کد خبر : 1769236 | 29 تیر 1400 ساعت 23:21 | 7.6K بازدید | 1 دیدگاه

سوپرگل مطلق‌زاده علیه درخشش فراز؛

صنعت نفت 1- مس 1؛ تقدیم به نساجی!

هافبک میانی صنعت نفت با ضربه دیدنی از فاصله 35 متری توانست گل ضربه سر فراز امامعلی را پاسخ بدهد تا نبرد دو تیم همسایه در جدول رده‌بندی با نتیجه تساوی به پایان برسد.

صنعت نفت 1- مس 1؛ تقدیم به نساجی!

به گزارش "ورزش سه" صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان دو تیمی هستند که شانسی برای کسب سهمیه آسیایی ندارند و از آن طرف تقریبا بقای‌شان در لیگ برتر هم مسجل شده و در سه هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر به دنبال بهبود جایگاه خود در لیگ برتر هستند؛ هم شاگردان سیروس پورموسوی و هم شاگردان محمد ربیعی در سه هفته گذشته، یک پیروزی، یک باخت و یک تساوی را تجربه کرده و کارنامه‌ای پشت را به ثبت رسانده‌اند. امشب و در ورزشگاه تختی آبادان، نتیجه تقابل این دو تیم می‌تواند در موقعیت جدولی آن‌ها را دستخوش تغییراتی کند.

 

دو تیم دیدار کم افت و خیزی را در طول 90 دقیقه داشتند و دقایق پایانی مسابقه جذاب‌تر دنبال شد؛ در نیمه اول موقعیت جدی روی دروازه تیم‌ها ایجاد نشد و بازی بدون گل به پایان رسید. با شروع نیمه دوم، حملات مسی‌ها برای رسیدن به گل بیشتر شد تا این‌که روی اولین موقعیت جدی مسابقه، فراز امامعلی موفق شد دروازه صنعت نفت را باز کند و گل اول بازی را با ضربه سر تماشایی خود به ثمر برساند.

 

پس از گل او مدیریت بازی در اختیار شاگردان ربیعی بود اما نفتی‌ها هم به دنبال خلق موقعیت روی دروازه مس رفسنجان بودند تا این‌که در دقایق پایانی بازی، محمود مطلق‌زاده با شلیکی ناگهانی دروازه مس را فرو ریخت و بازی را به تساوی کشید؛ در دقیقه 90، حسن جعفری مدافع راست مس رفسنجان که تک گل تیمش را ساخته بود، با کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد. وقفه‌های زیاد در طول بازی به دلیل مصدومیت باعث شد تا داور مسابقه 8 دقیقه وقت اضافی اعلام کند.

 

اما پایان این 8 دقیقه وقت اضافی، نتیجه بازی تغییری نکرد و دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند تا موقعیت آن‌ها در جدول رده‌بندی بدون تغییر بماند و صنعت نفت آبادان با 34 امتیاز در جایگاه دهم و مس رفسنجان با 33 امتیاز در جایگاه یازدهم باقی ماندند.

 

 

هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ شنبه: 1400/04/29 ؛ ساعت 21:15
استادیوم: تختی آبادان / بدون تماشاگر

داور: علیرضا حیدرپناه / کمک‌ها: علیرضا طاهرخانی و حسین سلیمانی / داور چهارم: ابوالفضل دوستی / ناظر: بهرام مهرپیما

 

 

صنعت نفت آبادان

حامد فلاح زاده 
محمد طیبی 
حسین بغلانی
امید خالدی
امید حامدی فر 
عبدالله ناصری 
محمود مطلق زاده 
حکیم نصاری (دقیقه 73 - محمدرضا زواری)
امیر حسین فرهادی  (دقیقه 56 - طالب ریکانی)
فاخر تهامی (دقیقه 73 - پیمان بهمنی)
رضا خالقی فر

سرمربی: سیروس پورموسوی

 

 

مس رفسنجان

داود نوشی صوفیانی
عقیل کعبی
مسیح زاهدی
مجید نصیری
مهدی کیانی
میثم نقی‌زاده (دقیقه 90+1 - محسن طرحانی)
محسن آذرباد (دقیقه 73 - علیرضا نقی‌زاده)
حسن جعفری
محمد انصاری
فراز امامعلی
محمد قاضی (دقیقه 73 - محمدرضا سلیمانی)

سرمربی: محمد ربیعی

 

کارت زرد:

حسن جعفری (دقیقه 16)، داوود نوشی‌صوفیانی (دقیقه 59) و مسیح زاهدی (دقیقه 90+1) از مس رفسنجان
طالب ریکانی (دقیقه 69) از صنعت نفت آبادان

 

کارت قرمز:

حسن جعفری (دقیقه 89) از مس رفسنجان

 

 

شرح گل:

صنعت نفت آبادان صفر - مس رفسنجان 1 (دقیقه 53 - فراز امامعلی) - در شرایطی که به دلیل مصدومیت بغلانی، نفت 10 بازیکن در زمین مسابقه داشت، سانتر عالی حسن جعفری از سمت راست با ضربه سر تماشایی فراز امامعلی همراه شد و او بدون هیچ مزاحمتی و با استفاده از شکاف ایجاد شده در دفاع نفت، توپ را به تور دروازه صنعت نفت بچسباند و این‌گونه گل اول بازی را به ثمر برساند.


