کد خبر : 1768415 | 26 تیر 1400 ساعت 11:45 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

نیکخواه: یک تیم از گروه ما قهرمان المپیک می‌شود

پیش‌بینی عجیب پرچمدار ایران از یک سقوط آزاد!

کاپیتان تیم ملی بسکتبال معتقد است ورزش ایران با امکانات فعلی به زودی سقوط آزاد خواهد داشت.

پیش‌بینی عجیب پرچمدار ایران از یک سقوط آزاد!

به گزارش "ورزش سه"، صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران که به عنوان پرچمدار کاروان ایران در المپیک توکیو هم انتخاب شده، چند روز قبل با انتشار یک استوری از گرم بودن سالن بسکتبال و نداشتن تهویه مناسب گلایه کرده بود. بعد از تشبیه سالن تمرین به سونای خشک، امروز هم کاپیتان صمد حسابی از وضع موجود در آستانه المپیک انتقاد کرد. 


صحبت های صمد نیکخواه بهرامی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" را در آستانه اعزام به توکیو می خوانید: 


نباید توقع غیرواقعی داشته باشیم
المپیک بزرگترین میدان ورزشی برای هر ورزشکاری است؛ به ویژه بسکتبالیست ها که بالاترین سطح رقابت را تجربه می کنند. توقع غیرواقعی نمی توانیم از بسکتبال ایران داشته باشیم. فکر می کنم تنها کار ما به عنوان بازیکن یا مربی این بوده که خیلی سخت تمرین کنیم و امیدوارم بعد از این همه تمرینات فشرده مزد زحماتمان را هم بگیریم. 

 

1624031


شرایط اصلا در حد المپیک نیست
قطعا شرایط ما در حد المپیک نیست. این مساله البته فقط مربوط به ورزش بسکتبال هم نیست و در مکان های مختلف کشور چنین مشکلاتی وجود دارد. وقتی تیم های ورزشی ایران در چنین رویداد بزرگی شرکت می کنند، باید شرایطی برایشان در نظر گرفته شود که درخور شان نام کشور باشد. من می گویم تکنولوژی ما پایین تر از کشورهای دیگر است، اما منظورم از تکنولوژی زمین مسابقه، ادوات تمرینی و اینطور مسائل است. این مسائل برای کشورهای دیگر اصلا مساله نیست و ما هم نمی خواهیم غر بزنیم. 


بعد از رخ دادن یک اتفاق ناگوار همه پشیمان می شویم!
نسبت به کشورهای دیگر خیلی عقب هستیم و کم کم به جایی رسیدیم که دیگر نمی توانیم خودمان را برسانیم. حتی شاید در سطح کشورهای درجه و سه دنیا هم نباشیم. من از 17 سالگی در ورزش هستم و هر سال که جلوتر می رویم، می بینم که عقب تر هستیم. با این روند باید به زودی شاهد سقوط آزاد در ورزش کشور باشیم. من به خاطر المپیک این حرف ها را نمی زنم و کسانی که در سطح بالای کشور مدیریت می کنند، باید به فکر باشند. بعد از رخ دادن یک اتفاق ناگوار همه پشیمان خواهند شد! 


مردم توقعات عجیبی دارند
بحث بیشتر توقعی است که مردم دارند. در فضای مجازی می بینم که توقع بالایی از ما هست و کمی هم این توقعات عجیب است. فکر می کنند حرف هایی که من می زنم، غر یا بهانه است، اما من کارشناسی حرف می زنم و دغدغه ورزش و مردم را بیان می کنم. حیف است با داشتن چنین استعدادهایی به این سمت می رویم.


تیم ملی بسکتبال حاشیه ای ندارد
از نظر من حاشیه ای در تیم ملی بسکتبال وجود ندارد و حاشیه را رسانه ها ایجاد می کنند! 

 

1624038


خودم هم از پرچمداری سورپرایز شدم
اینکه من به عنوان پرچمدار انتخاب شدم، جای تقدیر و تشکر دارد. امیدوارم لایقش بوده باشم چون پرچمداران دوره های قبلی الگوهای ورزشی من بوده اند. خودم هم توقع نداشتم و کمی سورپرایز شدم. امیدوارم ورزشکاران مرا به عنوان برادر کوچکتر قبول کنند. 


موفقیت هایمان را با آیدین نصف-نصف می کنم
جای آیدین واقعا در تیم ملی خالی است. او سال هاست که کنار ما نیست و از سال 2007 تا الان می توانست نقش بزرگی در موفقیت های تیم ملی داشته باشد. اگر هم موفقیتی برای من به دست آمده، آن را با آیدین نصف به نصف می کنم و به نظرم شاید سهم او هم بیشتر است. 


یک تیم از گروه ما قهرمان المپیک می شود
در جام جهانی که ما با تیم های دیگر نزدیک بازی کردیم، 32 تیم حاضر بودند و در المپیک 12 تیم از بهترین های دنیا هستند. یعنی انگار در جام جهانی 2 مرحله صعود کردیم. همه تیم های صعود کرده به المپیک از دو سال قبل برنامه ریزی گسترده ای داشتند. فکر می کنم از گروه ما در المپیک دو تیم برتر به نیمه نهایی می رسند و احتمالا هم یکی از آن ها قهرمان می شود.

دیدگاه‌ها