کد خبر : 1768486 | 27 تیر 1400 ساعت 00:01 | 334.8K بازدید | 92 دیدگاه

گل‌های این بازی مشکوک نیست شرم آور است

ویدئو + عکس؛شما بگویید: تبانی است یا خیر؟

در دو هفته پایانی لیگ دسته دوم، اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد که باعث صعود شهید قندی یزد به دسته اول و سقوط سردار بوکان به دسته سوم شد.

ویدئو + عکس؛شما بگویید: تبانی است یا خیر؟

 

 

به گزارش "ورزش سه"، در دو هفته پایانی رقابت های لیگ دسته دوم کشور، اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد. تیم های شهید قندی یزد و شاهین بندرعامری که هم امتیاز بودند، رقابت سختی برای صعود به دسته یک داشتند. مس شهر بابک عنوان قهرمانی و بلیط راهیابی به دسته اول را از آن خود کرده بود و دو تیم دیگر بر سر دیگر سهمیه صعود می جنگیدند. با توجه به بازی های نسبتا آسان باقی مانده در دو هفته پایانی، مشخص بود که تفاضل گل کار تیم دوم راه یافته به دسته یک را مشخص می کند.


تا قبل از برگزاری دو هفته پایانی، شهید قندی یزد با 39 امتیاز و تفاضل +14 در رده دوم بود و شاهین بندعامری نیز با 39 امتیاز و تفاضل +10 در جایگاه سوم قرار داشت. در هفته بیست و پنجم، شاهین بندرعامری به  آذربایجان غربی رفت تا با سردار بوکان روبرو شود. آنها برای بقا در دسته دوم، با شهرداری بم رقابت سختی داشتند. هر دو تیم 20 امتیازی بودند. تفاضل سردار بوکان منفی 13 بود و تفاضل شهرداری بم نیز منفی 18 و به همین دلیل شانس سردار بوکان برای بقا بیشتر بود.

 


اما در دو هفته پایانی اتفاقات عجیبی رخ داد. سردار بوکان با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شاهین بندرعامری شد و شهید قندی نیز دو بر صفر شهرداری بم را شکست داد. این نتایج باعث تغییرات در بالا و پایین جدول شد. دو تیم مدعی 42 امتیازی شدند اما تفاضل بندرعامری به +17 رسید در حالیکه تفاضل شهید قندی +16 بود. این یعنی اینکه تعداد گل های دو تیم در بازی ها هفته پایانی تیم صعود کننده را مشخص می کند. این شکست سنگین سردار بوکان باعث شد تفاضل آنها و بمی ها در عدد منفی 20 برابر شود.
در روز پایانی، شهید قندی باید به مصاف سردار بوکانی می رفت که هفته قبلش 7 گل خورده بود. در بازی همزمان نیز شاهین بندرعامری با 5 گل از میلاد مهر جلو بود. شهید قندی هم با نتیجه 5 بر یک جلو افتاده بود. این نتایج یعنی اینکه نماینده یزد باید حداقل 3 گل دیگر نیز می زد تا به دسته یک صعود کند. در دقیقه 55 ارسال سیدحسین حسینی و ضربه سر سیدجواد شفیع پور آقای گل لیگ دسته دوم منجر به گل ششم یزدی ها شد.

 

1624140

 

1624141

 

1624139

گل بخودی عجیب و غریب مدافع سردار بوکان. بازیکن شماره 23 که زننده گل هفتم شهید قندی بود.


در ادامه شهید قندی موفق شد با گل بخودی عجیب مدافع حریف به گل هفتم برسد و حتی گل اما این باز هم برای صعود کافی نبود. در دقیقه 84 روی آفساید گیری عجیب و غریب مدافعین سردار بوکان، جواد شفیع پور در مصافی تک به تک با دروازه بان حریف گل هشتم را به ثمر رساند.

 

1624136

 

1624137

 

1624138

صحنه عجیب آفسایدگیری مدافعان سردار بوکان. در این صحنه جواد شفیع پور در مصافی تک به تک با دروازه بان حریف گل هشتم را به ثمر رساند.

 


دقایقی بعد و روی تعلل عجیب و غریب خط دفاعی سردار بوکان، این شهید قندی بود که گل نهم را نیز زد. در صحنه گل، بازیکن شماره 23 بوکانی ها که چند دقیقه پیش به اشتباه دروازه خودی را باز کرده بود، روی خط دروازه حضور داشت و در حرکتی عجیب خود را کنار کشید تا مهاجم شهید قندی دروازه را باز کند.

 

1624143

 

1624144

 

1624142

صحنه گل نهم شهید قندی یزد. در این لحظه بازیکن شماره 23 سردار بوکان که گل بخودی نیز زده بود، به شکل عجیبی خودش را کنار می کشد. کمک داور این صحنه را آفساید تشخیص داد.

 


اما در این لحظه کمک داور بازی پرچم خود را بالا برد و گل را مردود اعلام کرد. در حالیکه بازیکنان میزبان در حال اعتراض به داور بازی بودند، مدافع سردار بوکان در حرکتی عجیب بازی را خیلی سریع به جریان انداخت ولی در واقع توپ را به مهاجم شهید قندی پاس داد!


محمد نوروزی که پاس مدافع سردار بوکان را دریافت کرده بود، با شوتی از پشت محوطه جریمه گل نهم را به ثمر رساند. این گل در شرایطی رقم خورد که بازیکنان تیم بوکان سر جای خود ایستاده و تلاشی برای تصاحب توپ نداشتند. در ادامه نیز سیدجواد شفیع پور گل پنجم خودش و گل دهم شهید قندی را به ثمر رساند تا یزدی ها با حساب 10 بر یک از سد حریف خود عبور کنند.

 

1624146

 

1624145

 

1624147

اتفاق عجیب تر اینجا رخ داد. جایی که بازیکنان شهید قندی در حال اعتراض بودند ولی مدافع سردار بوکان توپ را به محمد نوروزی داد تا او گل نهم را به ثمر برساند!


این نتیجه عجیب باعث شد تا دو تیم مدعی در امتیاز 45 مساوی شده ولی تفاضل شهید قندی به عدد +25 برسد. در بازی همزمان نیز شاهین بندرعامری 5 بر یک پیروز شد ولی تفاضل آنها +21 بود تا بدین صورت این یزدی ها باشند که راهی دسته یک شوند. سردار بوکان نیز با 17 گلی که در دو هفته پایانی دریافت کرد، با 20 امتیاز، تفاضل گلش به منفی 29 رسید تا شهرداری بمی که آنها نیز 20 امتیازی بودند، با تفاضل منفی 23 در دسته دوم ماندگار شوند.

 

 خلاصه بازی بحث برانگیز شهید قندی و سردار بوکان

 

 

دیدگاه‌ها