کد خبر : 1769121 | 29 تیر 1400 ساعت 15:23 | 66.7K بازدید | 19 دیدگاه

حسن یزدانی، تنها طلایی ایران از نگاه کارشناسان

پیش بینی جالب AP؛ ایران در توکیو رکورد می زند!

طبق پیش بینی آسوشیتدپرس از تمامی رشته های المپیک توکیو، ایران تنها یک طلا کسب خواهد کرد.

پیش بینی جالب AP؛ ایران در توکیو رکورد می زند!

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه شروع بازی های المپیک توکیو 2020، خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش بینی جالبی از برندگان مدال در تمامی رشته های این رویداد داشته است.


شاید جالب باشد نتیجه این پیش بینی را در رشته های تیمی بدانید. در والیبال لهستان، برزیل و فرانسه به ترتیب اول، دوم و سوم شدند. در بسکتبال آمریکا، اسپانیا و استرالیا مدال های طلا، نقره و برنز را به دست آوردند. در فوتبال نیز هیچ پیش بینی صورت نگرفته است.


اما از سوی دیگر نکته جالب توجه پیش بینی این خبرگزاری معتبر درباره نتایج کاروان ایران است.


بد نیست نگاهی به مدال آوران کاروان ایران طبق پیش بینی آسوشیتدپرس داشته باشیم:

 


طلا:


حسن یزدانی(کشتی آزاد)

 


نقره:


آرمین هادی پور(تکواندو)
علی داوودی(وزنه برداری)

 


برنز:


مصطفی حسین خانی(کشتی آزاد)
حمیده عباسعلی(کاراته)
علیرضا نجاتی(کشتی فرنگی)
محمدعلی گرایی(کشتی فرنگی)
محمدهادی ساروی(کشتی فرنگی)
امین میرزازاده(کشتی فرنگی)

 

در واقع طبق این پیش بینی که توسط نویسندگان و کارشناسان AP انجام شده، ایران با یک طلا، دو نقره و 6 برنز به کار خود در توکیو 2020 پایان خواهد داد.
این نتیجه قطعا ایده آل کاروان ایران نخواهد بود چون معیار اصلی برای رده بندی کشورها در المپیک تعداد مدال های طلاست. از سوی دیگر کسب 6 مدال برنز در نوع خود یک رکورد برای ایران محسوب می شود چون در تاریخ المپیک سابقه نداشته که ایران 6 مدال برنز کسب کند و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، توکیو 2020 بالاتر از المپیک 1952 هلسینکی و المپیک 2016 ریو که ایران 4 برنز کسب کرده بود، قرار خواهد گرفت.


از سوی دیگر برخی مدعیان در کشتی آزاد، کاراته و تکواندو نادیده گرفته شدند؛ اگرچه در رشته های دیگری همچون تیراندازی و شمشیربازی هم ایران امیدوار به کسب مدال است.
البته که کسب 4 مدال از تیم 5 نفره محمد بنا هم توقع زیادی است، اما باید امیدوار بود با وجود مدال های کمتر، طلاهای بیشتری برای ورزشکاران ایران در توکیو به دست بیاید.


اگر حسن یزدانی را به عنوان یک طلای بالای 80 درصد کنار بگذاریم، شاید گرفتن 2 طلا در رشته های دیگر اتفاقی مثبت و خوب برای ایران در المپیک توکیو به حساب بیاید.


اسامی 66 ورزشکار اعزامی ایران به توکیو به شرح زیر است:

 

1625101

1625102

1625103

1625104

دیدگاه‌ها