کد خبر : 1768636 | 27 تیر 1400 ساعت 12:08 | 38.7K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی پرونده تبانی؛ آیا نتیجه تغییر می کند؟

سازمان لیگ برگزاری دیدار دوستانه بین ویستا توربین و شهید قندی یزد را متوقف کرده است تا نتایج دیدارهای هفته پایانی لیگ 2 در گروه ب را مورد بررسی قرار دهد.

بررسی پرونده تبانی؛ آیا نتیجه تغییر می کند؟ 

به گزارش "ورزش سه"، سه تیم شهید قندی یزد – شاهین بندر عامری و شهرداری ماهشهر که 42 امتیازی بودند در هفته پایانی بازی ها به نتیجه پرگلی دست پیدا کردند. شهید قندی یزد در خانه با نتیجه 10- 1 از سد تیم سردار بوکان گذشت.  شاهین بندرعامری در خانه با نتیجه 5-1 میلاد مهر تهران را شکست داد و شهرداری ماهشهر هم در خانه پاس همدان 6 گل به ثمر رساند. در نهایت این تیم شهید قندی یزد بود که به لطف تفاضل گل بهتر به مرحله پلی آف صعود کرد و حال برای صعود به لیگ یک باید در یک بازی رفت و برگشت به مصاف تیم دوم گروه الف یعنی ویستا توربین تهران برود. البته همان طور که گفته شد فعلا این بازی به دلیل بررسی نتایج در هفته پایانی از سوی سازمان لیگ متوقف شده است. تا زمانی که کمیته اخلاق در این باره رای نهایی صادر نکند سازمان لیگ بازی را برگزار نخواهد کرد. 

 

سردار بوکان که به دسته سوم سقوط کرده در هفته سوم تنها در بازی شهید قندی یزد نبود که گل های زیادی دریافت کرد. این تیم در هفته ماقبل پایانی هم در خانه 7 گل از تیم شاهین بندرعامری خورد. اما قانون در این باره چه می گوید؟ 

 

در ماده 73 آیین نامه انضباطی به میزان محرومیت اشخاصی که در تبانی نقش داشته اند اشاره شده. 12 ماه به همراه جریمه نقدی. در صورتی که تبانی تیمی محرز شود کمیته انضباطی می تواند تیم مورد نظر را به دسته پایین تر سقوط دهد؛ همان طور که سال ها قبل تیم شهرداری تبریز بعد از صعود به لیگ برتر به خاطر احراز تبانی به دسته دوم فرستاده شد. اما طرح ادعای تبانی در پایان مسابقات منجر به تغییر نتایج و هم چنین تکرار مسابقه نخواهد شد اما سایر موارد تبیهی برای تیمی که تبانی کرده قابل اعمال است. در خصوص نتایج بازی ها در گروه ب موضوع تبانی در پایان بازی ها مطرح شده است. نکته جالب دیگر اینکه فدراسیون فوتبال به طور همزمان نتیجه هر سه تیم مدعی را قرار به بررسی دارد چرا که در دیگر بازی ها هم گل های زیادی به ثمر رسیده است. نمونه اش در هفته 25 بازی که شاهین بندر عامری در خانه تیم سردار بوکان با 7 گل به برتری دست پیدا کرد. در نهایت باید گفت اگر اگر تبانی از سوی تیم سردار بوکان محرز شود گزند خیلی زیادی به این تیم وارد نمی شود چرا که به دسته سوم سقوط کرده و این پایین تر سطح مسابقات باشگاهی در کشور است.

 

1624370

1624369

دیدگاه‌ها