کد خبر : 1769161 | 29 تیر 1400 ساعت 19:27 | 17.7K بازدید | 16 دیدگاه

یک شوخی که رفته رفته جدی شد

کی روش و عراق، 48 ساعت تا اعلام رسمی؟

رسانه های عربی منطقه و روزنامه های معتبر کشور پرتغال از تماس ها و مذاکرات جدی فدراسیون فوتبال عراق با کارلوس کی روش خبر داده اند.

کی روش و عراق، 48 ساعت تا اعلام رسمی؟

به گزارش "ورزش سه"، در حالیکه با توجه به مشکلات مالی شدید فدراسیون فوتبال عراق و ناتوانی در پرداخت دستمزد سرمربی سابق این تیم یعنی سرکو کاتاناچ به مدد 6 ماه، به نظر می رسید پروسه جذب کارلوس کی روش توسط عراقی ها یکی شوخی به نظر برسد اما روز به روز اخبار پیرامون مذاکرات حریف ایران با این مربی پرتغالی جدی تر از قبل به گوش می رسد.


وب سایت عربستانی کووورة به نقل از یک منبع موثق نزدیک به کمیته عادی سازی فدراسیون فوتبال عراق نوشت: کمیته عادی سازی فدراسیون عراق در آستانه عقد قرارداد با کارلوس کی روش مربی پرتغالی برای جانشینی کاتانچ اسلوونیایی برای هدایت تیم ملی این کشور در مرحله سوم و پایانی مقدماتی جام جهانی قرار دارد.


یک منبع موثق نزدیک به کمیته عادی سازی اظهار داشت که مقایسه ای بین 3 مربی که رزومه فوق العاده ای دارند انجام شد. آنها تیم هایی را هدایت کرده بودند که مطرح و دارای تجربه قبلی حضور در جام جهانی هستند و شانس انتخاب کی روش پرتغالی بیشتر از سایرین است. 

 

1625152


وی گفت: کمیته عادی سازی مدتی است به مربی نزدیک شده و مذاکرات در حال انجام است و توافقی بین دو طرف وجود دارد و امید است که معامله حداکثر ظرف مدت 48 ساعت اعلام شود.


در همین رابطه، مارک لوماس خبرنگار BBC Sport و همچنین Sport360 در توئیت نخست خود نوشت: «منابعی به من گفتند که انتخاب کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی عراق به زودی اعلام می شود.» او سپس در توئیت دیگری نوشت: «در این زمینه پول مورد بحث است. کی روش مشتاق این کار است اما هنوز شرایط نهایی نشده است. به امید اینکه این اتفاق برای عراق بیفتد اما مربیان مشهور هزینه زیادی می خواهند.»

 

1625150


چند وب سایت عربی منطقه از جمله العین الاخباریة، عراق الخیر و... نیز به اخبار حضور کی روش در عراق پرداخته اند. چند روز پیش دو روزنامه معتبر اوژوگو و رکورد پرتغال نیز به همین مسئله پرداخته بودند.


رکورد با تیتر "کارلوس کی روش به عنوان مربی عراق منصوب شد: مربی پرتغالی از دسامبر سال گذشته که کلمبیا را ترک کرد آزاد بود" نوشته است: «کارلوس کی روش به عنوان گزینه احتمالی مربیگری عراق منصوب می شود. او که پس از ترک کلمبیا در دسامبر 2022 بدون کار بوده، توسط مطبوعات عراق به پست مربیگری این تیم مرتبط شده است.»


رکورد در ادامه نوشته است: « هدف اصلی فدراسیون فوتبال عراق صعود به جام جهانی 2022 در قطر است و معتقد است که کی روش 68 ساله گزینه مناسبی برای رسیدن به این هدف است. لازم به یادآوری است که مربی پرتغالی در آسیا و با هدایت تیم ایران به جام های جهانی 2014 و 2018 راه یافته بود.»

 

1625151


اوژوگو نیز چند روز پیش در این خصوص نوشته بود: «آنچه تأیید شده بازگشت کی روش به فوتبال آسیا است. جایی که او به عنوان مربی ایران موفقیت های چشمگیری کسب کرد. از دسامبر 2020 کارلوس کی روش آزاد است و اکنون به عنوان یک نامزد قدرتمند برای انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی عراق ظاهر می شود.»


اوژوگو در ادامه نوشت: «مطبوعات عراق این اخبار را منتشر کرده اند و این احتمال وجود دارد که کی روش پرتغالی گزینه ای برای هدایت این کشور برای صعود به جام جهانی 2022 باشد که در قطر برگزار می شود. آنچه تأیید شده بازگشت کی روش به بخشی از آسیا است که او به خوبی با آنجا آشناست. چرا که او ایران را به مراحل نهایی جام های جهانی 2014 و 2018 رساند.»

 

1625153


به هر حال بحث حضور کارلوس کی روش در رأس کادرفنی تیم ملی عراق جدی تر از هر زمان دیگری است. چندی پیش شامل کامل نائب رئیس کمیته عادی سازی فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که نام سرمربی تیم ملی این کشور تا قبل از عید قربان در روز چهارشنبه اعلام می شود و باید دید چه اتفاقاتی تا پایان هفته رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها