کد خبر : 1769057 | 29 تیر 1400 ساعت 11:03 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

هادی پور همه را شگفت زده می کند؟

رباط پاره، سخت ترین حریف آرمین در توکیو

پارگی ACL شرایط دشواری را برای تکواندوکار ایرانی در المپیک توکیو به وجود آورده، اما او همچمنان یکی از امیدهای مدال ایران است.

رباط پاره، سخت ترین حریف آرمین در توکیو

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تکواندوپلاس، تکواندوی ایران در حالی راهی المپیک توکیو شد که بعد از مدتها ناکامی تازه به یک شرایط با ثبات رسیده بود و همه منتظر درخشش تکواندوکاران ایرانی در توکیو بودند. یک تیم دو نفره رویایی که برای رسیدن به المپیک توکیو بی نظیر درخشیدند و به این توقع به وجود آمده بود که در توکیو هم بدرخشند اما به یکباره ورق برگشت و تعویق المپیک همه چیز را به هم ریخت. یکی از این دو تکواندوکار آرمین هادی پور بود که به امید اول تکواندوی ایران در توکیو تبدیل شده بود.


عملکرد درخشان او در راه رسیدن به توکیو همه را شگفت زده کرده و تنها تکواندوکار ایران بود که با قاطعیت به سهمیه رسید و همین بهانه شد که او به امید اول ایران در توکیو تبدیل شود.


کسی که در وزن ۵۸- کیلوگرم به سهمیه المپیک رسید اما حالا برای رسیدن به توکیو با مشکل بزرگی روبرو شده است. قرعه کشی مسابقات انجام شده وحریفان او در راه رسیدن به مدال المپیک مشخص شدند اما آیا واقعا حریفان اصلی او همین نفرات خواهند بود؟

 

1624994


او در توکیو باید در دور اول به مصاف جفرسون اوچوا فرناندز از کلمبیا برود. حریفی که در شرایط عادی فاصله زیادی با آرمین دارد و در شرایط برابر نباید تکواندو کار گیلانی کار سختی برای شکست این مسافر آمریکای جنوبی داشته باشد اما شرایط عادی است؟ از بین جک وولی از ایرلند و لوکاس کاژمن آرژانتینی یکی حریف آرمین در مرحله بعد خواهد بود اما واقعا این دو نفر هم در شرایط عادی می توانند در حد آرمین باشند؟ احتمال اینکه وولی ایرلندی به دور بعد برسد و حریف آرمین باشد، بسیار زیاد است اما باید نگران او بود؟ آرمین ۴ بار این حریف ایرلندی را شکست داده، یعنی بیشتر از همه البته در شرایط عادی اما حالا شرایط عادی است؟
آرمین با عبور از این دو مرحله به نیمه نهایی می رسد اما در ادامه هم رقبای آرمین همه از همین جنس هستند و او تا فینال حریفی نخواهد داشت که برتر از خودش باشد اما می توان از همین حالا مدال را برای آرمین متصور بود؟


اگر شرایط عادی بود از همین حالا مدال نقره آرمین قطعی بود، اما افسوس که شرایط عادی نیست. او یک حریف نامرئی دارد که به شدت شرایط را برایش سخت می کند. خیلی ها شناختی از این حریف ندارند. اصلا این حریف را نمی بینند و متوجه نیستند که آرمین در چه شرایطی برای المپیک آماده و در چه وضعی به روی شیاپ چانگ می رود.


همه آرمین را می بینند و عملکردی که در سال های اخیر داشته و توقعی که برای کسب مدال در المپیک به وجود آورده است. خیلی از مردم عادی در جریان نیستند که از اسفند تا الان آرمین با رباط پاره تمرین می کند. پارگی ACL شرایط سختی برای آرمین به وجود آورده که اگر نبود الان آرمین از همین حالا می توانست خودش را روی سکوی المپیک ببیند، اما این رباط به سخت ترین حریف آرمین تبدیل شده است. آرمین با همین رباط پاره در لبنان توانایی خود را نشان داد و حالا این امید به وجود آمده که در توکیو هم خوش بدرخشد.

دیدگاه‌ها