کد خبر : 1768972 | 28 تیر 1400 ساعت 22:35 | 33.3K بازدید | 2 دیدگاه

هوادار تهران 1 - شهرداری آستارا 0؛

لیگ یک / صعود «هوادار» از دلِ تاریکی مطلق به لیگ برتر

شاگردان رضا عنایتی در یک بازی پرحاشیه و جنجالی موفق شدند سه امتیاز دیدار خانگی را به دست آورند تا به بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران صعود کنند.

لیگ یک / صعود «هوادار» از دلِ تاریکی مطلق به لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" بدون‌تردید جنجالی‌ترین جدال هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال ایران امشب در تهران رقم خورد، جایی که دو تیم هوادار تهران و شهرداری آستارا مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند و شاگردان رضا عنایتی به دنبال یک پایان خوش برای یک فصل سخت بودند و می‌خواستند با پیروزی مقابل حریف آستارایی‌ها صعودی بی‌حرف و حدیث به لیگ برتر فوتبال ایران را تجربه کنند و نام خود را به فهرست تیم‌های بیست و یکمین دوره لیگ برتر اضافه کنند؛ از طرف مقابل آستارایی‌های بی‌انگیزه برای صعود یا فرار از سقوط هم تنها انگیزه‌شان کسب نتیجه در تهران و بهبود جایگاه‌شان در پایان فصل لیگ یک بود.

 

نیمه اول بازی با شور و حساس خاصی پیگیری شد و دو تیم فوتبال تهاجمی را از خود نشان دادند؛ آستارایی‌ها حتی در نیمه اول فرصتی ایده‌آل برای گلزنی از روی نقطه پنالتی با اشتباه خط دفاعی هوادار به دست آوردند اما مسلم حق‌شناس سنگربان هوادار با مهار پنالتی امین حقده کاپیتان تیم فوتبال شهرداری آستارا، امیدهای تیمش را زنده نگه داشت، چرا که شکست هوادار و حتی تساوی بادران در بازی همزمان می‌توانست، عدم صعود بنفش‌پوشان تهرانی را رقم بزند که درخشش حق‌شناس نگذاشت.

 

بعد از این ضربه پنالتی، چند موقعیت گلزنی در اختیار شاگردان عنایتی قرار گرفت اما آن‌ها نتوانستند از این موقعیت‌ها استفاده کنند تا نیمه اول بدون گل مساوی به پایان برسد؛ در حالی‌که بازیکنان دو تیم به میدان آمدند تا نیمه دوم را برگزار کنند، قطعی برق ورزشگاه باعث اخلال در جریان برگزاری نیمه دوم شد و از حیث حساسیت، دو بازی همزمان گل‌ریحان-فجر و ملوان-بادران هم متوقف شد. این وقفه حدود 50 دقیقه به طول انجامید و پس از رفع مشکل برق، نیمه دوم بازی‌ها از جمله دیدار هوادار-شهرداری آستارا از سر گرفته شد.

 

با شروع نیمه دوم، شاگردان رضا عنایتی نسبت به نیمه اول موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه حریف آستارایی ایجاد کردند تا این‌که سرانجام حسین صادقی موفق شد طلسم دروازه حریف را بشکند و روی یک کار تیمی گل اول بازی را به سود هوادار رقم زد تا خیال بنفش‌پوشان تهرانی از صعود به لیگ برتر آسوده شود، چرا که تفاضل گل هوادار نسبت به بادران بهتر بوده و عملاً خطری صعود هوادار را به لیگ برتر تهدید نمی‌کرد.

 

پس از گلزنی صادقی، تلاش بازیکنان تیم فوتبال هوادار بیشتر مدیریت بازی بود و آن‌ها به دنبال این بودند تا روزنه‌ای میان خط دفاعی شهرداری آستارا پیدا کنند و گل دوم را به ثمر رسانند، تلاشی که نافرجام برای رسیدن به گل بود اما در نهایت بازی با همان برتری یک گله روی ضربه دیدنی صادقی، به سود هوادار تهران پایان پذیرفت تا آن‌ها طعم اولین صعود به لیگ برتر را در پایان یک بازی پرماجرا بچشند.

 

در دقایق پایانی مسابقه، هم کادرفنی تیم فوتبال هوادار نسبت به عملکرد داور مسابقه اعتراض داشتند و هم این‌که در زمین مسابقه، اعتراضات شدیدی از سوی بازیکنان هوادار به داور مسابقه انجام شد که مسلم حق‌شناس دروازه‌بان هوادار در این اعتراضات با کارت زرد جریمه شد و اقدام به خودزنی که اتفاق جالب‌توجهی نیز در دقایق پایانی این مسابقه بود.

 

هوادار تهران با پیروزی که امشب به دست آورد، 60 امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به فجرسپاسی صدرنشین و البته تفاضل گل بهتر نسبت به بادران سوم جدولی، عنوان نایب قهرمانی لیگ دسته اول فوتبال ایران در فصل 1399-1400 را به دست آورد و به لیگ برتر فوتبال ایران در فصل بیست و یکم صعود کرد؛ البته با توجه به مشکلات مالی که هوادار با آن دست و پنجه نرم می‌کند و فراخوانی که برای فروش این تیم مطرح شده بود، سرنوشت حضور آن‌ها در لیگ برتر فصل آینده نیز نامعلوم است.

 

آن‌سوی میدان هم شهرداری آستارا با شکستی که امشب متحمل شد، بدون‌تغییر جایگاه‌اش در جدول، فصل را در موقعیت پانزدهم جدول با 41 امتیاز به پایان رساند، آن‌هم در شرایطی که آن‌ها نیم‌فصل نخست را در قامت قهرمان نیم‌فصل به پایان بردند و پس از گذراندن حواشی پرشمار، یک پایانی غیرمنتظره در این فصل از مسابقات لیگ یک داشتند.

دیدگاه‌ها