کد خبر : 1768656 | 27 تیر 1400 ساعت 13:40 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

ادامه حملات نژادپرستانه به راشفورد، سانچو و ساکا؛

خرابکاری در دیوارنوشت گرامی‌داشت بازیکنان انگلیس

دیوارنوشتی در گرامی‌داشت، مارکوس راشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا، سه بازیکن تیم ملی انگلیس، مورد تعرض قرار گرفت.

خرابکاری در دیوارنوشت گرامی‌داشت بازیکنان انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، دیوارنوشتی که به گرامی‌داشت مارکوس راشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا، بازیکنان تیم ملی انگلیس که پس از شکست در فینال یورو 2020 هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفته بودند، اختصاص داشت، مورد تعرض نژادپرستان قرار گرفت.

این سه بازیکن جوان و ملی پوش انگلیسی پس از اینکه در فینال یورو موفق نشدند پنالتی های خود را تبدیل به گل کنند، در شبکه های اجتماعی به شدت مورد آزار و اذیت نژادپرستانه قرار گرفتند. حملات نفرت انگیز و زشتی که حتی به خیابان های انگیس نیز کشیده شد.

با این وجود بخش اعظم انگلیسی ها به حمایت از سه بازیکن جوان سیاه‌پوست هم‌وطنشان برخاستند و تصاویری در حمایت از این سه بر روی دیوارهای مختلف شهرهای انگلیس نقش بست.

در یکی از این تصاویر بر زمینه ای سپید به سادگی با رنگ قرمز شماره های 25، 17 و 11، شماره پیراهن های این سه بازیکن در تیم ملی انگلیس، نقش بسته بود.

اما این تصویر اکنون مورد تعرض قرار گرفته و با رنگ سیاه زیر آن نوشته شده: "ما در کنار سه شیر سیاه نمی‌ایستیم."

 

1624400

 

در بخشی از این دیوارنوشت و در اطراف نشان سه شیر تیم ملی انگلیس نیز نوشته شده است: "اگر میزان فعلی مهاجرت افراد غیرسفید به انگلیس ادامه یابد، در سال 2060 بریتانیایی های سفیدپوست در اقلیت خواهند بود. بیدار شوید!"

 

یک گروه محلی مبارزه با نژادپرستی که این تصویر را بر دیوار کشیده بود، در این رابطه توییت کرده است: "در طول شب یک نژادپرست بزدل تصمیم گرفت که نفرت خودش را بپراکند. ما این نژادپرستی را محکوم می کنیم.

ما اکثریت هستیم و نژادپرست های بزدل در اینجا پذیرفته نمی شوند."

 

1624396

 

همچنین پلیس به دنیال یافتن فردی است که دست به این خرابکاری زده است. این دیوارنوشت خیلی زود دوباره به شکل سابق درامد و دیگر اثری از جمله نژادپرستانه باقی نمانده است.

دیدگاه‌ها