کد خبر : 1769339 | 30 تیر 1400 ساعت 11:03 | 15.1K بازدید | 0 دیدگاه

نمایندگان AFC در تهران؛ آزادی بررسی می شود

در روزهای آینده نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد تهران می شوند تا شرایط استادیوم آزادی برای میزبانی از بازی های تیم ملی فوتبال ایران مورد بررسی قرار گیرد.

نمایندگان AFC در تهران؛ آزادی بررسی می شود 

به گزارش "ورزش سه"، در مکاتبات صورت گرفته از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با فدراسیون فوتبال کشورمان زمان سفر نمایندگان به تهران مشخص شده است و در صورتی که فیفا تصمیم بگیرد بازی های دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 به صورت رفت و برگشت و در کشورها برگزار شود شرایط استادیوم آزادی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.در صورتی که میزبانی تهران تایید شود تیم ملی می تواند در بازی های میزبان در آزادی به میدان بیاید. در غیر اینصورت باید یکی از کشورهای همجوار را به عنوان میزبان انتخاب کند که به نظر می رسد گرایش فدراسیون فوتبال ایران بیشتر کشورهای قطر و عمان است. 

 

در صورت تشدید ویروس کووید 19 ممکن است نظر نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری بازی ها به صورت رفت و برگشت و البته متمرکز باشد که در این صورت ایران شانس زیادی برای میزبانی بازی ها نخواهد داشت. پیش تر تیم ملی در بازی های مقدماتی جام جهانی بازی های خانگی را در استادیوم آزادی برگزار می کرد اما شیوع ویروس کووید 19 کمی کار را اینروزها سخت کرده است. هم چنین گفته می شود ایران به دلیل مجهز نبودن استادیوم آزادی تهران به تکنولوژی کمک داور وید ئویی خیلی شانس زیادی برای میزبانی ندارد در حالی که خبر رسیده فدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد به کشورهایی که فاقد این تکنولوژی هستند برای بکارگیری VAR کمک کنند که در این صورت تهران هم این شانس را خواهد داشت که بازی های مقدماتی جام جهانی را میزبانی کند. 

 

همان طور که اشاره شد هنوز فیفا و AFC تصمیم نهایی خود را برای اینکه بازی ها را به صورت رفت و برگشت و در کشورها یا به صورت متمرکز برگزار کند، نگرفته است اما اسپانسرها تاکید دارند که بازی ها در کشورها برگزار شود. در این صورت تهران شانس خواهد داشت که پذیرای بازی های تیم ملی باشد. باید منتظر ماند و دید که در سفر نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به تهران شرایط تهران برای میزبانی تایید خواهد شد یا خیر. البته تنها بحث استادیوم مطرح نیست و فدراسیون فوتبال ایران در خصوص مهار ویروس کووید 19 و هم چنین حضور زنان در استادیوم در صورت برگزاری بازی با حضور تماشاگر و هم چنین بهره مندی از شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد پخش بازی ها و ... به فدراسیون فوتبال آسیا اطمینان خاطر بدهد. به واقع اینطور می توان گفت شرایط میزبانی این دوره به مراتب سخت تر از گذشته شده است چرا که AFC و فیفا برای اعطای امتیاز میزبانی تنها به نکات سخت افزاری توجه ندارند و مسایل نرم افزاری هم مهم است.

دیدگاه‌ها