کد خبر : 1769080 | 29 تیر 1400 ساعت 12:27 | 14.6K بازدید | 4 دیدگاه

برگی از تاریخ 

تکرار تاریخ: 28 تیرماه روز فجر شهید سپاسی(عکس)

سالها بود استان فارس در لیگ برتر ایران نماینده نداشت، فجری ها روز گذشته بعد از 8سال دوباره به لیگ ایران برگشتند

به گزارش "ورزش سه "، فوتبال شیراز از زمان برگزاری رقابت های باشگاهی در ایران با نام برق شیراز عجین شده بود، تیمی منسجم از استان فارس که به تنهایی پرچمدار این منطقه در فوتبال کشور بود.سالها بعد و در دهه 70یک نام دیگر به نام برق اضافه شد . آنها فجر سپاسی بودند، تیمی نطامی که در سال 1374قهرمان استان فارس شدند و به رقابتهای زیرگروه کشوری در منطقه 8راه یافتند. فجری ها در سال 75و در روز 28تیرماه و در روزی که برای صعود به پیروزی با اختلاف پنج گل نیاز داشتند،موفق شدند تیم خواجه عطا بندرعباس را 6بر یک شکست دهند و به رقابت های دسته دوم لیگ آزادگان صعود کنند.


آنها در همان سال و در لیگ دسته دو با سرمربیگری منصورخان پورحیدری به مقام قهرمانی رسیدند و جواز حضور در لیگ دسته اول فوتبال کشور را که آن سالها بالاترین سطح رقابت های باشگاهی در ایران بود را کسب کردند و سالها در لیگ دسته اول و لیگ برتر حضور داشتند تا بالاخره در رقابت های 93-92به لیگ دسته دو سقوط کردند


بهترین رتبه آنها در هشت سال حضور در لیگ دسته اول رتبه چهارمی در دو فصل 95-94و 97-96بود. 


فجری ها که تیم دوست داشتنی تمام مردم ایران بودند یک بار در سال 79به قهرمانی جام حذفی رسیدند و دو دوره پیاپی دیگر هم درسال های بعد در فینال جام حذفی حضور پیدا کردند. فجری ها با قهرمانی در جام حذفی آن سال نماینده ایران در جام در جام آسیا شدند و در همان دور اول با شکست برابر السدقطر در ضربات پنالتی از رقابتها کنار رفتند. تمام این افتخارات در دوران رهبری غلامحسین پیروانی برای فجری ها رقم خورد.
تیم   فجر شهید سپاسی روز گذشته و درست در روز 28تیرماه و بعد از25سال و در روزی که موفق شدند به رقابت های لیگ دسته دوم  صعود کنند این بار با مربیگری کلانتری دیگر مربی موفق شیرازی موفق شدند لیگ برتری شوند تا نه تنها مردم ابن خطه ، بلکه تمامی فوتبالدوستان را از این رویداد خوشحال کنند.

1625048

 

دیدگاه‌ها