو طی روزهای ۱۰ تا ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود که شاگردان محمد بنا به عنوان نخستین نمایندگان کشتی ایران از روز ۱۰ مرداد ماه به میدان خواهند رفت.

 

علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، محمدعلی گرایی، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده، فرنگی‌کاران اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران در بازی‌های المپیک خواهند بود. ضمن اینکه کشتی فرنگی ایران موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن ۸۷ کیلوگرم نشد.

دیدگاه‌ها