کد خبر : 1768623 | 27 تیر 1400 ساعت 11:19 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

داوران زیاد ارث نامیمونی است که به من رسیده! 

افشاریان: فصل بعد اجازه نمی‌دهم به داوران حمله کنند

سرپرست کمیته داوران می گوید مطالبه او از باشگاه ها در مورد داوران تنها احترام است؛ ایضا تلاش می کند در فصل آتی رضایت تیم ها از قضاوت داوران بیشتر شود.

افشاریان: فصل بعد اجازه نمی‌دهم به داوران حمله کنند

به گزارش "ورزش سه"، او امروز در برنامه سلام صبح بخیر و در گفتگو با سعید اکبری در مورد قضاوت علیرضا فغانی – هم چنین تعداد بالای داوران در لیگ برتر و... صحبت کرد که بخشی از این صحبت ها را مرور می کنیم: 

 

فهم فوتبال پیچیده نیست 

فوتبال در یک اتاق شیشه ای انجام می شود و فهم آن پیچیده نیست. شما دیدید که پیش از فینال یورو حتی با وجود VAR دانمارک ناحق حذف شد. من قبول دارم داوران کشورمان در کوران بازی ها اشتباهاتی کردند ولی بی رحمانه به آنها حمله شد.من به هیچ وجه این نوع رفتارها را قبول نمی کنم و شک نکنید بعد از تعطیلات لیگ در فرصتی که برای ریکاوری داوران داریم اجازه نمی دهیم در فصل آینده اینقدر بی محابا به داوران حمله شود.

 

کمک داور پیکان – سپاهان یکی از باتجربه ترین ها است 

کمک داور بازی سپاهان و پیکان دچار اشتباه محرز شده اما یکی از با تجربه ترین کمک های لیگ و در اوج آمادگی بوده است. این که می گویید لیست داوران بلند بالا است باید بگویم 171 نفر در لیست داوران ما حضور دارند. این اتفاق، اتفاق ناخوش و نامیمونی بود که به من به ارث رسیده اما در تعطیلات لیگ برنامه ریزی مدونی برای سال آتی خواهیم داشت. نمی خواهم از وضع موجود گلایه کنم ولی در فوتبالی که همه تا خرخره از آن نفع می برند ما چیزی جز احترام نمی خواهیم. متاسفانه این مقوله کاملا رخت بر بسته و با رفتار نامتعارف دوستان این اتفاقات رخ داده است. باید کمک کنیم در این 3 هفته به سلامت از مسابقات عبور کنیم ولی مطمئنا در فصل آینده برنامه ریزی کاملی برای داوران فوتبال کشورمان خواهیم داشت.

 

فغانی فقط برای دربی به تهران نیامده است 

اولا از علیرضا فغانی که زحمت کشیده تشکر می کنم ضمن آنکه ما فغانی را فقط برای دربی نیاوردیم و در این 3 هفته آینده هم از او استفاده می کنیم. صحنه مد نظر شما (خطای امیر ارسلان مطهری) از تلویزیون چند بار پخش شد ولی آقای فغانی برای آن صحنه نسخه ای پیچید و سوت خطا زد اما جریمه بازیکن خطاکار فقط یک اخطار بود. برخی مواقع برای دادن کارت قرمز آیتم هایی وجود دارد که آن آیتم ها باید حتما در خطا بنشیند. اگر به صحنه خطا دقت کنید اگر پای بازیکن استقلال صاف و مستقیم به بازیکن پرسپولیس می خورد حتما کارت قرمز داشت ولی مهاجم استقلال در ثانیه آخر پایش را جمع کرد و البته در زاویه دید داور، جریمه مطهری همان اخطار بود ولاغیر.کف استوک بازیکن به مدافع پرسپولیس برخورد کرد ولی شدت و سرعت خطا در ارائه کارت قرمز در اینگونه صحنه ها موثر است. در نهایت کارت زرد بهترین تصمیم برای این خطا بود.

 

قضاوت فغانی یکی از بهترین قضاوت های دربی بود 

در خصوص اینکه گفته می شود حسین حسینی در هنگام ضربات پنالتی جلوتر از حد معمول آمده است؛ اجازه بدهید در مورد مسائل پررنگ بازی صحبت کنیم. نه استقلالی ها و نه پرسپولیسی ها در این بازی طلبکار هیچ موضوعی نیستند. به جرات قسم می خورم  قضاوت فغانی یکی از بهترین قضاوت های تاریخ مسابقات دو تیم بود. البته همه عوامل دو تیم کمک کردند و فغانی هم بسیار پخته عمل کرد.

دیدگاه‌ها