کد خبر : 1768803 | 28 تیر 1400 ساعت 10:50 | 28.8K بازدید | 3 دیدگاه

برگی از تاریخ

رضا محتشم؛ سد همیشگی استقلال(عکس)

رضا محتشم؛ دروازه بان سابق تهرانی ، به تنهایی گربه سیاه استقلال بود ، او دو بار و با دو تیم مختلف پنالتی های استقلال را گرفت تا استقلال بازنده از زمین بیرون بیاید.

به گزارش"ورزش سه "، رقابت های باشگاه های تهران سالها قبل پر بود از دروازه بانها و مهاجمانی که به تنهایی برابر دو قدرت برتر تهران و ایران ایستادگی می کردند و نتیجه را به نفع تیم های خودشان رقم می زدند. در آن سالها رضا محتشم یکی از این دروازه بان ها بود، دروازه بانی با قد متوسط که عمدتاً با گرمکن درون دروازه می ایستاد و روز درخشش را مقابل استقلال انتخاب می کرد.


36سال قبل و در روز 28تیر ماه او با پیام تهران و در ورزشگاه آزادی و در روز گلزنی مهاجم نوک گلزن آن روزهای پیام" کامل انجینی" که موفق به گشودن دروازه استقلال  شده بود، در برابر استقلال خوش درخشید و ضربه پنالتی این تیم را گرفت تا پیام در عین ناباوری استقلال را با یک گل شکست دهد.

 

1624647


دو سال بعد و در سال 1366و در روز 26تیرماه محتشم این کار را با گسترش تهران تکرار کرد و موفق شد در روزی که احمد حاج علی گل دو بار موفق شده بود دروازه استقلال را باز کند و استقلال در یکی از بهترین نیمه دوم های تاریخ خود با گل پرویز مظلومی به بازی برگشته بود و فرصت های متعدد گلزنی را از دست می داد ، پنالتی مجید نامجو مطلق را مهار کند تا باز هم استقلال برابر رضا محتشم که سابقه دعوت به اردوی تیم ملی را نیز داشت ، شکست بخورد.

 

1624648


بعدها بهتاش فریبا بازیکن آن روزهای استقلال و یکی از پیشکسوتان این روزها ، فوتبالی که استقلال در نیمه دوم بازی با گسترش ارائه داد را یکی از بهترین نمایش های تاریخ استقلال خواند.

 

1624676

رضا محتشم اکنون در تیم مدعی ویستاتوربین به عنوان مربی گلرها حضور دارد و در تلاش است شاگردان خود را برای رقابت حساس و سرنوشت‌ساز پلی‌آف صعود به لیگ آزادگان آماده کند و تجربیات دوران بازیگری خود را برای جاه‌طلبی آنها منتقل کند.

 

1624675

او این روزها برخلاف دوران بازی‌اش که عادت به پوشیدن گرمکن در درون دروازه داشته، با تیپی متفاوت  در تمرینات حاضر شده و کار آموزش شاگردانش را دنبال می‌کند.

دیدگاه‌ها