کد خبر : 1768963 | 28 تیر 1400 ساعت 22:13 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

رکورد‌شکنی ایرانی‌ها درجام جهانی شطرنج(عکس)

رقابت های جام جهانی شطرنج در دور سوم با درخشش نماینده کشورمان و صعود دو نفر آنها همراه بود

به گزارش "ورزش سه "،شهر سو چی روسیه امشب شاهد صعود بزرگ نمایندگان کشورمان در پایان  دور سوم رقابتهای شطرنج جام جهانی بود.

 

 

 

سه نماینده ایران ،قبل از آغاز رقابتها در کنار هم بر سر میز ایدنی

 

 

استاد بزرگ سید محمد امین طباطبایی نفر سوم ریتینگ داران ایران  که در شب اول دور سوم با مهره سفید  برابر سوپر استاد بزرگ چینی و قهرمان چین یانگیئی پیروز شده بود ،امشب با مهره سیاه برابر حریف خود به تساوی رسید تا اولین مرد ایرانی حاضر در دور چهارم این رقابتها در ادوار برگزاری آن باشد. 

 

 

 

 

محمد امین طباطبایی با حرکات دقیق خود در برابر حریف چینی فرصت جبران شکست شب قبل را از او گرفت تا شب خوبی را برای کاروان ایرانی ها در سوچی رقم بزند

 

 

1624843

 

 


در دیگر دیدار این مرحله در بخش آقایان ،پویا ایدنی که شب گذشته  با مهره سیاه برابر توماشفسکی متوقف شده بود،امشب نیر با مهره سفید همین نتیجه را تکرار کرد تا برای صعود فردا رقابتها را در بخش تایبریک دنبال کند.

 

 

 

پویاایدنی لحظاتی  قبل از آغاز نبرد برابر اوگنی توماشفسکی پروفسور ریاضی شطرنج روسیه

 

1624842

 

 


در بخش بانوان نیز سارا خادم الشریعه در برابر حریف آذربایجانی خود گونای ممدزادا  به پیروزی رسید تا با توجه به تساوی شب اول به همراه طباطبایی اولین ایرانی ها ی حاضر در دور چهارم رقابت های جام جهانی باشند.

 

 

 

 

 

سارا خادم الشریعه اولین ایرانی تاریخ شطرنج  راه یافته به دور چهارم جام جهانی شطرنج،دقایقی بعد محمد امین طباطبایی هم به رکورد سارا رسید تا شب ایرانی ها کامل شود

 

 

 

1624839

 


دیدارهای تایبریک پویا ایدنی از  ساعت 16:30فردا در شهر سوچی  آغاز خواهد شد.

 

 

 


عکس از سوچی روسیه :محمد خیرخواه

دیدگاه‌ها