کد خبر : 1769160 | 29 تیر 1400 ساعت 19:25 | 8.5K بازدید | 6 دیدگاه

اقشار مهم‌تری از فوتبالیست‌ها برای زدن واکسن هستند؛

روانخواه: نبود نظارت و برخورد، مانع از صعود بادران

سرمربی تیم فوتبال بادران با انتقاد شدید از بدنه مدیریتی فوتبال ایران، شرایط زیادی را در عدم صعود بادران به لیگ برتر دخیل دانست.

روانخواه: نبود نظارت و برخورد، مانع از صعود بادران

به گزارش "ورزش سه" علی‌رغم پیروزی یک بر صفر تیم فوتبال بادران مقابل ملوان که روی اعلام یک ضربه پنالتی جنجالی به سود بادران به دست آمد، آن‌ها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به هوادار در صعود به لیگ برتر ناکام بودند؛ پس از این بازی، امید روانخواه سرمربی باتجربه بادران در کنفرانس خبری حاضر شد و گفت: فصل تمام شد و در پایان لیگ می‌تواند پاداش تیمی مثل بادران صعود به لیگ برتر باشد چرا که سال‌هاست در لیگ یک باکیفیت مشغول به کار هستند و برنامه دارند، اما این هدف محقق نشد و به سال‌های آینده موکول شد. صعود در دستان خودمان بود و همه تلاشمان را کردیم اما تفاضل گل، ماحصل عملکرد کلی یک تیم در یک فصل است و تا حدی از آن دست ما که نبود که نتوانستیم تفاضل گل را جبران کنیم.

 

وی افزود: در هر صورت جا دارد از یکایک بازیکنان تیم تشکر کنم، دو هفته پایانی لیگ را به آن‌ها اضافه شدم و توانستیم تغییراتی را به وجود آوریم و تیم را تا هفته پایانی در کورس نگه داریم و با تفاضل گل نتوانستیم صعود کنیم، بازیکنانی که بسیار وظیفه‌شناس بودند و مطمئنا این مجموعه حفظ می‌شود می‌تواند سال آینده به موفقیت برسد؛ از مجموعه بادران هم تشکر می‌کنم، از مدیریت و مالک محترم باشگاه چرا که هر چه داشتند برای تیم گذاشتند و با همه وجود تلاش کردند. گاهی شور و هیجان آن‌ها برای موفقیت از همه مجموعه بیشتر بود.

 

روانخواه در ادامه صحبت‌های خود درباره عدم صعود بادران گفت: به هر صورت فوتبال است و زیبایی آن‌هم به همین رسیدن‌ها و نرسیدن‌هاست؛ امیدوارم که بخش خصوصی حمایت بیشتری شود که اگر این بخش‌های خصوصی در فوتبال ایران نباشند، ما نگران این جوانان با استعداد هستیم که کجا بروند و فعالیت کنند. متاسفانه هیچ حمایتی نمی‌شود و اگر بخواهم گلایه‌ای هم داشته باشم، شاید اگر نظارت‌ها بر مسابقات بهتر بود، شما بازی تیم ما مقابل چوکا و قشقایی که امتیاز از دست دادیم، نحوه برگزاری بازی را ببینید. بعد از بازی با قشقایی، دو جین آدم محروم شدند! اما بازی تمام شد و امتیازش را از دست دادیم. بروید کیفیت چمن آن‌جا را ببینید.

 

سرمربی بادران با انتقاد از وضعیت دیدار با چوکا توضیح داد: در بازی چوکا، بازی 23 دقیقه وقت اضافی داشت؛ نزدیک 15 دقیقه تیم حریف بیرون از زمین بود و به داخل نمی‌آمد که متاسفانه باعث شد پنالتی با مهم از دست برود؛ متاسفانه این نظارت‌ها اگر بهتر بود، ما حتما از این دو بازی امتیاز بیشتری می‌گرفتیم و مستقیما به لیگ برتر صعود می‌کردیم. اما این نظارت‌ها رخ نداد و لطمه آن به تیم بادران زده شد، امیدوارم سال آینده فدراسیون جدید فوتبال و سازمان لیگ، واقعا برنامه محکمی داشته باشند.

