کد خبر : 1768459 | 26 تیر 1400 ساعت 13:23 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

از تهران خارج نشدند، اما راجع به المپیک نظر می‌دهند!

توفان سرمربی تیم ملی بسکتبال علیه منتقدان

مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال امروز در مراسم امضای پیراهن تیم ملی بسکتبال صحبت‌های جنجالی و مهمی مطرح کرد.

توفان سرمربی تیم ملی بسکتبال علیه منتقدان

به گزارش"ورزش سه"، این روزها کاروان ایران خود را برای حضور در المپیک توکیو آماده می‌کند و امروز مهران شاهین طبع سرمربی تیم بسکتبال ایران در مراسم بدرقه این تیم و امضای پیراهن تیم ملی بسکتبال صحبت‌های مهمی را در مورد حواشی ایجاد شده،انتقادات وارده و برخی صحبت‌های گفته شده درباره تیم ملی انجام داد که آن را می‌خوانید.


*گفتن نام بازیکن دو رگه تبعیض نژادی است
او در خصوص بعضی بازیکنان تیم ملی گفت:اسم بازیکن دو رگه میاورند و من رسانه‌ها را می‌شناسم و ارادت قلبی دارم خدمت شما ولی این نهایت تبعیض نژادی است. مثل این است برادر یا خواهر شما با یک خارجی بخواهد ازدواج کند یک بچه‌ای که پاسپورت ایرانی دارد را بخواهیم برای بسکتبال‌مان استفاده کنیم‌. یک سری آدم خارج از کشور زندگی می‌کنند ما از آن‌ها داریم استفاده می‌کنیم. این‌ها ایرانی هستند و پاسپورت ایرانی داشته و در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند. معیار بسکتبال خوب، بازی کردن در لیگ خوب و لیگ‌های خارجی است.خیلی از این بازیکنان در لیگ‌های معتبر بازی کرده اند. کیفیت مناسبی هم دارند.

 


*تیم ملی خیریه نیست
شاهین طبع ادامه داد: تیم ملی خیریه نیست اگر بازیکن ده سال در ایران بازی کرده دعوت شود. این‌جا مثل بعضی تیم‌های لیگ نیست که تیم تشکیل دهند و فقط بازیکن بومی بیاورند. شما می‌گویید تیم ملی را یک سری بازیکن در لیگ بازی می‌کنند و رسانه ها حمایت میکنند برای تیم ملی بیاوریم ولی چنین چیزی امکان پذیر نیست و کیفیت این بازیکنان را در مسابقات خارج می‌بینیم. شما کار را به عهده کادر فنی بگذارید و من تنها انتخاب نمی‌کنم و از نظرات کادر فنی هم استفاده می‌کنم. اگر شما می‌توانید دوازده نفر را هماهنگ کنید به من نامشان را بدهید تا آن‌ها را معرفی کنم. شما چطور در مورد مربی خارجی صحبت نمی‌کنید. اگر مربی خارجی ده باخت بیاورد می‌گویید دارد جوانگرایی می‌کند. کاپ آسیا من به اقای طباطبایی گفتم باید بازیکن جوان بفرستیم و کاپ آسیا برداشتی است که باید جوانگرایی کنیم. پشت یک بازیکن و مربی خاص در نیایید این رفتارها باعث شده ورزش ما دچار حاشیه شود. یک بازیکن که پاسپورت ایرانی دارد برایش این فضاها ایجاد می‌شود و همین فضا به تمرینات تیم ملی منتقل می‌شود.

 


*روی تیم‌ها نام نسل طلایی و نسل برنزی می‌‌گذارید
  شاهین طبع ودامه داد: سه بازیکنی که خارجی هستند مصر هستم که بهترین‌اند از مهارت فردی و گروهی تا ادب‌شان را تایید می‌کنم. من یک زمانی بازیکن تیم ملی مملکت بودم و همین اسم‌هایی که شما روی نسل‌ها می‌گذارید مثل نسل طلایی و نسل برنزی وقتی این‌ها از بسکتبال خارج می‌شوند هیچ بازیکنی را از آن‌ها نمی‌بینید اما تیم ملی در حال حاضر دو بازیکن از نسل ۲۰۰۸ را دارد این دوبازیکن به تدریج باید جایگزین شوند و لفظ بازیکن خارجی اصطلاح نژاد پرستی است و من تا موقعی که هستم می‌خواهم از این بازیکنان به بسکتبال اضافه کنیم و اجازه دهید ما بهترین بازبکن را از خارج استخدام کنیم و این‌ها را می‌گذاریم کنار.

 


*از تهران خارج نشدند راجع به تیم المپیک نظر می‌دهند
او در خصوص انتقادهای بعضی افراد گفت: امروزه ترکیه از بازیکن امریکایی استفاده می‌کند و چک گاردش خارجی است و ما باید اطلاعاتمان زیاد باشد. من متاسفم برای کسانی که از تهران خارج نشدند و راجع به یک تیم المپیکی نظر می‌دهند. من رسانه‌ها همه را باهم جدا می‌کنم و احترام خاصی برایشان قائلم اما به لحاظ فنی در سه سال اخیر کدام یک از این نکته ها که گفتند درست بوده است؟ امروزه رسانه ای که وابسته به نهاد های مهم دولتی است راجع به بسکتبال آن چیزی که شایسته نیست را می‌گوید. شما چرا فحاشی به کادر فنی تیم ملی را کنترل نمی‌کنید.