صنعت نفت آبادان 1 - مس رفسنجان 1 (دقیقه 53 - محمود مطلق‌زاده) - از فاصله‌ای 35 متری هافبک میانی تیم فوتبال صنعت نفت اقدام به شوت‌زنی کرد که شلیک تماشایی او پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه مس، وارد دروازه شد و بازی به تساوی کشیده شد.

 

دقایق حساس

دقیقه 10: اولین موقعیت گلزنی می‌رفت برای مس رفسنجان با نفوذ از سمت چپ روی دروازه صنعت نفت آبادان به وجود بیاید، که ارسال فراز امامعلی در شرایطی مشکوک به دست محمد طیبی برخورد کرد اما داور مسابقه اعتقادی به خطا نداشت و بازی ادامه پیدا کرد.
دقیقه 21: فرصت گلزنی برای مس رفسنجان با نفوذ به عمق خط دفاعی صنعت نفت آبادان که ضربه زمینی فراز امامعلی با واکنش به موقع فلاح‌زاده دفع شد.
دقیقه 23: روی غفلت خط دفاعی مس رفسنجان، توپ به امیرحسین فرهادی درون محوطه جریمه نفت آبادان رسید اما ضربه فرهادی با اختلاف از بالای دروازه مس به بیرون رفت.
دقیقه 56: شوت حکیم نصاری از پشت محوطه جریمه مس رفسنجان نواخته شد اما ضربه او با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 63: محمد قاضی فرصت برای به ثمر رساندن گل دوم بازی به سود مس رفسنجان را داشت که ضربه او نیز از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.
دقیقه 71: روی کار تیمی زیبای بازیکنان نفت توپ در پشت محوطه جریمه مس به طالب ریکانی رسید اما شوت زمینی و سرکش او با واکنش خوب نوشی‌صوفیانی همراه شد.
دقیقه 84: کار تیمی شاگردان محمد ربیعی روی ضربه ایستگاهی و البته اشتباه مدافعان صنعت نفت باعث شد تا موقعیت گلزنی خوبی نصیب فراز امامعلی شود اما ضربه او به شکلی خطرناک از کنار دروازه حامد فلاح‌زاده به بیرون رفت.
دقیقه 90+6: پیمان بهمنی بازیکن جوان نفتی‌ها فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه او با واکنش عالی نوشی‌صوفیانی همراه شد و دروازه‌بان مسی‌ها توپ را به کرنر فرستاد.

 

 


در حاشیه

* محمد اهل‌شاخه، مهدی زبیدی و رحیم زهیوی به مانند بازی‌های گذشته صنعت نفت قادر به همراهی این تیم به دلیل مصدومیت نیستند.
* انتخاب علیرضا حیدرپناه به عنوان داور مسابقه از سوی کمیته داوران در شرایطی است که این داور، اولین قضاوت لیگ برتری خود را تجربه می‌کند.
* محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان به دلیل چهار اخطاره بودن، قادر به همراهی تیمش از کنار خط نیست و به دلیل محرومیت، از روی سکوها شاگردان خود را هدایت می‌کند.
* هومن ربیع زاده مدافع میانی و مهرداد رضایی هافبک تیم فوتبال مس رفسنجان به دلیل چهار اخطاره شدن دیدار امروز مقابل صنعت‌نفت را از دست داده‌اند؛ هم‌چنین حامد نورمحمدی و محمدحسین کریم‌زاده به همراه قائم اسلامی‌خواه به دلیل مصدومیت در فهرست مس رفسنجان برای دیدار امشب حضور ندارند.
* در مسابقه امشب صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان، اسکوربورد ورزشگاه تختی آبادان به دلیل تعمیرات خاموش بود.
* اتفاق جالب‌توجه این‌که در بین دو نیمه، داوران مسابقه لباس‌های خود را تغییر دادند؛ آن‌ها نیمه اول با لباس مشکی در زمین حاضر بودند و نیمه دوم با لباس آبی کار را آغاز کردند.
* در دقیقه 49، برخورد امید حامدی‌فر و حسین بغلانی دو بازیکن صنعت نفت آبادان با یکدیگر روی هوا باعث مصدومیت برای بغلانی شد و بازی به این علت، سه دقیقه دچار وقفه شد.
* حسن جعفری مدافع راست تیم فوتبال مس رفسنجان که تک گل تیمش را هم ساخته بود، دو خطای خطرناک در این بازی انجام داد و با دریافت دو کارت زرد در دقیقه 90 از زمین مسابقه اخراج شد.

دیدگاه‌ها