کد خبر : 1768652 | 27 تیر 1400 ساعت 13:24 | 28.2K بازدید | 3 دیدگاه

بازگشت به نقطه عطف موفقیت؛

مهدی رحمتی عامل رنسانس در سپاهان

پس از سومین شکست طلایی پوشان در دوازدهمین مسابقه فصل، شاهد شیب تندی در روند صعودی این تیم بوده ایم.

مهدی رحمتی عامل رنسانس در سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، احتمالا سپاهانی ها به این فکر می کنند که در بدترین زمان ممکن باید به مشهد بروند و  با پدیده ای مسابقه بدهند که کاملا شرایط بهتری نسبت به نیم فصل اول پیدا کرده و با مهدی رحمتی برای کسب سهمیه آسیایی مبارزه می کند. آنها در پایان هفته 27 ام، 37 امتیازی هستند و در جمع مدعیانی هستند که سودای قرار گرفتن در رتبه چهارم را در سر می پرورانند.


البته شهرخودرو در نیم فصل و زمانی که به اندازه امروز منسجم نبود هم گریبان سپاهان را در خانه گرفته بود و موفق شده بود شاگردان محرم نویدکیا را غافلگیر کند؛ دیداری که البته درس های زیادی برای سرمربی جوان سپاهان به همراه داشت و نویدکیا پس از این مسابقه بود که توانست نقاط ضعف خود را به خصوص در بخش دفاعی کاملا بهبود ببخشد و این همان نکته امیدوارکننده در جبهه سپاهان به شمار می رود.


سپاهان در آن مسابقه ابتدا با گل دقیقه 20 سجاد شهباززاده که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، از پدیده پیش افتاد ولی امین قاسمی نژاد در دقیقه 28 با یک ضربه پنالتی حساب کار را به تساوی کشاند. در نیمه دوم اما در حالی که سپاهان برای رسیدن به گل برتری تلاش می کرد،  این پدیده بود که با احمد الجبوری در دقیقه 73 به گل رسید و در ادامه باز هم همین مهاجم سریع و تکنیکی سپاهانی ها را در نقش جهان غافلگیر کرد و در دقیقه 93 تیرخلاص را به پیکره این تیم وارد کرد تا سومین شکست فصل هم ثبت شود.

 

1624402


به جرات می توان گفت این یکی از مسابقات مهم محرم نویدکیا در کسوت سرمربیگری بوده و احتمالا این مربی در مصاحبه های آینده  خود در مورد این مسابقه و درس های آن بیشتر صحبت خواهد کرد. او در کنفرانس خبری پس از این شکستِ تلخ خانگی که در آن مقطع سومین شکست طلایی پوشان اصفهانی در 13امین مسابقه فصل بود، عصبانی نشد و خیلی آرام با مشکلات تیمش، به خصوص مشکلاتی که در خط دفاعی وجود داشت و تیمش 17 گل در 13 مسابقه دریافت کرده بود، روبرو شد.
از دیدار برابر ذوب آهن شاهد تغییراتی در چینش نفرات سپاهان بودیم که شاید مهم ترینشان حضور عزت پورقاز و محمدنژاد مهدی در قلب خط دفاعی بود. از همین مسابقه  هم بود که استنلی کی روش خروجی رسمی از تفکرات محرم نویدکیا داشت و دیگر این سجاد شهباززاده بود که به عنوان مهاجم اصلی تیم مد نظر قرار گرفت. همچنین امیدنورافکن که در دیدار برابر پدیده در پست هافبک دفاعی مورد استفاده قرار گرفته بود، دیگر در این پست قرار نگرفت و از آن زمان تاکنون بازیکن اصلی طلایی پوشان در سمت چپ خط دفاعی بوده است.

 

1624404

 


پس از دیدار برابر پدیده در هفته سیزدهم رقابت های لیگ بیستم، سپاهان به نوعی با یک رنسانس مواجه شد و آنها پس از این مسابقه هنوز شکستی را تجربه نکرده اند. البته اگر شکست در آخرین دیدار برابر فولادخوزستان در جام حذفی و در ضربات پنالتی را فاکتور بگیریم. شاگردان نویدکیا پس از این شکست خانگی در 17 مسابقه لیگ و جام حذفی به 12 پیروزی و 5 تساوی دست یافته اند و 8 گل خورده نشان از عملکرد کاملا صعودی این تیم دارد. ضمن اینکه 33 گل نیز در این 17 بازی وارد دروازه حریفان کرده اند که آمار بسیار خوبی به شمار می رود و نسبت به 20 گلی که در 12 بازی قبلی به ثمر رسانده بودند، آمار بسیار بهتری است.

 

 

1624403

 


سپاهان پس از دیدار برابر پدیده دچار تغییر و تحولی کاملا ملموس شد و نزدیکان سرمربی جوان تیم یکی از دلایل اصلی این موضوع را آرامش و خونسردی نویدکیا پس از این شکست تلخ خانگی توصیف می کنند. او پس از این شکست احساسی نشد و توانست تیمش را با شکل کاملا بهتری مهیای ادامه مسابقات کند. او حالا 2 روز دیگر دوباره  با تیمی بازی خواهد کرد که آخرین شکست طلایی پوشان را رقم زده و موجبات رشد این تیم را استارت زد و حالا باید دید در شرایطی که دو تیم بهبود کاملا مشخصی نسبت به نیم فصل اول داشته اند، نتیجه این دیدار چگونه رقم خواهد خورد؛ به سود مهدی رحمتی که برای سهمیه آسیایی می جنگد یا محرم نویدکیا که نمی خواهد تیمش تا آخرین روز از کورس قهرمانی با پرسپولیس جا بماند.

 

دیدگاه‌ها