 


*برای مربی داخلی ارزش قائل باشیم
سرمربی تیم ملی ادامه داد: ما امروز به جایی رسیدیم که ماموریت من تمام شده است. شما برای مربی داخلی ارزش قائل نیستید و می‌خواهید مربی خارجی بیاورید که احساس کند هر کاری بخواهد می‌تواند انجام دهد. بازیکنی که از آن ور می‌آید فکر می‌کنیم غریبه است. من حتی از بعضی بازیکنان تیم ملی هم ناراحتم به لحاظ این که ما باید همبستگی بیشتری داشته باشیم. چطور اسلوونی می‌آید با یکی دو بازیکن امریکایی قهرمان می‌شود. ما ایراد از خودمان است و باید این همبستگی را پیدا کنیم. این بحث‌هایی که مطرح می‌کنید نه خصوصیت فردی و نه شخصیت‌تان در حدی است که وارد این مسائل شوید. بحث بازیکن دو پاسپورته اصلا مطرح نیست.  یک روز یک نفر به من گفت ناراحتیم که یک بازیکن با بیزینس کلس آمده در ایران در صورتی که همچین چیزی نبوده است. گرچه همه این‌ها یک قران نمی‌گیرند و به عشق این مملکت تمام توان‌شان را می‌گذارند.

 


*شانسی المپیکی نشدیم
شاهین طبع در خصوص دعوت نشدن برخی مهره‌ها و شرایط المپیکی شون اضافه کرد:بازیکنی که در لیگ بازی نکرده و ارزش برای کادر فنی اش قائل نشده چون که قبلا در تیم ملی بوده الان هم که نباید باشد. المپیکی که ما امسال رفتیم هیچ شانسی در آن دخیل نبود چطور در سیستم پیچیده جام جهانی فقط یک تیم به المپیک می‌رود؟ چطوری چین ۳۰میلیون دلار هزینه می‌کند تا به المپیک برود. چرا این‌ها را نمی‌نویسید و فقط اگر شماره یک بازیکن جا به جا شود آن را می‌نویسید. چرا ارزش های بچه ها در نظر نمی‌گیرید و آن‌ها را عصبی می‌کنید. تمام انتقادهای شما اگر منطقی باشد روی چشم و بعضی از انتقاد هایتان منطقی است ما چرا به اسپانیا با چهل پنجاه امتیاز اختلاف می‌بازیم و باید جوابگو باشیم من این را می‌گویم که مشکل فنی داریم. بعضی هایش را می‌توانم برطرف کنم و بعضی از آن‌ها در توانم نیست و بعضی نیاز به کار بلند مدت دارد.

 


*مشکل سخت افزاری داریم
او افزود: یک مقداری با شرافت و معرفت بیشتری بنویسید. ما چه سخت افزاری در کشور داریم؟ وقتی تیم ما وارد اسپانیا و ژاپن می‌شود فقط یک ساعت به سالن نگاه می‌کند که چه شرایطی دارند. این تیم جزو هفت تیم برتر دنیا بوده. ببینید چه تیم‌هایی نیستند. بعضی از شما ها تخصصی روی موضوعات کار می‌کنید اما جرات داشته باشید و وقتی می‌گویید چرا به اسپانیا با پنجاه امتیاز می‌بازیم، بعد از آن بگویید چطور این تیم به المپیک رسیده است. چرا نمی‌گویید در کاپ آسیا که رفتم چه کسانی آمدند و چه شرایطی را داشتند.وارد همه مسائل شوید. بعضی رسانه ها می‌گویند چرا فلانی و فلانی انتخاب شده اند. شما از درون تیم ملی چه خبری دارید؟ اگر دو بازیکن با هم درگیر می‌شوند و از لحاظ اخلاقی من نتوانم کنترل کنم این اتفاق ها میفتد.

 


*اگر مربی خارجی ده باخت بیاورد اشکالی ندارد
او درخواست حمایت بیشتر از مربی ایرانی کرد و گفت: شما بایستی حمایت کنید و مخاطب مجازی هشتاد درصدشان زیر ۱۷سال است. چرا مربی ده تا باخت آورده و فقط چون مربی خارجی است چیزی نمی‌گویید. به رسانه‌ای که فحاشی می‌کند چطور در رادیو تلوزیون وقت می‌دهید؟ تهیه کننده های صدا و سیما چه کسانی هستند؟ اگر شما دو هفته پشت سر هم یک تهیه کننده را ثابت دیدید به من بگویید. این‌ها کار و کاسبی می‌کنند. از بین شما کسی که خودش را خبر نگار جا می‌زند وقتی که من با تیم ملی دارم خارج از کشور می‌روم هر روز ده تا پیام به من و بعضی از بازیکنان می‌دهد که موجب بی اعتقادی شود.

 


*یا مقام می‌گیرند یا همه چیز را از بین می‌برند
او در ادامه انتقاداتش اضافه کرد: کسانی که دوست دارند پوزیشن در فدراسیون بگیرند از سی سال پیش هم بوده‌اند و من چهل و دوسال از در این کارم و موجب توقف کار در هر فدراسیونی بودند.می‌گویند که من می‌آیم در فدراسیون پوزیشن می‌گیرم یا علیه این‌ها هر چه باشد می‌گویم و همه چیز را از بین می‌برم. شما چرا تحت تاثیر قرار می‌گیرید؟ آقای عسکری به رسانه‌هایی که فیلتر نمی‌شود تریبون می‌دهید؟ به خاطر  این‌که اشکالی ندارد سرمربی تیم ملی را بزنند؟ اشکالی ندارد به یک سرمربی ایرانی توهین کنند؟ اشکال ندارد هر روز توهین‌های ناموسی به یک مربی دهند؟ شما می‌دانید با چه کسی کار می‌کنید؟ راجع به این‌ها فکر بکنید. این بچه ها کار بزرگی کردند. شماره 6تیم ملی وقتی برعکس است ایراد مدیریتی است. در ایران مربی داخلی باید به همه چیز سر کشی کند.

دیدگاه‌ها