 

وی افزود: من سه سال پیش گفتم اگر برخورد قاطعی در فوتبال‌مان نباشد و با شرط بندی و تخلف و قدرت دلال‌ها برخورد نشود، ما دو سه سال آینده فوتبالی را نخواهیم داشت که اصلا بخواهیم کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنیم یا بینندگانی که نمی‌توانند فوتبال ببینند. فوتبالی که اصلا در آن به هیچکس نمی‌شود اعتماد کرد، امیدوارم که این برخوردها صورت پذیرد.

 

 

 

 

امید روانخواه درباره قضاوت رضا کرمانشاهی گفت: من هنوز صحنه‌ها را ندیدم اما فکر می‌کنم در جریان مسابقه آنقدر موقعیت داشتیم که نخواهیم به آن صحنه بپردازیم؛ پنالتی‌ها داور به صحنه نزدیک بود، کارشناس داوری می‌بیند و نظرش را می‌دهد. اگر پنالتی بوده که هیچ و اگر نبوده فکر می‌کنم در 6-7 بازی گذشته ما، یک سوت نبوده که داور حتی صحنه‌های 50 درصدی را هم به سود تیم ما اعلام کند. در مدتی که من در بادران بودم، تیمم در دو بازی از دقیقه 57، 10 نفره بازی کرد و بازی با چوکا، بروید شرایط بازی را بیینید که 23 دقیقه وقت تلف شد و داور 9 دقیقه وقت اضافی گرفت که در همان فرصت هم توانستیم موقعیت زیادی خلق کنیم.

 

سرمربی بادران ادامه داد: متاسفانه این مسائل بوده و نمی‌خواهم شانه خالی کنم و مسئولیت با من است، اما چون بحث داوری را پیش کشیدید، در این بازی آنقدر سر بودیم، فکر می‌کنم می‌توانستیم امروز تفاضل گل‌مان را هم با تمام احترامی که برای ملوان قائل هستم، جبران کنیم؛ فکر نمی‌کنم تیمی در انزلی، تیم ملوان را این‌گونه تحت فشار بگذارد، به ویژه نیمه اول.

 

روانخواه درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی توضیح داد: پروتکل‌ها صفر درصد رعایت می‌شود، هیچ پروتکلی نداریم و خودمان از خودمان با یک ماسک محافظت می‌کنیم؛ اما اگر بحث واکسن است، با تمام احترامی که برای جامعه فوتبال قائل هستم، فکر می‌کنم اقشار مهم‌تری از فوتبالیست‌ها هستند که باید در اولویت باشند و به آن‌ها تزریق شود.

 

او ادامه داد: حداقل ما می‌دانیم اگر کرونا بگیریم، درصد زیادی می‌توانیم زنده بمانیم و به زندگی ادامه دهیم اما اقشار دیگری از جامعه هستند که در معرض خطر هستند و شرایط جسمانی‌شان مثل ما ورزشکاران در شرایط ایده‌آلی نیست و ممکن است به خاطر کرونا، زندگی‌شان از بین برود؛ امیدوارم که هر چه زودتر اولویت‌بندی شود و درصد بیشتری از جامعه‌مان واکسینه شوند.

 

سرمربی تیم فوتبال بادران در واکنش به قطعی برق گفت: ممنونم از این سوال، در هفته پایانی لیگ یک که آنقدر حساس است و قرار بوده زیرنور برگزار شود، می‌شود پیش از برگزاری مسابقه، مسائل مختلف را بررسی کرد و می‌شود تکنسین برق را همان‌جا نگه داشت تا آماده‌باش باشد و بتواند در صورت قطعی برق، کاری را انجام دهد؛ صحبت زیاد است.

 

امید روانخواه در بخش پایانی صحبت‌های خود در کنفرانس خبری پس از دیدار با ملوان گفت: من امیدوارم که در فوتبال‌مان واقعا انقلابی شود، انقلابی که آدم‌های جدید با تفکرات جدید که لیاقت مسئولیت در فوتبال را دارند روی کار بیایند و در این میان، برخورد جدی هم با بدنه فوتبال شود. از فوتبالیست و مربی تا مدیران مختلف و ... که باید برخورد جدی شود و حداقل فوتبال را از دست ندهیم و مردم بتوانند تماشا کنند.

دیدگاه‌ها