کد خبر : 1768789 | 28 تیر 1400 ساعت 09:44 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

هادی‌پور بداند با رباط پاره هم می‌شود مدال المپیک گرفت

بی‌باک‌: مبارزه علیزاده و کیانی حساسیتی ندارد

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: امیدوارم با استفاده از تجربیات گذشته‌، سطح انتظار را از المپین‌ها پایین بیارویم تا از حداکثر توان بازیکنان خود استفاده کنیم.

بی‌باک‌: مبارزه علیزاده و کیانی حساسیتی ندارد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مهدی بی‌باک در خصوص رقابت‌های تکواندو المپیک اظهار داشت: میدان المپیک با حضور همان بازیکنان مسابقات دیگر برگزار خواهد شد، اما برای رشته‌های مدال‌آور و قهرمانان بزرگ ما  فشار روانی بالایی که از توقعات جامعه ناشی می‌شود  را به دنبال دارد. رشته‌های کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و در حال حاضر کاراته، رشته‌هایی هستند که نسبت به آنها امید مدال وجود دارد و حساسیت روی آنها بیشتر است. حساسیتی که باعث فشار روی ورزشکاران می‌شود. امیدوارم با استفاده از تجربیات گذشته‌، سطح انتظار را پایین بیاریم تا از حداکثر توان بازیکنان خود استفاده کنیم. 
 

وی تصریح کرد: نمایندگان ایران با وجود حضور قهرمانان بزرگ در المپیک، دست و پا بسته نیستند. دو بازیکن المپیکی ما اولین مدال جهانی خود را در سال 2017 کسب کردند و بعد از آن مسیر مدال‌آوری خود را ادامه دادند و در نهایت از طریق رنکینگ  موفق کسب مجوز حضور در المپیک شدند. این دو بازیکن کار سختی در المپیک خواهند داشت، اما از همه خواهش می‌کنم در این شرایط  حمایت کنند. بعد از المپیک حرف برای گفتن زیاد است، اما در حال حاضر همه باید دست به دست هم داده  و به تیم ملی امید بدهیم. افتخاری که کسب خواهد شد نیز تنها برای ورزشکاران المپیکی ما نیست و این افتخار برای تمام جامعه تکواندو خواهد بود.

 

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو تصریح کرد: مشکل و موارد زیادی است که باید رسیدگی شود، اما الان زمان این کار نیست. نباید به بچه‌ها فشار وارد کنیم، چرا که من این ثانیه‌ها را کاملاً تجربه کرده و دیدم که چقدر باعث خواهد شد کارآیی ورزشکار پایین بیاد. به عنوان یک فرد کوچک‌تر از جامعه تکواندو خواهش می‌کنم هر نوع انتقاد، پند و کمکی را به بعد از المپیک موکول کنند. تیم ملی در شرایط فعلی نیاز به همدلی و تشویق دارد و برای من نیز بهترین آرزوها را برای نمایندگان اعزامی دارم.

 

بی‌باک در خصوص توصیه خود به المپین‌های تکواندو گفت: چهار سال پیش به هر سه المپین تکواندو گفتم که شاید چهار سال دیگر فرصتی برای شما نباشد و متاسفانه این فرصت برای آنها دوباره پیش نیامد تا المپیک را تجربه کنند. این راه دیگر برگشتی ندارد و به قول جمله معروف " بکش تا زنده بمانی" ، باید آنقدر تلاش بکنند تا فرصتی برای افسوس نداشته باشند. حدود 20 سال مسابقه دادم، اما هیچ وقت شانس حضور در المپیک به عنوان بازیکن را پیدا نکردم. این در حالی است که اگر از خود تعریف کردن نباشد، استحقاق حضور در هر سه دوره المپیک را داشتم که متاسفانه اتفاقات، بدبیاری و بدشانسی باعث شد تا نتوانم به عنوان ورزشکار در المپیک باشم.



وی افزود: امیدوارم بچه‌ها بدانند چه فرصتی در اختیار آنها قرار گرفته است. حتی برنز المپیک از صد مدال طلای جهان با ارزش‌تر است و این می‌تواند اهمیت مدال المپیک را نشان بدهد. درست است که هادی‌پور مصدومیت دارد، اما باقری معتمد نشان داد که اگر بخواهید با آسیب نیز می‌توانید مدال بگیرید. تنها مسابقه‌ای که بیشتر از آمادگی بدنی به آمادگی ذهنی و روحی و روانی نیاز دارد المپیک است.

