کد خبر : 1768662 | 27 تیر 1400 ساعت 14:11 | 27.7K بازدید | 0 دیدگاه

در رد ادعای میرر؛

واکنش فن‌دایک به ادعای رهبری شورش: حقیقت ندارد!

ویرژیل فن‌دایک، ستاره هلندی لیورپول، این ادعا که او عامل اصلی مخالفت با سپردن هدایت تیم ملی هلند به لویس فن‌خال است را رد کرد.

واکنش فن‌دایک به ادعای رهبری شورش: حقیقت ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، پس از استعفای فرانک دی بوئر از هدایت تیم ملی هلند، که مسئولیت کامل حذف ناامیدکننده این تیم در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 برابر جمهوری چک را برعهده گرفت، هلند در حال حاضر به دنبال یک سرمربی جدید است.

فن‌خال پیش از این در دو دوره هدایت نارنجی ها را بر عهده داشته و اکنون نیز مهمترین گزینه برای جانشینی دی بوئر در این پست است. اما روزنامه میرر در روزهای گذشته گزارشی را در این باره به چاپ رساند و ادعا کرد که فن دایک و چندین بازیکن دیگر تیم ملی هلند با یکدیگر همدست شده اند تا نگذارند فن خال به تیم ملی بیاید.

 

1531536

 

ویرژیل فن دایک اما ادعا این رسانه را رد کرده و می گوید او رهبری شورش بر علیه فن خال را بر عهده ندارد و این ادعا کاملا نادرست است.

 

در گزارش میرر آمده است که فن دایک و هم‌دستانش می‌خواهند که هنکه تن کاته، دستیار سابق مربی چلسی، هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد اما فدراسیون فوتبال هلند قصد دارد تا فن خال را که فقط چند هفته تا 70 سالگی فاصله دارد، مجاب کند که از بازنشستگی درآمده و هدایت نارنجی ها را در دست بگیرد.

 

1624422

 

فن دایک در توییتر خود به این اتهام پاسخ داد و نوشت: "این داستان کاملا نادرست است. هرگز اینقدر برای خبرنگاران مهم نبوده که به نقل حقیقت بپردازند و از خودشان داستان درنیاورند. شرم بر تو آقای مولوک."

 

فن‌خال از زمانی که در سال 2016 از منچستریونایتد اخراج شد بیکار بوده و در سال 2019 بازنشستگی خود از فوتبال را اعلام کرده است.

این مربی با تجربه هلندی دورانی بسیار پرافتخار و موفق را در طول 25 سال مربیگری خود در تیم هایی مثل آژاکس، بارسلونا و بایرن مونیخ تجربه کرد و در این مدت به قهرمانی در چمپیونزلیگ، دو قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در بوندسلیگا رسید.

او در طول دو دوره مختلف جمعا به مدت چهار سال هدایت تیم ملی هلند را بر عهده داشت و در جام جهانی 2014 آنها را به رده سوم رساند.

گزارش شده که فن خال به محض اینکه چند مشکل مالیاتی که در این بین وجود دارد برطرف شود، بار دیگر سکان هدایت نارنجی ها را در دست خواهد گرفت.

 

1622399

 

فن دایک اولین بازی خود برای تیم ملی هلند را در سال 2015 انجام داد و از آن زمان 38 بار برای این تیم به میدان رفته و چهار گل به ثمر رسانده است.

مدافع میانی لیورپول در فینال لیگ ملت ها در سال 2019، که آنها به پرتغال باختند، کاپیتان کشور خود بود، اما نتوانست در مسابقات قهرمانی اروپا در این تابستان حاضر شود.

فن دایک به جای پیوستن به تیم دی بوئر، تصمیم گرفت که بر بهبودی خود پس از عمل جراحی زانو تمرکز کند، تا برای شروع بازی های لیورپول در فصل 22-2021 آماده باشد.

 

دیدگاه‌ها