 

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: بچه‌ها باید بدانند دعای تمام مردم ایران پشت سر آنهاست و جدا از هر نظر و سلیقه‌ای قلب‌مان برای موفقیت تیم ملی می‌تپد و هیچ فرقی ندارد چه کسی سکاندار و بازیکن تیم ملی باشد. به آنها فقط می‌گویم این مسیر راه برگشتی ندارد و یا باید کشته شوند یا بکشند و آنجا از جان مایه بگذارند. امیدوارم هر کدام از این نفرات در المپیک‌های آینده حضور داشته باشند، اما با این دید نگاه کنند که شاید چهار سال دیگر قسمتی نباشد که جبران کنند.

 

وی در خصوص شکسته شدن طلسم 13 ساله عدم کسب مدال طلا در المپیک گفت: در خصوص رنگ مدال هیچ کسی نمی‌تواند در المپیک پیش‌بینی و تشخیص بدهد. در المپیک گذشته 4 نفری که مدال طلا گرفتند را هیچ کسی پیش‌بینی نمی‌کرد. روز المپیک نشان خواهد داد چه کسی از لحاظ روحی و روانی و بدنی به شرایط لازم رسیده است و امیدوارم این شرایط برای بازیکنان ما محقق شود. از راه دور به بچه‌ها انرژی مثبت می‌دهم و آرمین هادی‌پور بداند با رباط پاره نیز می‌شود مدال المپیک بگیرد و میرهاشم حسینی نیز مثل همیشه با روحیه بالا شرکت کند و قدرت برتری جویی خود را حفظ کند.

 

مربی تیم ملی در المپیک ریو عنوان کرد: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم به جدول میرهاشم توجه نکنند. اگر قرار است مدال طلا بگیریم، مهم نیست.  کی و کدام مرحله‌ به چه کسی برخورد می‌کنیم و توجه به این موضوع حساسیت را بالا خواهد برد. میرهاشم در گذشته دای هون لی را برده  و در حال حاضر نیز اصلاً مشخص نیست لی بتواند حریف ابتدایی خود را شکست بدهد. در المپیک هر بازی حکم فینال جهانی را دارد و چیزی به نام قرعه آسان وجود ندارد. با اما و اگر مدال المپیک حاصل نمی‌شود و باید به بازیکنان خود یاد دهیم در هر مرحله‌ای و با هر بازیکنی روبرو شدند، کلیدی برای بردنش وجود دارد. 

 

بی‌باک در خصوص فشار روانی وارده به ناهید کیانی برای مبارزه با کیمیا علیزاده گفت: اینها گل به خودی‌هایی است که خودمان می‌زنیم. هیچ حساسیتی در خصوص بازی کیانی و علیزاده وجود ندارد. برای یکسری افراد خیلی چیزها مهم است و برای یکسری مهم نیست و این نباید دلیل شود آنقدر حساسیت را بالا ببریم تا به بازیکن خودمان فشار وارد شود.

سرمربی سابق تیم ملی در پایان گفت: متاسفانه خواسته یا ناخواسته توقع را از بازیکن بالا می‌بریم و حیثیت و غرور ملی را وسط می‌کشیم که کارآیی ورزشکار ما از 100 به 50 می‌رسد. چیزهایی که در المپیک قبل ما لمس کردیم. اینکه سونامی و ترمیناتور ما صد در صد طلایی هستند، فشاری وارد می‌کرد که کادرفنی تیم ملی نتواند آن را کنترل کند. امیدوارم بچه‌ها از المپیک لذت ببرند و از این فرصت خود نیز استفاده کنند و اول برای خود و خانواده‌شان و بعد برای تیم ملی و کشورشان بجنگند. با توجه به شناختی که از سه قهرمان خود دارم، امیدوارم بتوانیم سه مدال خوشرنگ بگیریم و بدانند که همه ما حامی آنها هستیم.  

دیدگاه‌ها